spot_imgspot_img
9.4 C
Vaslui
26-apr.-2024

Vasluienii au rãspuns întrebãrilor MEN, iatã rezultatele

- Advertisement -

CONCLUZII ….Ministerul Educatiei Nationale si Institutul de Stiinte ale Educatiei au organizat în perioada 7 – 20 noiembrie 2017 o consultare publicã, la nivel national, privind rolul temelor pentru acasã. Au participat, completând integral un chestionar on-line, 70.952 de actori din învãtãmântul preuniversitar, dintre care 27.383 pãrinti (84% – mame), 32.786 de elevi si 10.783 de cadre didactice din toate judetele tãrii, inclusiv din judetul Vaslui. Conform studiului, temele pentru acasã sunt considerate utile si necesare pentru îmbunãtãtirea învãtãrii de cei mai multi dintre respondenti. Cu toate acestea, majoritatea pãrintilor si elevilor au fost de pãrere cã ar trebui stabilite niste limite deoarece, în general, temele pentru acasã sunt prea multe, grele, obositoare si le consumã prea mult din timpul liber.

Un alt efect negativ face referire la faptul cã temele pentru acasã conduc la neliniste, îngrijorare sau stres. Aceastã afirmatie este sustinutã cu prioritate de cãtre pãrinti (70,7%) si de cãtre elevi (67,8%), în ponderi mai ample la liceu si la gimnaziu, unde si complexitatea temelor este mai mare. În acelasi timp, aproape 80% dintre pãrinti afirmã cã elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor. În privinta adoptãrii unui act normativ care sã reglementeze rolul temelor pentru acasã si timpul necesar efectuãrii acestora, opiniile cadrelor didactice sunt polarizate: o parte considerã cã temele pentru acasã trebuie sã beneficieze de o reglementare juridicã pentru o raportare la un cadru comun, evitându-se astfel excesele legate de volumul temelor, gradul de dificultate, timpul necesar efectuãrii acestora etc. La polul opus se situeazã opinia potrivit cãreia aceastã chestiune trebuie sã fie si poate fi gestionatã de cãtre profesionisti (cadrele didactice), în functie de particularitãtile fiecãrei clase, reglementarea acestei problematici fiind vãzutã drept o constrângere a libertãtii de actiune a profesorilor. Alte propuneri vizeazã nevoia de stabilire a unor teme pentru acasã cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, traditionale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viata realã (proiecte, machete), diferentierea între teme zilnice si teme cu termen mai lung de realizare (sãptãmânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilitãtilor si competentelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilitãtii etc. De asemenea, apar recomandãri privind utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice si sãptãmânale la nivelul clasei, care sã sprijine cadrele didactice în stabilirea realistã a temelor (ex. caietul/jurnalul/graficul clasei, disponibil/accesibil pentru toti profesorii care predau la clasa respectivã).

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.