spot_imgspot_img
20.2 C
Vaslui
29-mart.-2024

Statul are datorii de 240 miliarde lei la Umbrărescu pentru drumul Focşani-Ojdula

- Advertisement -

Ultimul ministru care a vizitat drumul a fost Anca Boagiu, iarna trecută. De atunci, pe la Ministerul Transporturilor au mai venit doi miniştri

Oficialii Companiei Naţionale de Drumuri susţin că drumul Focşani – Ojdula este gata în proporţie de 80% şi lasă să se înţeleagă că sunt slabe şanse de finalizare în acest an, din cauza nealocării de fonduri u firma lui Umbrărescu a lucrat pe acest drum mai mult pe datorie u bugetul de stat nu dispune de prea mulţi bani nici pentru reparaţii pe alte drumuri naţionale din Vrancea u Drumurile Naţionale fac nişte carpeli pe DN 2N şi reabilitează mai multe poduri spre Soveja, Andreiaşu, Răstoaca şi Adjud u premierul Ponta a anunţat că suspendă Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii care ar fi trebuit să aducă 50 de kilometri de drum reparaţi în judeţ

Statul roman este dator vîndut regelui asfaltului Dorinel Umbrărescu a cărui firmă, SC Spedition UMB SRL, lucrează pe datorie la asfaltarea drumului Focşani-Ojdula, DN 2D. Statul ar trebui să îi achite lui Umbrărescu nu mai puţin de 24 milioane lei (240 miliarde lei vechi) în contul reparaţiilor făcute pe acest tronson, după cum transmite Ziarului de Vrancea Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). De asemenea, avand în vedere aceste întarzieri la plată, dar şi şansele slabe de alocări de fonduri din acest an, este foarte probabil ca drumul naţional care leagă Moldova de Transilvania să nu fie gata nici în acest an, la şase ani de la începerea lucrărilor.

95 de kilometri şi patru miniştri

“Stadiul lucrărilor la drumul naţional DN 2D Focşani-Ojdula sunt executate în proporţie de 80%, iar finalizarea lucrărilor este corelată cu alocarea bugetară. Firma care execută lucrări de reabilitare a drumului, SC Spedition UMB SRL, se încadrează în graficul de execuţie, corelat cu alocaţiile bugetare aprobate. Plăţile pentru lucrările executate s-au achitat constructorului, în limita bugetului aprobat prin legea bugetului de stat, în prezent existand datorii în valoare de 24.000 mii lei. Valoarea lucrărilor contractate pană în prezent la obiectivul de investiţie DN 2 D Focşani –Ojdula km 0^000-95^000 este de 513.644 mii lei, fără TVA”, se arată într-un răspuns trimis ZdV de Daniela Drăghia, directorul general al CNADNR, care între timp şi-a dat demisia, după căderea Guvernului Ungureanu. Lucrările la Focşani-Ojdula au început în mandatul ministrului Transporturilor Ludovic Orban, de la PNL, din Guvernarea Tăriceanu. De atunci, pe la minister s-au perindat alţi patru miniştri, inclusiv focşăneanul Alexandru Nazare. În total, ar trebui reabilitaţi 95 de kilometri, reparaţii atribuite asociaţiei constituite din SC Spedition UMB SRL şi SC Tehnostrade SRL (SC Com-Axa SRL), mai puţin sectorul 2.552 km aflat în administrarea Primăriei municipiului Focşani. Ultimul ministru care a inspectat lucrările pe Ojdula a fost democrata Anca Boagiu, în toamna anului trecut, cînd a dat garanţii că drumul va fi gata în acest an. Între timp, democraţii au ieşit de la guvernare, iar la Ministerul Transporturilor a ajuns liberalul Ovidiu Silaghi.

