spot_imgspot_img
21.1 C
Vaslui
24-apr.-2024

Transportatorii vasluieni îl trag de guler pe presedintele Iohannis: „Veti pierde multe voturi”

- Advertisement -

INTERESE… Este supãrare mare în rândul transportatorilor vasluieni dupa ce ministrul Lucian Sova a modificat, vineri, 6 decembrie, regulile pentru atribuirea licentelor de traseu la cursele interjudetene si judetene. “Prin acest ordin, desfiintez exclusivitatile de care au beneficiat o serie de companii. Practic, am creat posibilitatea, am dat libertate cetãtenilor sã aleagã mijlocul de transport si compania pe care o va folosi pentru a cãlãtori, dacã alege sã cãlãtoreascã cu autobuzul”, a declarat seful de la Transporturi, imediat dupa semnarea ordinului. Evident, aceste modificari au adus multe nemultumiri în rândul transportatorilor locali, care se tem cã într-un viitor nu foarte îndepãrtat, si aceastã piatã va fi acaparatã de firmele din strãinatate. Federatia Operatorilor Români de Transport (FORT), din care fac parte si 48 de transportatori vasluieni, anuntã cã va ataca în contencios-administrativ Ordinul semnat de ministrul Transporturilor, afirmând, în acelasi timp, cã prin mentinerea lui Sova în functia de ministru, presedintele Iohannis face jocurile companiilor strãine, ceea ce-l va costa câteva sute de mii de voturi la urmãtoarele alegeri prezidentiale.

Încã de la începutul toamnei, mai multe organizatii sindicale din domeniul Transporturilor au anuntat cã se opun vehement modificãrilor pe care Lucian Sova voia sã le facã. Cea mai contestatã mãsurã pe care Sova o anunta era scãderea importantei experientei trasportatorului, la licitatiile pentru atribuirea traseelor care urmeazã sã aibã loc peste câteva luni. Practic, aceastã modificare le-ar permite transportatorilor aflati la început de drum, dar care au masini noi, sã ia din cota de piatã a transportatorilor experimentati. Practic, spunea ministrul Sova, privilegiile unor transportatori erau atât de mari încât unui întreprinzãtor aflat la început de drum îi era mai usor sã câstige o rutã Bucuresti-Spania decât una internã, de tipul Bucuresti-Urziceni. Ca sã-l împiedice pe ministru sã adopte ordinul care le anula parte din privilegii, sindicalistii au si protestat. Spre exemplu, Confederatia Operatorilor de Transport Autorizati din România (COTAR) a pichetat sediul Ministerului Transporturilor, în repetate rânduri, îngreunând pânã peste poate traficul, în zona Gãrii de Nord. În plus, Federatia Operatorilor Români de Transport (FORT) a fãcut chiar o grevã de câteva ore la nivel national, pe 11 octombrie. La Vaslui, niciun autobuz si niciun microbuz nu au mai pãrãsit autogara în acea zi, pentru câteva ore, lãsându-i cu ochii în soare pe cei câteva zeci de mii de vasluieni care fac naveta. În ciuda acestor presiuni, ordinul de ministru care-i deranjeazã atât de mult pe unii transportatori urmeazã sã intre în vigoare în cel mai scurt timp.

FORT va ataca ordinul în contencios-administrativ

Federatia Operatorilor Români de Transport (FORT), din care fac parte si 48 de transportatori vasluieni, reclamã un “parteneriat” între presedintele Klaus Iohannis si ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Sova, “împotriva sistemului national de transport rutier”, si anuntã cã va ataca în contencios-administrativ Ordinul de modificare a OMT 980/2011 privind transportul rutier de persoane judetean si interjudetean. “O simplã privire asupra ordinului semnat de L. Sova „stiu bine ce fac si fac bine ce stiu” ne aratã cã aceastã asa-zisã libertate oferitã “cadou” de ministrul Transporturilor este, de fapt, o “gaurã neagrã” în universul transportului national rutier în care nimeni nu stie exact ce se va întâmpla sau care va fi impactul asupra infrastructurii sistemului de transport (autogãri, trasee, operatori care vor pleca în numãr mare, la aceeasi orã, în aceeasi directie, din aceeasi autogarã), lucru ce nu s-a mai întâmplat niciodatã pânã acum. La întrebarea “de unde atâta curaj nebun” la ministrul Sova, rãspunsul stã în lobby-ul, fãcut de firmele de transport international la presedintele Iohannis, pentru a-l mentine în functie pe Sova, cu pretul conflictului între Presedintie si Guvern, care va fi transat la Curtea Constitutionalã. Pretul, pentru faptele presedintelui Iohannis, va fi plãtit de acesta la alegerile din anul viitor, iar  deciziile ministrului demisionar vor fi anulate în instantã, în conditiile în care FORT va dispune în zilele urmãtoare atacarea în contencios a ordinului ministrului demisionar.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.