spot_imgspot_img
20.6 C
Vaslui
28-mart.-2024

Revolta apei: locatarii blocului 89 în rãzboi cu Aquavas | FACSIMIL

- Advertisement -

SCANDAL…De ceva vreme se duce un adevãrat rãzboi între locatarii blocului 89 situat în centrul municipiul Vaslui si furnizorul de apã, Aquavas Vaslui. Si asta dupã ce oamenii s-au vãzut cu facturile încãrcate cu zeci de metri cubi de apã în plus. Per total, spun oamenii, au fost obligati sã achite peste 900 de mc de apã. Reprezentantii furnizorului de apã sustin cã aceastã cantitate se datoreazã unei avarii în subsolul blocului dar si unui rãu platinc care a refuzat sã plãteascã apa consumatã ani la rând. Astfel, vecinul Vergil Bedicov a reusit sã consume 1044 mc de apã fãrã sã achite un leu, pânã când Aquavas a luat mãsuri împotriva lui. Deocamdatã acuzatiile curg dinspre ambele tabere dar, dupã cum sustin locatarii blocului, totul se va transa în instantã. De asemenea, vasluienii se mobilizeazã pa Facebook. Vor sã se strângã în numãr cât mai mare si sã meargã la sediul Aquavas pentru a cere lãmuriri celor din conducere.

O facturã uriasã a proferosului Vergil Bedicov si o avarie în subsolul blocului 89 din centrul municipiului Vaslui, au fost factorii principali care au dus la un adevãrat rãzboi izbucnit între furnizorul local de apã Aquavas si locatari. De ceva timp încoace, facturile oamenilor care locuiesc în blocul mai sus amintit au venit din ce în ce mai mari, cu zeci de metri cubi de apã în plus. Totul a culminat odatã cu ultima facturã când, pe fiecare apartament au fost împãrtiti mai mult de 21 mc de apã consum. Supãrati, oamenii dau vina pe cei de la Aquavas cã le-au încãrcat facturile cu pierderile din retea dar si pe un vecin al lor, profesorul Vergil Bedicov, cel care nu a plãtit, ani la rând, apa si a acumulat peste 1.000 de mc neachitati. Totul a culminat zilele trecute când reprezentantii furnizorului de apã au stat de vorbã cu locatarii blocului 89 din municipiul Vaslui. Cei de la Aquavas le-au spus oamenilor cã totul se datoreazã unei avarii în subsol dar care a fost remediatã între timp. “De patru zile asta încerc sã explic si în fiecare zi vine unul sau altul. În subsol sunt defectiuni. Au fost fãcute reparatii, cu martori, pe data de 2 noiembrie”, spun reprezentantii Aquavas Vaslui. De cealaltã parte, locatarii acuzã faptul cã, de atunci si pânã sãptãmâna trecutã, au mai fost înregistrati alti 400 de mc, pierderi. “Din data citirii, 22 octombrie si pânã acum mai sunt încã 400 de mc pierderi, pe care tot noi va trebui sã-i plãtim”, spun locatarii. De asemenea, oamenii sustin cã nu vor plãti decât ceea ce au înregistrat apometrele din fiecare apartament si, dacã va fi nevoie, vor merge în fata instantei pentru a-si cãuta dreptatea. “Noi nu plãtim nimic si vom da în judecatã Aquavas chiar dacã au monopol. Am avut un rãu-platnic care a fost pãsuit patru ani si a ajuns sã plãteascã acum peste 1000 mc de apã si acum am ajuns în asemenea situatie”, spun locatarii.

Vasluienii revoltati pe Facebook

Problema facturilor “umflate” de la Aquavas este dezbãtutã intens pe site-urile de socializare. Astfel, o vasluiancã întreabã ce poate face în conditiile în care, de douã luni, plãteste facturi cu mult peste consumul real. “Dacã mai are cineva adãugati multi metri cubi la factura de la Aquavas. Am consumat 7 mc si, la platã, au fost trecuti, 14,45. Luna trecutã am consumat 4 mc si am plãtit 10 mc. Ce este de fãcut? îndrumati-mã”, cere ajutorul femeia. Revoltati de situatie, multi vasluieni au povestit prin ce au trecut ei, atunci când a fost vorba de plata facturilor la apã. Unii au povestit cã au primit sfaturi de la Aquavas pentru montarea unor apometre de scarã, în conditiile în care au fost nevoiti sã plãteascã peste consumul indicat de apometrele din locuintã pe motiv cã, la o scarã alãturatã, a avut loc o avarie si pierderile au fost împãrtite. De asemenea, oamenii vor sã se plângã celor de la Protectia Consumatorului si spun cã vor sã se adune în numãr cât mai mare, sã meargã la Aquavas si sã cearã lãmuriri conducerii pentru facturile “umflate” pe care sunt acum obligati sã le plãteascã.

Ce spune conducerea Aquavas

EXPLICATII…Reprezentantii Aquavas sustin cã printre cauzele care duc la cresterea facturilor sunt o serie de nereguli care se petrec în blocurile de locuit, fie prin faptul cã subsolurile sunt pline de apã, fie prin aceea cã unii vecini s-au obisnuit sã foloseascã apa „pe sest”, în tot felul de dependinte, fie cã retelele sunt distruse, în interiorul blocurilor, iar tone întregi de apã se scurg în gol. „Nu umblãm noi la facturi, nu face nimeni împãrtirea cantitãtilor de apã de pe facturi, totul iese din calculator. Este un program care împarte în mod automat cantitãtile de apã între toti locatarii. Sunt unii locatari care sustin cã plãtesc apã, desi nu locuiesc acolo, fiind plecati. Ori, legea spune cã toti locatarii sunt proprietari pe o scarã si consumurile care rezultã în plus dupã citirea apometrelor de pe domeniul public se împart între toti locatarii. De aceea, chiar si cei care nu locuiesc într-un apartament sunt trecuti la platã, când sunt diferente”, explicã sefii Aquavas, sucursala Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.