|

Supãrare mare la Colegiul „Rosca Codreanu”, unde s-a ticluit si un drept la replicã

REACTIE…În urma aparitiei articolului „Colegiul National Gheorghe Rosca Codreanu din Bârlad, între extreme: de la 9,94 la 3,96”, directorul acestei institutii scolare, Daniela Horoitã Jitcã, a trimis la redactie un drept la replicã, solicitând ca acesta sã-i fie publicat în totalitate. Directoarea este supãratã pentru cã redactia Vremea Nouã si-a permis o analizã mai acidã, cu privire la faptul cã cel mai elitist liceu din Bârlad a înregistrat un record negativ. Si anume, la una din cele mai bune clase din liceu (matematicã-informaticã) au fost admisi elevi care au obtinut rezultate dezastruoase la Evaluarea Nationalã si am exemplificat prin celebra notã de 1,5 la matematicã, obtinut de un viitor liceean cu pretentii. Din discutiile purtate cu acest cadru didactic, am înteles cã dreptul la replicã reprezintã punctul de vedere al mai multor profesori, probabil cei care în mod constant boicoteazã simulãrile din timpul anului scolar sau cei care au fãcut petitie, cerând ca olimpiadele scolare sã nu se mai organizeze duminica. Iatã cã revolutia pornitã de acestia si-a arãtat „roadele”, în ciuda setei de performantã a elevilor bârlãdeni. Redãm mai jos dreptul la replicã, în speranta cã profesorii de la acest colegiu vor constientiza cã aceastã institutie scolarã este acum la ceas de cumpãnã si cã orgoliile lor nu vor fi puse înaintea intereselor elevilor care îsi doresc sã fie elite.

„Articolul publicat în data de 19 iulie 2019 cu titlul << Colegiul National Gh. Rosca Codreanu Bârlad, între extreme: 9,94 si 3,96>> semnat de doamna Cezara Mironicã nu respectã cerintele unui jurnalism decent, contine un numãr mare de afirmatii eronate, nefondate si tendentios prezentate, punând într-o luminã cel putin nefavorabilã nu doar managerul colegiului, ci prejudiciazã grav si imaginea institutiei noastre. Conform metodologiei de admitere în clasa a IX-a, responsabilitatea optiunilor apartine pãrintilor ori tutorilor legali, managementul colegiului neavând legãturã directã ori indirectã cu rezultatul acestui proces (asadar nici cu privire la calitatea elevilor admisi). Situatia de anul acesta nu relevã o tendintã generalã, ea fiind o exceptie, si nici calitatea actului managerial. Dintotdeauna au existat fluctuatii ale ultimelor medii de admitere în clasa a IX-a la diferitele specializãri conform datelor statistice pe care vi le putem pune la dispozitie (de exemplu la specializarea Matematicã-Informaticã ultima medie de admitere în anul 2015 a fost 9.04, în anul 2016 – 7,76, în anul 2017 – 8,13, în anul 2018 – 8,29). Mentionez cã nu am dat vina pe elevi pentru rezultatele de la admiterea în clasa a IX-a, asa cum afirmã doamna Cezara Mironicã. Am precizat doar câteva posibile cauze ale admiterii la specializarea Matematicã-Informaticã de anul acesta. Tot statistica ultimilor ani contrazice teza conform cãreia „rezultatele CNGRC nu mai sunt atât de exceptionale”. Astfel, la Evaluarea Nationalã din 2015 pânã în prezent promovarea este de 100%; la Bacalaureat în anul 2015 – 99,53%, în anul 2016 – 98,38%, în anul 2017 – 99,01%, în anul 2018 – 97,45%, în anul 2019 – 98,54%, iar în ceea ce priveste rezultatele la olimpiadele scolare, faza nationalã, situatia este urmãtoarea: în anul 2015 – elevii nostri au obtinut 12 premii si mentiuni, în anul 2016 – rezultatele de exceptie s-au materializat în 15 premii si mentiuni, în anul 2017 – 21 premii si mentiuni din 34 elevi de calificati, în anul 2018 – 16 premii si mentiuni din 36 de elevi calificati, în anul 2019 – 19 premii si mentiuni din 39 de elevi calificati. Referitor la acuzatia de marginalizare a unor profesori competenti, în special la disciplina matematicã, pot preciza cã încadrarea se realizeazã întotdeauna în mod transparent, în prezenta tuturor membrilor unei discipline, respectând principiul continuitãtii la clasã a unui profesor. Niciun profesor al liceului nu si-a exprimat nemultumirea cu privire la încadrarea proprie. Profesorii de matematicã mentionati în articol nu se considerã discriminati, marginalizati de cãtre actuala conducere.

