spot_imgspot_img
16.1 C
Vaslui
04-mai-2024

Varianta de Ocolire a Bârladului, întârziatã de constructor! (FOTO)

- Advertisement -

ÎNCEP ÎNTÂRZIERILE… Unul dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructurã rutierã ale Moldovei avanseazã, însã nu în ritmul preconizat. Conform inginerului Adrian Covãsnianu, care este consilierul Ministrului Transportului din partea Societãtii Civile, chiar dacã existã si ultimul aviz important, respectiv Acordul de Mediu, asa cum am anuntat si luna trecutã, încã nu a fost avizat Proiectul Tehnic de Executie în CTE la CNAIR. Din aceastã cauzã, astãzi este prezent la Bucuresti, la CNAIR primarul Bârladului, Dumitru Boros, care, împreunã cu bârlãdeanul Covãsnianu, vor încerca sã rezolve aceastã micã întârziere.

Pe 30 ianuarie a fost emis (draftul) de acord de mediu. În aceastã lunã ar trebui sã fie obtinutã si Autorizatia de Construire, care va fi eliberatã de CJ Vaslui, pentru cã VO traverseazã mai multe UAT-uri: Bârlad, Grivita, Zorleni si în martie urma sã fie emis Ordinul de Începere a Lucrãrilor de cãtre Primãria Bârlad! „Existã unele modificãri efectuate si implicit solicitate de antreprenorul general, care a câstigat proiectarea si executarea lucrãrii, ce sunt peste ce s-a ofertat initial, astfel cã oferta si implicit solutia tehnicã sunt usor diferite. Încã nu s-a ajuns la un consens între CNAIR si antreprenor astfel cã nu avem <<ingredientele>> ca Ministerul Transportului sã poatã elibera AC (Autorizatia de Construire) si implicit OIL (Ordinul de Începere a Lucrãrilor). Din discutia de astãzi dimineatã (ieri – n.r.) cu responsabilul de proiect sunt sanse ca pânã la finele lunii martie sã avem PTE (proiectul tehnic de executie) avizat în CTE CNAIR.”, a precizat Adrian Covãsnianu. Acesta va merge astãzi la Bucuresti pentru a fi numit consilier onorific al ministrului transporturilor din partea Societãtii Civile. Tot astãzi, primarul municipiului Bârlad va merge la Bucuresti la CNAIR pentru a se întâlni cu antreprenorul de la Botosani, care vrea sã modifice proiectul deja aprobat, acest lucru generând evident costuri mai mari decât ceea ce a licitat! Sã sperãm cã vom avea vesti bune, iar interesele politice sã fie lãsate la o parte în cazul VO a municipiului Bârlad!

De peste 30 de ani bârlãdenii au asteptat ca si aici sã fie construitã o sosea care sã ocoleascã orasul , pentru cã traficul greu în tot acest timp a traversat Bârladul, fiind distrusã infrastrucura pe dopuã artere principale: Vasile Pârvan si B-dul Epureanu. Reamintim  faptul  cã în octombrie 2018 a fost semnat contractul de Proiectare Tehnicã si Executie a Variantei de Ocolire a Municipiului Bârlad cu asocierea S.C. Tehnic Asist S.R.L. – S.C. Tass Infra Logistic S.R.L. Botosani. Rezultatele asteptate ale proiectului sunt: construirea a 11,281 km de varianta de ocolire la profil de drum national; construirea a 4 poduri, 3 pasaje, 2 intersectii si 2 parcãri. Valoarea totalã a proiectului este de 223,672,793.15 lei (inclusiv TVA) si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 -2020 astfel: 75% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionalã -141,916,491.14 lei, 25% contributia proprie – 47,305,497.04 lei, restul de 34,450,804.97 lei reprezentând TVA. Durata proiectului este de 73 luni (22 de luni executia plus garantia lucrãrii).

Cine este Adrian Covãsnianu

Tânãrul bârlãdean, dr. în geografie, Adrian Covãsnianu, care se luptã de mult timp cu politicienii aflati vremelnic prin guvernele tãrii, pentru a impune în Master Planurile de Transport vehiculate pânã acum, ca si judetul Vaslui sã intre cu modernizãri de drumuri si construire de variante ocolitoare, a reusit sã atragã atentia guvernului. Am primit la redactie punctul sãu de vedere referitor la ce va face el, de pe functia de consilier onorific al ministrului transporturilor, functie pe care o va ocupa din 5 martie, în urma retragerii unui alt consilier onorific, care a trecut în politicã.

„Voluntariatul pe care îl fac de aproape 3 ani de zile în cadrul MVA (Moldova Vrea Autostrada) trece la un alt nivel. Ocuparea functiei de consilier onorific al Ministerului mã onoreazã si în acelasi timp mã responsabilizeazã. În calitate de bârlãdean, pe lângã proiectele mature ale Moldovei ce trebuie construite (Autostrada A8 Ungheni-Iasi-Tg. Mures si A7 Ploiesti-Suceava), nu trebuie sã uitãm cã infrastructura rutierã reprezentatã de drumurile nationale este momentan <<coloana vertebralã>> pe care se desfãsoarã traficul auto de pasageri si de mãrfuri în Moldova. Proiectul cel mai asteptat pentru bârlãdeni este fãrã îndoialã Soseaua de centurã a Bârladului. Acest proiect este asteptat si dorit de ani de zile de bârlãdeni. Au suferit enorm si încã suferã locuitorii direct afectati de traficul greu ce se desfãsoarã în zona B-dului Epureanu si a strãzii Vasile Pârvan. Îmi pun speranta cã, în limita timpului disponibil, voi uzita de aceastã functie pentru a fi un partener real si activ între beneficiar, constructor si comunitatea localã. Voi promova acest proiect în cadrul MT si CNAIR si voi ajuta pro-activ pentru materializarea centurii Bârladului.”, a spus pentru cititorii cotidianului dr. Adrian Covâsnianu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.