|

Programul “Rabla” va demara la începutul lunii martie

SE PUNE ÎN MISCARE… Sesiunea de validare a producãtorilor/dealerilor în cadrul programelor Rabla si Rabla Plus va fi lansatã în perioada 2 – 6 martie, a anuntat, vineri, Administratia Fondului pentru Mediu (AFM).

“Având în vedere succesul Programelor Rabla si Rabla Plus, Administratia Fondului pentru Mediu depune toate eforturile pentru lansarea celor douã linii de finantare în luna martie 2020, cunoscute fiind asteptãrile pe care acestea le creeazã. În sensul celor expuse, estimãm cã sesiunea de validare a producãtorilor/dealerilor în cadrul programelor va putea fi lansatã în perioada 2 – 6 martie 2020, sens în care invitãm solicitantii sã pregãteascã dosarele de validare, având la bazã documentele si informatiile din cuprinsul proiectelor de ghiduri postate pentru consultare publicã pe site-ul Ministerului Mediului, Apelor si Pãdurilor”, precizeazã institutia.

Ghidul de finantare, în consultare publicã

Potrivit proiectului de Ordin de ministru privind aprobarea Ghidului de finantare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto national, postat în consultare publicã pe site-ul ministerului de resort, acesta are caracter multianual, se aplicã la nivel national si se desfãsoarã în perioada 2020-2024. Finantarea programului se realizeazã din veniturile Fondului pentru Mediu, iar cuantumul primei de casare este de 6.500 lei, cu exceptia motocicletelor, pentru care prima de casare va fi de 3.500 lei. De asemenea, Ghidul de finantare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de serã în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024, aflat în dezbatere pe pagina de Internet a MMAP, prevede cã ecotichetul acordat va fi în cuantum de pânã la 45.000 de lei, dar nu mai mult de 50% din pretul de comercializare, pentru achizitionarea unui autovehicul nou pur electric, cu exceptia motocicletelor. Totodatã, se mai poate acorda un tichet de 20.000 lei, dar nu mai mult de 50% din pretul de comercializare, pentru cumpãrarea unui autovehicul nou electric hibrid (exceptie motocicletele), care genereazã o cantitate de emisii de CO2 de maximum 50 g/km, în regim de functionare mixt.