spot_imgspot_img
11.2 C
Vaslui
28-mart.-2024

Simpozion scolar dedicat copiilor … diferiti! (FOTO)

- Advertisement -

Scoala Gimnazialã “Manolache Costache Epureanu” din Bârlad a organizat sãptãmâna trecutã simpozionul “Noi nu suntem diferiti, avem nevoie doar de atentia voastrã”, în cadrul proiectului Erasmus – Parteneriate strategice, “Wellbeing and Inclusion for New Educational Resources”. La acest simpozion au participat cadre didactice din scoalã, pãrinti si invitati – de la Asociatia Nonguvernamentalã “Bunã ziua, copii din România!”, psihopedagogul Mihaela Cãlin, specialist în tratarea copiilor cu autism si psihologul Bogdan Dãncescu, de la Spitalul de copii “Sf. Nicolae” Bârlad, kinetoterapeutul Romicã Damian, prof. psihopedagog Ionut Caprã si de la CSS Bârlad prof. Iordache Ana-Maria. “Simpozionul a adus în prim-plan faptul cã aceastã scoalã, prin baza materialã de care dispune, pasiunea si pregãtirea profesionalã a colectivului de cadre didactice, tinde sã se înscrie în idealul de “scoalã pentru toti”, fiind o scoalã care nu exclude (prin selectie si marginalizare în forme variate, directe sau indirecte), ci include, acceptã si valorizeazã copiii, chiar foarte diferiti, a copiilor cu cerinte educative speciale, a copiilor ce provin din medii defavorizate social sau economic si a celor remigranti, oferindu-le un climat favorabil dezvoltãrii armonioase si cât mai echilibrate a personalitãtii acestora”, a precizat prof. Niculina Cãrãbãt. Profesorii au prezentat câteva studii de caz din experienta didacticã cu elevii din aceste categorii dezavantajate, iar o parte dintre pãrinti au relevat progresele înregistrate, atentia si grija permanentã cu care sunt înconjurati copiii în scoalã, problemele cu care s-au confruntat sau pe care doresc sã le rezolve. “Experienta din alte tãri ne aratã ca integrarea fiecãrui copil cu handicap este o problemã care trebuie serios studiatã, alcãtuindu-se un proiect individual de integrare, care sã prevadã toate mãsurile pentru reusita acestei actiuni. În vederea alcãtuirii proiectului individual de integrare, cadrul didactic trebuie sã fie sustinut atât de medic, psiholog si logoped, cât si de cadrul didactic de sprijin. Rolul esential în educatia integratã îl detine profesorul clasei, care devine principalul factor de actiune si de coordonare a realizãrii programului pedagogic individual pentru aceste categorii de copii”, a mai pecizat coordonatorul proiectului, prof. Niculina Cãrãbãt.

(Material realizat cu sprijinul Scolii Gimnaziale “M.C.Epureanu)

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.