spot_imgspot_img
1.6 C
Vaslui
19-mart.-2024

Turbatu, angajatul anului

- Advertisement -

PSD-ul iubeste “performantele” în delapidãri

PILOS Laurentiu Turbatu, delapidatorul sef al Politiei Locale din Vaslui, cel care, în urmã cu nu mai mult de doi ani nu putea justifica vreo 50 de tone de benzinã, este tinut în brate de conducerea judetului. Competent în mânãrii si disparitii inexplicabile, “expertizã” de care este mare nevoie, fostul sef al Politiei Locale Vaslui a fost mutat “disciplinar” la Asociatia de Dezvoltare Intercomunitarã Vaslui, unde se asteaptã probabil sã îsi dea mult mai bine mãsura capacitãtilor profesionale în materie de furt din banul public, astfel încât sã nu mai fie prins.

Dupã ce a delapidat Politia Localã din Vaslui, a ajuns sã fie cercetat de cãtre Directia Nationalã Anticoruptie (DNA) si a fost nevoit sã-si dea demisia din fruntea Politiei Locale, Laurentiu Turbatu a fost angajat de cãtre conducerea Consiliului Judetean (CJ) la Asociatia de Dezvoltare Intercomunitarã Vaslui (ADIV), formã de organizare a primãriilor din judet care are monopolul regional al gestionãrii serviciilor de apã si canal.

“Fenomenul” Turbatu nu trebuie sã piarã, trebuie conservat si promovat pentru toate “beneficiile” pe care le poate aduce, nu comunitãtii, dar… cuiva. Se pare cã Turbatu nu a furat degeaba de la Politia Localã Vaslui si nici numai pentru el. Asta pentru cã, desi este urmãrit de procese si anchete pentru faptele sale ca sef al politistilor vasluieni, el se bucurã de aprecierea si recunostinta sefilor de la CJ Vaslui care l-au angajat la ADIV, în ciuda reputatiei sale si a faptului cã este încã judecat pentru fapte penale grave. Un angajat la privat care ar fi “bãgat mâna” pânã la umãr, asa cum a fãcut Turbatu, ar fi avut cu greu o altã sansã la angajare. Nu asa stau lucrurile la stat, în sistemul patronat de PSD în judet. Pentru astfel de lucruri în judetul Vaslui primesti aprecierile sefilor si un post de rãspundere…

“Performantele” profesionale ale lui Turbatu

Povestea “prestigiului” profesional al lui Turbatu a început în decembrie 2010, când lucrãtorii de politie judiciarã din cadrul Serviciului de Combatere a Criminalitãtii Organizate (SCCO) Vaslui s-au sesizat din oficiu cu privire la faptul cã, în perioada 2005-2010, seful Politiei Locale a initiat si constituit un grup infractional format din mai multi agenti din cadrul institutiei, având ca activitate infractionalã întocmirea de documente financiar-contabile false, în vederea decontãrii contravalorii de carburant auto, contravaloarea încasatã de liderul grupului. În 2011, DNA Iasi a dispus neînceperea urmãrii penale fatã de Turbatu Laurentiu si “asociatii”, precum si disjungerea si declinarea cauzei în favoarea Parchetului de pe lângã Judecãtoria Vaslui pentru continuarea cercetãrilor. Dupã începerea cercetãrilor penale, mijloacele de transport aflate în dotarea Politiei Locale Vaslui, sase autoturisme si cinci mopede, au fost supuse citirii kilometrajelor. În urma examinãrii dispozitivelor de înregistrare a rulajului efectuat într-o unitate service specializatã din Vaslui s-a constatat cã cinci dintre acestea sunt functionale, poartã sigiliul fabricantului si nu prezintã interventii. Dispozitivul existent pe cel de-al saselea autoturism Dacia functiona intermitent, din cauza unui defect al cablului de kilometraj, existând posibilitatea ca numãrul kilometrilor afisati în bord sã fie mai mic decât cel real. În vederea stabilirii diferentei dintre numãrul kilometrilor parcursi înregistrati la bordul autoturismelor de serviciu ale Politiei Locale Vaslui si numãrul kilometrilor parcursi înregistrati în documentele de evidentã contabilã, a achizitiilor de carburanti, a numãrului de kilometri parcursi justificati doar scriptic, nu si faptic, precum si a valorii combustibilului pentru acesti kilometri în perioada 2005-2011 a fost dispusã o expertizã contabilã.

