|

Soragmin Banca a primit front de lucru pe tronsonul II al viitorului drum strategic

PRIMA LOPATÃ… Mare agitatie la Primãria Bãlteni, ieri dimineatã, acolo unde proiectanti, specialisti de la diverse institutii publice, reprezentanti ai autoritãtilor locale, dar si conducerea grupului de firme Transmir, constructor pe drumul strategic (grupul Transmir va lucra pe douã din cele trei tronsoane stabilite pe judet) s-au întâlnit pentru a discuta ultimele detalii înainte de începerea lucrãrilor la tronsonul II. Un tronson de 11,8 km, care începe de pe teritoriul comunei Laza, continuã spre satul Sauca, din aceeasi comunã, dupã care trece spre Bãlteni deal si Bãlteni, douã din satele componente comunei Bãlteni, si ajunge la DN Vaslui-Roman, la intersectia cu comuna Zãpodeni, pe raza comunei Stefan cel Mare. Un drum extrem de important, care scurteazã drumul celor care vor sã ajungã de la Laza la Negresti, Roman sau Iasi, de exemplu, cu câteva zeci de kilometri, fatã de configuratia actualã.

Dupã ani de zile de discutii, proiectãri, negocieri si analize, proiectul drumului strategic al judetului Vaslui prinde contur. Dupã ce, sãptãmâna trecutã, CJ Vaslui a dat undã verde începerii lucrãrilor, ieri dimineatã, la Primãria Bãlteni s-au discutat ultimele detalii, înainte de începerea efectivã a lucrãrilor. “Sper ca, la finalul lucrãrilor, sã ne întâlnim la fel de entuziasti cum ne-am întâlnit astãzi. Consiliul Judetean va acorda tot sprijinul în realizarea acestui proiect”, a spus vicepresedintele CJ Vaslui, Ciprian Trifan.

Director executiv Transmir: “Pânã în decembrie, pe ambele tronsoane vom fi cel putin la jumãtate fatã de nivelul final”

Eduard Popica, directorul executiv al grupului Transmir, a dat asigurãri primarilor si specialistilor prezenti cã grupul pe care îl conduce îsi propune ca, pânã în decembrie, jumãtate din lucrare sã fie gata, totul în termenii stabiliti prin contract. “Este o lucrare de anvergurã, care va solicita realizarea unor lucrãri de calitate europeanã. Suntem o firmã puternicã, în cadrul unui grup de firme de constructii cu experientã în domeniu si cu un portofoliu extrem de important. Am mers si am vizitat în detaliu cele douã tronsoane pe care vom lucra si pot sã vã asigur cã ne mobilizãm la maxim, cu muncitori si utilaje, pentru ca, pânã în decembrie a.c., sã fim la jumãtatea lucrãrilor pe ambele tronsoane”, a spus Eduard Popica, directorul executiv al grupului Transmir, grup din care face parte si societatea Soragmin, câstigãtoarea licitatiilor. Termenul final al lucrãrilor pe cele douã tronsoane este decembrie 2021, iar conducerea grupului Transmir a dat asigurãri cã totul se va realiza în timp, ba chiar lucrãrile se vor termina în avans.

“Stim ce avem de fãcut, probabil vom mai aduce muncitori din India”

“Firma noastrã a câstigat douã din cele trei loturi. Primul are 35 de kilometri, iar cel pe care ne aflãm acum are 12 kilometri. Este o lucrare importantã, cu multe responsabilitãti, dar grupul nostru de firme a avut lucrãri la fel de importante, cum ar fi drumul de la Cretesti, care este cea mai importantã lucrare a noastrã. Avem si drumul interjudetean Iasi-Rebricea-Vaslui, pe care tot noi l-am executat cu brio. Vom lucra aici cu o firmã mai nouã din grupul nostru, Soragmin, însã lucrãrile vor fi tot cele care definesc grupul Transmir, adicã de bunã calitate. Sperãm sã terminãm cu bine. Aducem 30 de muncitori din India, probabil vom mai aduce încã 20 în luna iunie sau iulie. Nu mai avem oameni cu care sã lucrãm în judet, din pãcate. Sper ca termenul stabilit pentru tronsonul pe care suntem acum sã fie mai scurt”, a spus Emil Savin, managerul general Transmir.