spot_imgspot_img
9.1 C
Vaslui
26-apr.-2024

Simpozionul International de Arheologie Didacticã, editia a doua

- Advertisement -

EVENIMENT… Cea de-a doua editie a Simpozionului International de Arheologie Didacticã va avea loc astãzi, 14 noiembrie, în Amfiteatrul Liceului Teoretic “Mihail Kogãlniceanu” (LMK) Vaslui. Zeci de cadre didactice din Vaslui, dar si din afara judetului vor sustine prezentãri, tema centralã a acestui an fiind durabilitatea teatrului si a ludicului ca strategii didactice de succes – „Teatrul de animatie – univers educational atemporal”. “Evenimentul este încadrat, anul acesta, în noul proiect Erasmus  KA229 pe care l-am creat si pe care îl coordonãm – „Pantins pour l’inclusion” si care regrupeazã în jurul studierii limbilor francezã, englezã, italianã ca limbi de învãtare si comunicare, scoli din Portugalia, Italia, Cipru si România. Tot în cadrul acestui Simpozion, vom lansa primul numãr al Revistei Române de Arheologie Didacticã, publicatie originalã care contine cele mai bune articole si cele mai bune interventii ale editiei 2018 a Simpozionului”, a precizat purtãtorul de cuvânt al Inspectoratului Scolar Judetean Vaslui.

Conceptul de <arheologie didacticã> a apãrut anul trecut, la prima editie a simpozionului care a marcat un moment jubiliar – jumãtate de veac de la înfiintarea inspectoratelor scolare. Potrivit organizatorilor, conceptul a fost inventat “pentru a rãspunde unei nevoi intense de recuperare a ceea s-a pierdut si de reintroducere în circuitul valorilor spirituale – cu focalizare pe cele didactice – a unor idei, metode, procedee si proceduri, a unor aplicatii care au fost mult prea repede si pe nedrept date uitãrii. În graba de a schimba mult prea repede si radical totul, au dispãrut manuale excelente, dar cu o duratã de viatã extrem de redusã, s-au pierdut metode, munca asiduã a unor specialisti nationali extrem de talentati a fost înlocuitã cu produse de import de o calitate, cel mai adesea, îndoielnicã si, în orice caz, nereprezentative pentru acest spatiu spiritual. Arheologia didacticã reprezintã, asadar, un demers de recuperare si reintroducere în circuitul valorilor fie a unor secvente, fie a unor opere pedagogice si didactice integrale. Ca orice activitate stiintificã, arheologia didacticã presupune o muncã de cercetare sustinutã, santierele sale fiind, în general, bibliotecile, fondurile speciale, muzeele care adãpostesc tezaure nu numai din metale pretioase, ci si tezaure de gândire”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.