spot_imgspot_img
11.2 C
Vaslui
26-apr.-2024

Spitalele, obligate sã-si informeze pacientii cu privire la categoria de acreditare

- Advertisement -

LA RAPORT… Spitalele din toatã tara vor fi obligate sã informeze pacientii cu privire la categoria primitã de la Autoritatea Nationalã de Management al Calitãtii în Sãnãtate (ANMCS). „Pentru unitãtile sanitare care nu afiseazã aceste însemne, nu existã dovezi, în evidentele noastre, cã se preocupã de asigurarea calitãtii serviciilor medicale si a sigurantei pacientului”, spun reprezentantii ANMCS.

Potrivit unui ordin al presedintelui ANMCS aflat în dezbatere publicã, însemnul „Acreditat” trebuie afisat de cãtre unitãtile sanitare acreditate în al II-lea ciclu de acreditare, iar însemnul „În proces de acreditare” de cãtre urmãtoarele categorii de spitale: unitãtile sanitare înscrise în procesul de acreditare în al II-lea ciclu de acreditare, care nu au primit vizita de evaluare; unitãtile sanitare care au primit vizita de evaluare, dar nu le-a fost emis raportul de acreditare; unitãtile sanitare pentru care procesul de acreditare a fost prelungit. Autoritatea precizeazã cã scopul acestor însemne este de a informa populatia cu privire la nivelul calitãtii serviciilor de sãnãtate oferite în cadrul unitãtilor sanitare. Conform ordinului presedintelui ANMCS, aflat în dezbatere publicã pe site-ul www.anmcs.gov.ro, la sectiunea Transparentã Decizionalã, spitalele vor fi obligate sã afiseze unul dintre însemne, dupã caz, la intrãrile în incinta unitãtilor sanitare. Plasarea lor va fi la loc vizibil, pe suport adecvat, la înãltimea cuprinsã între 150 cm si 200 cm, pentru a fi în raza vizualã a pacientilor. Însemnele trebuie afisate si în cazul unitãtilor sanitare care au sedii secundare sau sectii exterioare. Totodatã, spitalele au obligetia afisãrii unuia dintre însemne, dupã caz, pe pagina de internet, precum si pe toate documentele emise de unitãtile sanitare acreditate. „Pentru spitalele care nu afiseazã unul dintre aceste însemne, nu existã dovezi, în evidentele noastre, cã se preocupã de asigurarea calitãtii serviciilor medicale si a sigurantei pacientului”, mai spun reprezentantii ANMCS.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.