|

Primarul Bârladului si presa obiectivã (facsimil)

AIUREALÃ… Primarul a citit un comunicat al unei edituri, care nu viza în niciun fel activitatea primãriei si care nu avea, cel putin în viziunea noastrã, nicio importantã capitalã pentru locuitorii Bârladului. Hilar a fost momentul în care Titi Constantinescu a dat-o afarã din conferinta de presã pe jurnalista Adriana Susnea de la ziarul Obiectiv, pe motiv cã ziarul pe care-l reprezintã foloseste ilegal o marcã.

CA LA BÂRLAD… Primarul Titi Constantinescu simte nevoie sã arbitreze presa, implicându-se într-un scandal care nu are nicio legãturã cu administratia publicã localã.

INEDIT…Primarul Bârladului, Constantin Constantinescu, a decis sã facã curãtenie într-o afacere destul de încurcatã, care vizeazã paternitatea ziarului Obiectiv. Ziarul Vremea Nouã, nu a fãcut niciun comentariu pe marginea acestui scandal, izbucnit în urmã cu trei luni, din respect pentru colegii de breaslã. Cum un episod din acest conflict s-a consumat într-o conferintã de presã, tinutã de primarul Bârladului, am luat decizia sã consemnãm cele petrecute, ieri, în biroul lui Titi Constantinescu, mai ales cã s-a întâmplat si un lucru mai putin obisnuit. Pe scurt, istoria acestui conflict a început în luna iunie, când între noii investitori de la Obiectiv si o parte din jurnalisti au apãrut neîntelegeri. A urmat un scandal de proportii între cele douã pãrti care s-a finalizat cu scindarea echipei redactionale si aparitia a douã factiuni. Aripa de la Vaslui, care editeazã ziarul Obiectiv si aripa de la Bârlad care a fost nevoitã sã scoatã alt brand, Est News. Acum, noii investitori de la ziarul Obiectiv spun cã nu pot folosi brandul cumpãrat, pentru cã altcineva îl foloseste si-i cer ajutor primarului pentru a regla acest lucru. În sprijinul lor, au pus la dispozitie documente de la OSIM, organism care, în mod oficial, reglementeazã dreptul de folosire a mãrcilor. Iatã comunicatul citit de primar în conferinta de presã, dupã ce a invitat-o pe jurnalista Adriana Susnea sã pãrãseascã încãperea: « Întrucât pe piata media din judetul Vaslui este comercializatã o publicatie cu titlul Obiectiv-Editia de Vaslui, facem urmãtoarele precizãri: potrivit Deciziei nr. 1026480 din data de 15.07.2014 a OSIM, licenta exclusivã a mãrcii Obiectiv – Editia de Vaslui este detinutã de la data 01.12.2013 de cãtre SC Clarconsult SRL Vaslui. Licenta a fost publicatã si în Buletinul oficial de proprietate industrialã-sectiunea Mãrci, nr. 7/2014. Aceste informatii sunt publice si sunt la îndemâna oricãrei persoane care doreste sã le verifice. Ziarul cu acest nume care circulã în mediul local este un produs pirat, întrucât SC Clarconsult SRL, desi are dreptul exclusiv de a folosi marca pe întreg teritoriul României, nu editeazã în momentul de fatã o publicatie cu titlul Obiectiv-Editia de Vaslui. Societatea noastrã a încetat sã editeze un produs sub aceastã marcã la data de 30.05.2014, cum de altfel nu editeazã nicio altã publicatie cu oricare alt nume. Din acel moment, marca este folositã abuziv. Nu suntem în posesia detaliilor legate de identitatea celor care fac acest lucru, întrucât ziarul respectiv nu are publicatã caseta redactionalã (care trebuie sã continã numele celor care realizeazã produsul – redactori, redactor-sef, director, administrator etc.) si nu contine informatii legate de societatea sau persoanele care editeazã publicatia. Facem precizarea cã asemenea informatii stau în traditia oricãrei publicatii care se respectã. În aceste conditii, vã informãm cã SC Clarconsult SRL nu îsi asumã responsabilitatea pentru continutul editorial al ziarului care apare în peisajul media folosind în mod abuziv marca a cãrei licentã exclusivã o detinem si, de asemenea, nu ne facem responsabili nici pentru alte actiuni fãcute de diversi în numele acestei mãrci. Precizãm cã societatea noastrã face demersuri pentru stoparea aparitiei produsului pirat cu titlul Obiectiv-Editia de Vaslui. Mai facem precizarea cã SC Clarconsult SRL nu are angajati redactori/reporteri sau alte persoane cu atributii specifice meseriei de ziarist, asa încât negãm existenta unor asemenea persoane care prezintã legitimatii sau alt gen de acreditãri ce poartã marca Obiectiv-Editia de Vaslui. Semneazã administratorul SC Clarconsult SRL , Mihaela Nechita.” Pentru a fi cât mai clarã situatia, SC Clarconsult SRL a pus la dispozitia noastrã, în loc de opinie asupra a ceea ce s-a întâmplat, Decizia de la OSIM (vezi facsimil), prin care se aratã cã a fost admisã cererea de înscriere în numele SC Clarconsult SRL Vaslui în Registrul Mãrcilor a licentei exclusive a mãrcii Obiectiv – Editia de Vaslui datã de Bahnariu Dumitru Vlad, din Vaslui, cãtre SC Clarconsult SRL din Vaslui, licentã care produce efect din data de 01.12.2013 pânã pe data de 01.12.2015. Ca urmare, ceea ce a spus primarul Constantin Constantinescu, corespunde cu pozitia Mihaelei Nechita, administratorul SC Clarconsult SRL Vaslui.

Ce spun cei care acum editeazã ziarul Obiectiv

Replica celor de la Obiectiv a fost una pe mãsurã. Iatã ce spun acestia, prin vocea directorului Cristian Dima: “Impotenta politicã a primarului de Bârlad este mascatã, de aceastã datã, prin atacuri publice la adresa unui ziar (…). Dând citire acelei hârtii în conferinta de presã, primarul aratã clar cã interesele sale sunt aceleasi cu cele ale persoanei care controleazã firma cu pricina (…). Este cel putin îngrijorãtoare amnezia administratorului (pe hârtie) Mihaela Nechita, care se dovedeste a fi nu numai necinstitã cu prietenul ei, primarul Titi, ci si mincinoasã când afirmã cã nu-i cunoaste pe <<ilegalistii>> care editeazã <<produsul pirat >>. Nu numai cã-i cunoaste, dar detine si numerele de telefon, adresele de email si chiar copiile buletinelor lor, întrucât i-a avut salariati la SC Clarconsult pânã la sfârsitul lunii mai, când a pierdut dreptul de a folosi brandul si i-a disponibilizat pe toti. Acesta este si motivul pentru care Clarconsult nu a mai îndrãznit sã foloseascã brandul, drept pentru care chiar în ziua în care i s-a comunicat <<afaceristei>> Nechita, aceasta a si scos o altã publicatie, cu nume englezesc (n.r. Est News), pentru care a încheiat initial contract cu Posta Românã pentru colectare de abonamente, schimbând apoi societatea editoare. Totodatã, Mihaela Nechita a purces si la înregistrarea la OSIM a publicatiei cu nume englezesc, dar a fãcut-o în nume propriu, ca persoanã fizicã”.