Drumurile Naţionale fac nişte carpeli pe DN 2N

Ministerul Transporturilor nu are nici un gand de drumuri mai bune prin Vrancea, oficialii transmiţand că singurele investiţii rutiere care se derulează în acest an la noi fiind numai reabilitări de poduri şi cateva carpeli pe DN 2 N Bogza – Caiata – Dumbrăveni – Dumitreşti – Jitia. “Drumul oaselor” nu va cunoaşte îmbunătăţiri considerabile, în ciuda accidentelor groaznice care au avut loc acolo şi a protestelor cu influenţe politice ale oamenilor din zonă. Poate acum, că deputatul PNL Nini Săpunaru are un coleg liberal la Transporturi să facă mai multe intervenţii pentru reparaţii, cat nu a făcut în patru ani de mandat de parlamentar de Dumitreşti. De asemenea, DN 2 R Jitia-Vintileasca nu va fi nici el reabilitat, ba mai mult se caută pasarea lui în curtea baronului Marian Oprişan. “Drumul DN 2R fost DJ 204 H a fost preluat în 2005 de la Consiliul Judeţean Vrancea. Avand în vedere că acest drum nu îndeplineşte condiţiile de drum naţional, a fost propus pentru trecerea la Consiliul Judeţean Vrancea”, se arată în răspunsul CNADNR. Proiectele de infrastructură cu finanţare de la bugetul de stat, promovate de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi în diferite stadii de proiectare şi execuţie sînt: reabilitare pod pe DN 11 A km 44^525, la Adjudu Vechi; modernizare DN 2N, km 52^860-60^000, Jitia-Bisoca şi pod nou peste raul Ramnicu – Sărat, la km 53^300; pasaj superior DN 2N km 15^270 la Căiata; consolidare versant şi refacere DN 2N km 27^000-52^860; reabilitare pod DN 23 km 9^802 Răstoaca; reabilitare pod pe DN 2L km 40^800 la Campuri şi reabilitare pod pe DN 2L km 58^100 la Soveja. De asemenea, în Vrancea se va reabilita o serie de poduri prin împrumuturi externe (BIRD, BDCE şi FEDR). Acestea sunt pe drumurile DN 2 L Tişiţa-Panciu şi DN 2M Focşani-Odobeşti-Andreiaşu de Jos, şapte pe primul drum şi două pe cel de-al doilea. (Iulia CREŢU)

Investiţiile prin PNDI s-au dus pe apa sambetei

Guvernul Ponta a sistat finanţările pentru Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI), ceea ce va duce la stoparea lucrărilor aflate în curs de derulare în Vrancea. “Am început acum în fiecare minister şi autoritate să tăiem contracte din acelea dubioase. Am oprit total faimosul PNDI, l-am scos cu totul din finanţarea pe acest an şi pe viitor. Anul acesta era vorba de un miliard de lei”, a declarat premierul Victor Ponta la emisiunea “După 20 de ani”, difuzată de Pro TV. Prin intermediul acestui program iniţiat de fostul ministru Elena Udrea urmau să fie reabilitate 10.000 km de drumuri judeţene şi comunale la nivel naţional, şcoli, grădiniţe şi alte investiţii. În Vrancea, asfaltarea prin PNDI a fost caştigată de Vega 93 Galaţi, firma deja realizand kilometri buni de asfalt spre Suraia şi Tătăranu. Firma gălăţeană îşi adjudecase la pachet şi drumurile din Buzău. Prin PNDI urmau să se reabiliteze 48,7 de kilometri de drumuri judeţene şi 150,7 km de drumuri de interes local, inclusiv 8,7 km în municipiul Focşani. Înainte ca Guvernul Ungureanu să fie demis, ministrul Dezvoltării de la democraţi anunţase diminuarea sumelor pentru PNDI. Anunţul că asfaltările se opresc va da peste cap planurile primarilor din Vrancea, care mai sperau ca prin acest program să mai „civilizeze” localităţile şi să mai caştige ceva capital. (M. BOICU)

La ei se poate, la noi nu! Puteţi compara?

În 1992, oficial, China avea doar 574 de kilometri de autostradă, iar până în 2007, numărul a crescut la aproximativ 45.000 de kilometri, după cum se arată într-un material publicat de ziarul Capital. „Autostrăzi spre nicăieri” era o celebră expresie a economistului american Nouriel Roubini de a descrie balonul pe care s-a fundamentat creşterea economică a Chinei. „Nu există ţară ca a noastră care să construiacă autostrăzi de la o localitate la alta şi care să distrugă paşii fireşti ai dezvoltării unui sistem de transport”, spunea la finalul anului trecut Lu Dadao, un expert chinez în reţele de transport, care adăuga că „prea multe autostrăzi au complicat sistemele socio-economice”, după cum se mai precizează în metarialul din Capital. Fotografiia publicată este făcută pe autostrada Beijing-Kunming, care are o lungime de aproximativ 2.860 de km, într-o zonă afectată de cutremure.

www.ziaruldevrancea.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

131 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.