“Numãrul de kilometri efectivi înregistrati în foile de parcurs la începutul perioadei (01.01.2005) totalizeazã 872.279 km, iar numãrul de kilometri efectivi înregistrati în foile de parcurs de la 01.01.2005 pânã la 15.03.2011 totalizeazã 1.181.175 km; pe parcursul întregii perioade examinate, a fost achizitionat combustibil pe bazã de bonuri în valoare de 413.120 lei si în numerar în valoare de 4.982,89 lei, sumele de achizitii încadrându-se în bugetele anuale de venituri si cheltuieli; în perioada examinatã, potrivit foilor de parcurs, s-au consumat 109.370,52 litri combustibil, din care 108.226,86 litri echivalent a 8.445 bonuri valorice de combustibil si 1.143,66 litri combustibil achizitionat cu numerar; pentru autoturismele cu numerele de înmatriculare VS-17-PMV, VS-92-CGP, VS-94-CGP si VS-96-CGP nu s-a putut determina numãrul kilometrilor parcursi înregistrati la bord, motiv pentru care s-a considerat cã parcursul conform citirii bordului este acelasi cu parcursul înscris în foile de parcurs, iar cantitatea de combustibil consumat este cea înscrisã în foile de parcurs; cantitatea de combustibil necesarã pentru parcurgerea kilometrajului citit la bordul autoturismelor este de 55.568,2 litri, iar cantitatea de combustibil înregistratã în foile de parcurs este de 109.370,52 litri; numãrul kilometrilor rulati conform kilometrajelor de bord totalizeazã 635.278 km; numãrul kilometrilor efectivi înregistrati pe foile de parcurs totalizeazã 1.181.175 km; numãrul kilometrilor echivalenti înregistrati pe foile de parcurs totalizeazã 1.291.038 km. De asemenea, expertiza contabilã a scos la ivealã cã între consumul de combustibil înregistrat în foile de parcurs si cel calculat conform kilometrajului înregistrat la bordul mijloacelor auto este o diferentã de 53.802,32 litri; diferenta între valoarea combustibilului consumat conform foilor de parcurs (414.001,33 litri) si valoarea cantitãtii de combustibil necesarã calculatã potrivit kilometrajului înregistrat la bord (203.046,15 lei) este de 210.955,18 lei; pentru efectuarea calculului au fost stabilite preturile medii ale carburantului practicate de furnizori în perioada supusã expertizei”, se aratã în rechizitoriu întocmit de procurori.

“Conducãtorii auto au primit dispozitie de la învinuitul Turbatu Laurentiu sã nu parcurgã cu autoturismele de serviciu zilnic mai mult de o anumitã distantã stabilitã, între 15-20 km într-o perioadã, între 25-30 km, în altã perioadã. La un moment dat, când unii dintre politistii locali au început sã discute între ei despre faptul cã li se impunea sã justifice pe foile de parcurs un kilometraj mult mai mare decât cel pe care stiau cã îl efectuau în realitate, învinuitul Turbatu Laurentiu i-a adunat si le-a spus sã nu îsi facã probleme pentru asta, întrucât dacã va fi sã rãspundã cineva, el va rãspunde”, se mai spune în rechizitoriu.

Acum, Laurentiu Turbatu este mare responsabil pe apã si canal în întregul judet, fiind probabil constient cã are foarte multã treabã: apa e mult mai ieftinã decât benzina…

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.