spot_imgspot_img
21 C
Vaslui
25-apr.-2024

Vasluienii, alãturi de restul Moldovei: vor autostradã cãtre Europa!

- Advertisement -

CAMPANIE… Mai multe ONG-uri din Iasi au pornit, de douã zile, o campanie de strângere de semnãturi prin judetele Moldovei, prin care cer guvernantilor sã demareze cât mai repede constructia unei autostrãzi care sã lege Moldova de restul României. „Actiunea Moldova-semnãturi pentru A8 si A7″, se cheamã campania de strângere de semnãturi, initiatã de mai multe asociatii non-guvernamentale, actiune prin care vor sã le arate guvernantilor cã Moldova existã, trebuie sã se deschidã cãtre rutele internationale si are nevoie de investitii. Iatã textul care însoteste aceastã campanie: „Asociatiile „Împreunã pentru A8″ si „Moldova vrea autostradã” demareazã campania civicã de strângere de semnãturi pentru construirea autostrãzilor A8 si A7, infrastructurã ce reprezintã o conditie obligatorie pentru dezvoltarea durabilã economicã si socialã a Moldovei si recuperarea decalajului fatã de restul tãrii. Facem apel la toti locuitorii regiunii, la toti moldovenii, la toti românii din tarã si din Diaspora, sã se alãture acestei actiuni pentru a forta Guvernul României sã deblocheze construirea acestor autostrãzi cu fondurile nerambursabile oferite de ani de zile de Uniunea Europeanã”, se aratã în preambulul documentului oficial, care ridicã Moldova la luptã cu actuala guvernare.

„Împreunã vom pune presiune pe decidentul politic care amânã construirea A8 si A7 de aproape 11 ani si cerem imperativ:

I. Construirea AutostrãziiA8, Ungheni – Iasi – Pascani – Târgu Neamt – Ditrãu – Târgu Mures, pânã la 1 Decembrie 2026

1.Tronsonul Ungheni – Iasi – Pascani – TÂRGU Neamt – finalizare 1 Decembrie 2024

a) Trecerea proiectului acestui tronson de la Comisia Nationalã de Strategie si Prognozã înapoi la CNAIR si Ministerul Transporturilor România;

b) Renuntarea la realizarea acestui tronson prin sistemul Parteneriat Public Privat (PPP);

c) Realizarea Studiilor de Fezabilitate si Proiectare prin finantare din fonduri europene si cofinantare de la Bugetul National pânã la 15 Octombrie 2020;

d) Realizarea constructiei prin finantare din fonduri europene si cofinantare de la Bugetul National pânã la 01 Decembrie 2024.

2.Tronsonul Târgu Neamt – Ditrãu, finalizare 01 Decembrie 2026:

a) Realizarea Studiilor de Fezabilitate si Proiectare prin finantare din fonduri europene si cofinantare de la Bugetul National pânã la 15 Octombrie 2020

b) Realizarea constructiei prin finantare din fonduri europene si cofinantare de la Bugetul National pânã la 01 Decembrie 2026.

3. Tronsonul Ditrãu-Târgu Mures, finalizare 1 Decembrie 2025:

a) Realizarea Studiilor de Fezabilitate si Proiectare prin finantare din fonduri europene si cofinantare de la Bugetul National pânã la 15 Octombrie 2020;

b) Realizarea constructiei prin finantare din fonduri europene si cofinantare de la Bugetul National pânã la 1 Decembrie 2025.

II. Construirea Autostrãzii A7, Siret – Suceava – Pascani – Bacãu – Focsani – Buzãu – Ploiesti, pânã la 1 Decembrie 2025.

1. Modificarea încadrãrii constructiei din Drum Expres în Autostradã, încã din faza de proiectare;

2. Introducerea în proiect si a sectorului Siret – Suceava – Pascani /A7, acum absent, ceea ce lasã Suceava si Botosani în izolare. Autostrada A7 trebuie sã se termine la granita României cu Ucraina, la Vama Siret;

3.Finalizarea Studiilor de Fezabilitate si Proiectare – pânã la 15 Octombrie 2020, cu finantare din fonduri europene si cofinantare de la Bugetul National;

4. Realizarea constructiei prin finantare din fonduri europene si cofinantare de la Bugetul National pânã la 1 Decembrie 2025.

III. Stabilirea unui dialog operational, a unui contact permanent între decidentii politici si societatea civilã, prin cele douã asociatii civice – „Împreunã pentru A8″ si „Moldova Vrea Autostradã” si a unei comisii de monitorizare a proiectelor A8 si A7.

Declansãm, astfel, Actiunea Moldova – Semnãturi pentru A8 si A7 si împreunã, toti locuitorii acestei regiuni si ai acestei tãri, vom smulge de la acest Guvern de rea-credintã ceea ce ni se cuvine: infrastructurã modernã si sansa unui viitor prosper”. Cam acestea sunt cerintele. „Suntem 100% de acord cu initiativa colegilor de la Iasi, vom semna toti vasluienii, dacã va fi nevoie, pentru cã vrem si noi autostrãzi. Ardealul este plin de astfel de investitii, în timp ce Moldova a fost lãsatã intentionat la coada României”, a spus un grup de soferi din Vaslui, anuntând cã asteaptã pe organizatorii campaniei sã ajungã si în judetul nostru.

De ani si ani de zile, numai vorbãrie la Bucuresti. În acest timp, vasluienii au votat masiv PSD!

Actuala Companie de Autostrãzi a început, încã din 2007, sã întocmeascã documentatia necesarã pentru constructia Autostrãzii A8, care ar trebui sã facã legãtura între Târgu Mures si Iasi. Pânã în 2010, a fost terminat studiul de fezabilitate. În 2012, Comisia Europeanã anuntã cã este de acord sã cofinanteze constructia autostrãzii, cu conditia modificãrii studiului de fezabilitate. În 2015, Compania de Autostrãzi a contractat un consortiu de firme, pentru a revizui studiul de fezabilitate pe care îl întocmise în 2010. Apoi a suspendat contractul, din lipsã de bani. În 2017, Curtea de Conturi a sesizat DNA cu privire la faptul cã se cheltuiesc multi bani pe revizuirea unui studiu de fezabilitate care costase deja o avere. La începutul acestui an, Compania de Autostrãzi a reziliat contractul, asa cã totul va fi luat de la capãt. Concluzia? O bãtaie de joc fatã de cei 4 milioane de locuitori din Moldova, care nu vor vedea prea curând autostradã aici, cu o astfel de guvernare iresponsabilã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.