|

Service-urile ilegale din Vaslui, luate la ochi de autoritãti

CONTROL… În judetul Vaslui sunt, la ora actualã, zeci de service-uri care functioneazã ilegal, în timp ce autoritãtile nu miscã un deget pentru a schimba situatia. La nivel national, activitãtile ce intrã sub incidenta Legii nr. 12/1990 (republicatã) privind protejarea populatiei împotriva unor activitãti de productie, comert sau prestãri de servicii ilicite, se dezvoltã rapid la umbra “protectiei” oferite de functionarii din primãrii, de organele Directiei Generale Antifraudã fiscalã, de organele controlului financiar si de personalul Politiei Române, Jandarmeriei Române si Politiei de Frontierã Române.

Din statisticile Asociatiei Societãtilor de Service Auto Independente (A.S.S.A.I.) si ale Federatiei Operatorilor Români de Transport (F.O.R.T.), rezultã în mod cert cã, la nivel national, functioneazã peste 10.000 de unitãti de tip service neautorizate, ce desfãsoarã activitãti ilicite de prestãri servicii, cu încãlcarea prevederilor legii.

Mii de soferi vasluieni îsi pun viata în pericol în mod deliberat, apelând la aceste ateliere

Din cauza lipsei de statistici cu privire la evenimentele rutiere generate de starea tehnicã necorespunzatoare a autoturismelor, nivelul de constientizare a populatiei este extrem de redus cu privire la riscurile la care se supun atunci când apeleazã la astfel de solutii. Acest tip de unitãti reparatoare au înflorit pe fondul importului masiv de vehicule second-hand (odatã cu eliminarea taxei de mediu), respectiv modului deficitar în care se efectueazã inspectia tehnicã periodicã – ITP, dar mai cu seamã din cauza inconstientei autoritãtilor ce refuzã sã îsi facã datoria si sã aplice legea. „În acest context, este absolut firesc ca service-urile autorizate, ce îsi desfãsoarã activitatea legal, sã suporte greu presiunea concurentei neloiale, cãutând cu disperare solutii pentru acoperirea deficitului de forta de muncã ce a migrat masiv si cãtre aceastã zonã a economiei subterane. Exact ca si în cazul „pirateriei” din transporturile rutiere, fenomenul service-urilor ce presteazã servicii în mod ilegal este tratat de autoritãti cu maxim dezinteres, organele de control refuzând sã actioneze pentru combaterea acestuia, orientându-se în mod exclusiv în a controla si sanctiona acei întreprinzãtori ce si-au asumat plata taxelor si impozitelor cãtre stat, angajarea fortei de muncã cu forme legale si autorizarea activitãtii”, sustin cei de la FORT.