O altã afirmatie tendentioasã a doamnei jurnaliste face trimitere la Centrul de Excelentã – zona Bârlad, cu sediul la Colegiul National “Gh. Rosca Codreanu”. Tinem sã lãmurim câteva aspecte, probabil necunoscute suficient de cãtre public: la acest centru (CEX Bârlad) participã elevi din tot orasul care au trecut de un examen de selectie, sunt instruiti de profesori din diferite institutii scolare din municipiul Bârlad si pãrintii au dreptul sã aleagã oricare din filialele CEX (Vaslui, Bârlad, Husi) si, în general, au dreptul sã aleagã cu ce profesor doresc sã facã pregãtire în particular. Un articol ce se pretinde a fi o analizã exhaustivã a performantelor unei institutii reprezentative pentru educatia bârlãdeanã ar trebui sã se bazeze pe date factuale, pe precizie si obiectivitate, nu sã continã expresii precum “sunt multe voci”, “a spus un inspector scolar”, “surse din rândul cadrelor didactice de la Vaslui si Bârlad” si nici date eronate (locul 6 în ierarhia liceelor pe tarã), care nu probeazã dorinta de informare veridicã a publicului.  Rezultatele Colegiului National „Gh. Rosca Codreanu” atât la examenele nationale cât si la olimpiadele pe discipline sunt indicatori obiectivi ai performantei actului educativ si managerial, confirmati si prin evaluarea externã a liceului (la care am obtinut la 42 indicatori calificativul “Foarte bine” si la 1 indicator – evaluarea rezultatelor scolare“Excelent”, adicã exact acolo unde semnatara articolului vede „scãdere drasticã”).  Calificativul “unul dintre cei mai slabi manageri” nu cred cã include tot ce am realizat în cei doi ani si jumãtate de mandat: optimizarea relatiei manager-profesor, manager-elevi; recunoasterea performantelor elevilor si profesorilor prin premiere la sfârsitul anului scolar; documentatie ARACIP; documentatie pentru pãstrarea statutului de colegiu; îmbunãtãtirea bazei materiale a colegiului (reparatii 7 sãli de clasã, laborator fizicã, laborator chimie, 2 laboratoare informaticã; modernizare 2 bãi elevi, 1 baie profesori; proiect sistem tehnic de securitate, analizã de risc si sistem de alarmare, achizitia a 28 calculatoare, 12 laptopuri pentru comisiile din unitatea scolarã, dulapuri pentru laboratorul de chimie si laboratorul de fizicã, realizate, evident, cu sprijinul Consiliului Local Bârlad). În urma acestor contraargumente la articolul publicat în cotidianul dumneavoastrã, se mai pot sustine formulãri precum “unul dintre cei mai slabi manageri” sau “aruncati-l la gunoi” (managementul colegiului)?

Drept la replicã scris de Horoitã-Jitcã Daniela-Rodica cu asentimentul a 20 cadre didactice care au putut fi prezente pe 20 iulie în unitatea scolarã”.

CITITI AICI: http://www.vremeanoua.ro/elevii-eminenti-de-la-codreanu-au-chiulit-de-la-simulare-la-indemnul-dascalilor