|

Proiect modern: viitoarea Piatã Vidin, cea mai tare din România! (foto)

La cererea primãriei Vaslui, arhitectii firmei Emo Grup au realizat un proiect unic pentru modernizarea pietii Vidin, care va face multã vâlvã în tarã, la finalizarea lucrãrilor. Este vorba de realizarea unui concept de tipul “Parcare etajatã, cu piatã la subsol”, proiect care ar putea face din municipiul-resedintã o adevãratã atractie turisticã. Desi este doar la stadiul de proiect, modernizarea pietii Vidin ar putea prinde contur începând cu 2012, în conditiile în care primãria doreste s-o treacã drept investitie distinctã în bugetul de venituri si cheltuieli a anului viitor. Proiectul prevede ca toate constructiile actuale din Piata Vidin sã fie dãrâmate, iar în locul acestora sã aparã o piatã modernã, cu 151 de locuri de parcare la etaj, dar si alte facilitãti. “Vor dispãrea clãdirile care închid zona acum si blocheazã traficul, iar comertul va fi unul civilizat si elegant. Vizibilitatea principalã este a parcãrii. Dar, pentru a fi realizatã, va trebui sã fie trecutã pe bugetul de anul viitor, fiind un obiectiv emblematic al municipiului, din zona centralã a orasului”, sustine Vasile Pavãl, primarul Vasluiului.

Conform arhitectului Ovidiu Copacinschi, managerul Emogrup, la realizarea proiectului s-a avut în vedere rezolvarea unor probleme esentiale pentru functionarea viitoarei piete Vidin. În primul rând, s-a urmãrit fluidizarea circulatiei, prin înfiintarea celei de-a treia benzi pe sens, care sã asigure accesul în parcarea situatã deasupra pietii. Ideea inovatoare si cu mari avantaje urbanistice este construirea acestei piete de aprox. 4300 mp, cu parcare pentru 151 autovehicule (la o cotã de 5 metri fatã de cota pietei), ceea ce a dus la lãrgirea str. “N. Iorga” cu a treia bandã si modernizarea atât a str. “Vidin”, cât si a celei adiacente societãtii Muntenita, care aprovizioneazã Winmarkt Central. Vor exista sectoare pentru tarabe legume-fructe, sector de carne cu boxe de etansare, sector peste, sector lactate si alte functiuni (florãrie, magazine alimentare). Spre strada “N. Iorga” vor fi magazine nealimentare cu acces direct din trotuar. Zona de carne va fi împãrtitã în semipreparate (5 magazine, fiecare cu camerã frigorificã, grup sanitar propriu), boxe de carne si transare (linii aeriene pentru aprovizionare cu carcase de carne), zona de peste va avea culoar propriu de aprovizionare, spatiu pentru public închis fatã de restul pietei. Vor mai exista spatiu pentru pãsãri vii, dar si zonã de spatiu verde, iar accesul între piatã si parcarea de deasupra se va face prin douã lifturi, plus scãri. “Am avut discutii pentru a elimina din problemele pe care le-am întâmpinat în zona Traian, unde am lucrat pe o halã existentã. Aici totul va fi nou. Am decis sã punem pardosealã din gresie pentru întretinere facilã, climatizarea trebuie sã fie diferitã fatã de solutia din Piata Traian, și, cel mai important, aspectul valoric: am ales una din variantele realizabile. Vor dispãrea clãdirile care închid zona acum si blocheazã traficul, iar comertul va fi unul civilizat si elegant. Vizibilitatea principalã este a parcãrii. Dar va trebui sã fie trecutã pe buget, fiind un obiectiv emblematic al municipiului, din zona centralã a orasului. Legãm activitatea de modernizare a Centrului Civic de aceastã piatã, de modernizarea teatrului de varã si a întregii zone centrale. Conceptia este deosebitã, de aceea am si rugat sã se facã macheta care este expusã în hol”, a spus primarul. Au fost si discutii legate de locurile de muncã din actuala piatã, care se vor pierde pe perioada de doi ani, cât va dura constructia. “Temporar, unii agenti economici nu vor mai avea loc de muncã în actuala piatã Vidin. Dar, totul va fi bine, la final”, a mai spus primarul.