|

Primul bilant din istoria Prefecturii: peste 15.000 de documente administrative, înregistrate în 2017

VOLUM… Premierã pentru administratia localã, la cei 28 de ani de existentã a Institutiei Prefectului judetului Vaslui. Reprezentantul Guvernului în teritoriu, Eduard Popica, a prezentat ieri raportul de activitate al institutiei pe care o conduce, pe anul 2017, documentul analizând fiecare compartiment al institutiei. Un raport la care o mare contributie si-a adus si fostul prefect, Isabel Bogdan, care a condus Prefectura aproape sase luni de zile, fapt pentru care Popica a tinut sã-i multumeascã în mod special. Una dintre prerogativele oferite prefectului este aceea de garant al respectãrii legii la nivelul judetului. În acest sens, pe parcursul anului trecut, au fost supuse verificãrii legalitãtii actelor 15.121 de acte administrative, o cifrã record. În urma acestor verificãri, 405 de acte au fost declarate nelegale, iar 11 acte administrative au fost atacate în instanta de contencios-administrativ.

În ceea ce priveste aplicarea legilor fondului funciar, în raportul de activitate pe 2017 se precizeazã cã au fost eliberate un numãr de 22 titluri de proprietate si au fost formulate un numãr de 478 rãspunsuri la petitii formulate de cetãteni. De asemenea, au fost redactate 393 de adrese cãtre Comisiile locale de fond funciar si 9 adrese cãtre Inspectoratul Judetean de Politie Vaslui, 1 adresã la Parchetul de pe lângã Tribunalul Vaslui si o adresã cãtre DNA – Serviciul Teritorial Iasi. Tot anul trecut, la Institutia Prefectului au fost înregistrate 927 de petitii, dintre care 438 au fost solutionate pozitiv sau partial pozitiv, iar 43 sunt în curs de solutionare. Totodatã, au fost primite în audientã 210 persoane. Un capitol al raportului de activitate pe anul trecut al Institutiei Prefectului – judetul Vaslui se referã la relatiile avute cu celelalte institutii deconcentrate, inclusiv la asigurarea legãturii între administratia publicã centralã si cea localã. Iar în acest context amintim conferintele de presã avute pe diverse teme, informãrile si circularele trimise cãtre primãrii ori alte institutii publice. De asemenea, raportul face trimitere cãtre cele 15 sedinte ale Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgentã, în cadrul cãrora au fost aprobate 36 hotãrâri pentru evaluarea pagubelor produse în localitãti vasluiene. Anul trecut, în judetul Vaslui au fost înregistrate peste 29 mii de cereri pentru emiterea unor pasapoarte: 16.089 pentru pasapoarte simple si 6.653 pentru pasapoarte simple electronice temporare, fiind emise si un numãr de 15.856 permise de conducere. Potrivit raportului de activitate, anul trecut au fost examinati la proba teoreticã 11.294 de candidati care au dorit sã-si ia un permis de conducere; dintre acestia au fost declarati admisi 6.039; 9.659 de candidati au dat si proba practicã a examenului, dar numai 5.061 au reusit sã si intre în posesia permisului, astfel cã procentul total de promovabilitate este de 52,4%. La ghiseele Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor Vaslui, anul trecut au fost eliberate 13.970 de certificate de înmatriculare, 755 radieri din circulatie a vehiculelor si au fost eliberate un numãr de 4.564 autorizatii si numere provizorii. De asemenea, au fost înregistrate un numãr de 344 de cereri de pierdere-furt-deteriorare plãci cu numere de înmatriculare.

Se cautã spatii pentru Permise si Pasapoarte

„A fost îmbunãtãtit procesul de actualizare a informatiilor disponibile pe site-ul institutiei prin implementarea unui model cadru de paginã web pentru prefecturi stabilit de Ministerul Afacerilor Interne. S-a observat o crestere a operativitãtii în solutionarea problemelor adresate de cetãteni prin scrisori si petitii. As vrea sã multumesc tuturor directorilor de servicii deconcentrate din judetul Vaslui, pentru modul în care am colaborat anul trecut, dar si colegului si colaboratorului meu apropiat, dlui subprefect Mircea Gologan”, a spus prefectul judetului. Marea problemã care va sta în fata prefectului, în acest an, este gãsirea de noi sedii pentru Serviciile de Pasapoarte si cel de Permise, unde se înregistreazã fluxuri de sute de persoane în fiecare zi, în spatii destul de înghesuite, în zona Crucea Gãrii. Primarul Vasluiului, Vasile Pavãl, a spus cã va cãuta solutii, alãturi de prefect, pentru mutarea celor douã servicii, descongestionând astfel o zonã destul de aglomeratã a orasului.