spot_imgspot_img
3.7 C
Vaslui
19-mart.-2024

Patronul din Costesti a vândut o motocicletã ca sã achite salariu soferului de tir

- Advertisement -

Auto Danda SRL drege busuiocul

A PLÃTIT…Prins cu “mâta în sac”, administratorul societãtii de transport Auto Danda SRL demonstreazã, fãrã sã vrea, cã tot ceea ce a sustinut soferul tepuit este adevãrat. Ieri, în contul acestuia au intrat drepturile salariale restante, mai putin banii pe care ar fi trebuit sã-i plãteascã pentru zilele în care acesta a pierdut timpul în parcare, pânã la plata amenzii. De cealaltã parte, administratorul societãtii spune cã a fãcut eforturi pentru a-i achita restanta soferului care l-a reclamat inspectorilor de muncã. Sustine cã societatea pe care o conduce este aproape de faliment si a fost nevoit sã-si vândã o motocicletã pentru a avea suma necesarã. De asemenea, Radu Danda, administratorul societãtii de transport a mai sustinut cã plata drepturilor salariale s-a fãcut, de fapt, la timp. Toatã povestea a început dupã ce un sofer angajat al firmei de transport din Costesti a fost prins de autoritãtile belgiene cu autocamionul într-o parcare, la odihnã, încãlcând astfel noile norme europene. Patronul care nu i-a asigurat loc de cazare soferului i-a reprosat fãrã nicio jenã acestuia, cã a fost prins pentru cã a preferat parcarea cu toaletã de pe autostradã. Dacã ar fi rãmas parcat în fata societãtii din Belgia de unde ar fi trebuit sã încarce marfa, nu ar mai fi fost depistat si amendat. Aceastã logicã a patronului din Costesti aratã clar cât de mult îsi pretuieste angajatii. Realitatea este cã si în parcare acelei firme dacã ar fi stat, soferul tot ar fi fost amendat. Ceia ce nu spune Danda e faptul cã i-a cerut soferului sãu sã stea ascuns, nicidecum în parcare. Conform legislatiei în vigoare, soferul ar fi trebuit ca pauza de 45 de ore sã o facã la un hotel si nu la masinã. Astfel, firma a fost amendatã cu 1.800 de euro tocmai pentru încãlcarea acestor norme.

Disputa iscatã între un sofer profesionist pe Comunitatea Europeanã si administratorul firmei la care lucra este pe cale sã se stingã dupã ce, ieri, acesta si-a primit drepturile salariale restante. Conform documentelor de platã, în contul soferului au intrat 1.100 de euro, bani pe care acesta îi mai avea de încasat de la firmã. “Din pãcate a fost nevoie de asa ceva pentru ca administratorul societãtii sã-mi achite banii. Am fost un om corect în tot timpul în care am lucrat pentru societatea sa. Camionul nu a fost niciodatã implicat în accidente rutiere si am încercat sã-l întretin cât mai bine. De asemenea, de fiecare datã când am fost fost amendat în trafic pentru greseli personale, anuntam firma sã achite amenda si sã-mi fie opriti banii din salariu. Am vrut sã trag un semnal de alarmã mai ales cã soferii profesionisti sunt greu de gãsit si cei care-i angajeazã ar trebui sã fie cât mai corecti cu ei. Mi-am primit drepturile salariale pentru numãrul de kilometri parcursi si am încheiat colaborarea cu firma respectivã”, spune soferul vasluian. De cealaltã parte, administratorul societãtii Auto Danda SRL sustine cã ieri era, de fapt, ziua în care fostul lui angajat ar fi trebuit sã primeascã banii pentru ceea ce a lucrat si nu existã întârziere. De asemenea, acesta a sustinut cã amenda încasatã de firmã a venit într-un moment dificil când societatea ducea lipsã de lichiditãti. Mai mult, spune cã nu ar fi primit amenda dacã soferul ar fi fãcut asa cum i-a cerut si anume sã rãmânã parcat în fata societãtii din Belgia de unde ar fi trebuit sã fie încãrcat cu marfã. Soferul a preferat parcarea cu toaletã de pe autostradã, astfel a fost depistat si amendat. Din aceste motive a cerut, ieri, insistent, ca articolul sã fie scos de pe site-ul ziarului pentru cã-i aduce prejudicii de imagine. “Nu cred cã a procedat corect atunci când a fãcut plângere la Inspectoratul de Muncã si si-a spus povestea ziarelor din Vaslui. Si-a primit banii chiar dacã nu a fost usor sã-i achit suma dupã ce plãtisem amenda în Belgia. Plus cã restul de salariu trebuia plãtit ieri si nu când a vrut el. Am fost nevoit sã vând din curte o motocicletã pentru lichiditãti. Transportul de mãrfuri în spatiul european este o activitate cu cheltuieli mari si, câteodatã, mai mult cheltui decât produci. Esti obligat sã plãtesti diurna soferilor, comustibilul etc si sunt momente când faci fatã cu greu cheltuielilor”, spune administratorul societãtii Auto Danda SRL.

Societatea amendatã în Belgia, motiv de disputã între cei doi

Motivul scandalului dintre soferul profesionist si administratorul firmei pentru care lucra a fost o amendã primitã de societate în Belgia pentru nerespectarea noilor reglementãri în vigoare privind transportatorii. Conform noilor reguli, dupã o anumitã perioadã petrecutã în masinã, societatea este obligatã sã asigure cazare conducãtorului auto pentru pauza de 45 de ore. Acest lucru nu s-a întâmplat astfel cã firma a fost amendatã cu 1.800 de euro. Chiar dacã administratorul i-ar fi cerut soferului sã parcheze în fata firmei unde ar fi trebuit sã fie parcat, nu ar fi scãpat de amendã în conditiile în care, pe teritoriul Belgiei a fost o actiune a autoritãtilor tocmai pe aceastã temã. “Neîntelegerile dintre mine si patron nu au pornit de aici. La începutul lunii iunie am fost oprit în Belgia si controlat la sânge. Autoritãtile belgiene au verificat dacã motorina din rezervor este rosie, tahograf, droguri, alcool si programul de condus al soferului. La toate am iesit bine. Un singur lucru a fost în neregulã si acela nu a depins de mine. Conform legislatiei europene sunt obligat sã fac un repaus, sãptãmânal de 24 de ore apoi dupã sase progame de lucru, o altã pauzã de 45 de ore într-un hotel si eu fãcusem repausul la cabinã. Si asta pentru cã nu am primit banii de cazare. Pentru acest motiv firma a fost amendatã cu 1.800 de euro pentru cã nu a asigurat cazarea soferului. De fapt, astfel de pauze eu nu am fãcut niciodatã dar am avut asigurarea patronului cã va rezolva treaba dacã se întâmplã ceva. În ultima zi, cu câteva ore înainte de politistii sã vinã si sã ia camionul, mi-a trimis banii în cont. Dupã ce am plãtit amenda, am discutat cu patronul la telefon. Mi-a spus sã-i las camionul în Belgia într-o anumitã locatie. Am fãcut ce mi-a cerut si m-am întors acasã pe cheltuiala mea”, a povestit soferul vasluian.


- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.