|

Vasluienii cumpãrã hârburi din Vest, raport exploziv pentru anul 2019!

NU E DE MIRARE… Vechimea medie a întregului numãr de autoturisme achizitionate în 2019, în volum total total de 606.163 de unitãti, a fost de 8,3 ani, fatã de o medie de 9 ani în 2018, potrivit datelor Asociatiei Producãtorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Vârsta medie a autoturismelor rulate importate anul trecut a fost de 11,2 ani, fatã de 11,4 ani în 2018. La nivel national, în opt judete vechimea medie a masinilor intrate în parc a fost de peste 12 ani, acestea fiind si printre cele mai sãrace (cu excepția Aradului) – Vaslui, Botosani, Bistrita-Nãsãud, Teleorman, Dolj, Mehedinti, Caras-Severin si Arad. O vechime medie de sub 10 ani a fost înregistratã în Bucuresti – 8,3 ani, Ilfov – 9,1 ani si Arges cu 9,9 ani.

Din total, 35% sau 212.840 de masini din totalul înmatriculãrilor de autoturisme nou intrate în parcul auto national au avut normã de poluare Euro 6 sau au fost electrice. Pe de altã parte, acestea au fost echilibrate de cele peste 225.000 de masini mai vechi de 12 ani. În ceea ce priveste înmatriculãrile de masini verzi, în 2019 s-au vândut oficial 1.506 masini electrice, de 2,5 ori mai multe decât în 2018. Volumul de înmatriculãri de autoturisme noi a crescut în 2019 cu peste 23% fatã de anul anterior, la 161.562 de unitãti, potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), la cel mai ridicat nivel din ultimii 11 ani. Dacia rãmâne în continuare pe prima pozitie în topul înmatriculãrilor, în urcare cu aproape 37% fatã de anul anterior, la peste 50.300 de unitãti. Pe locul secund terminã anul 2019 Renault, cu aproape 13.600 de unitãti, în urcare cu 28%. Pe treapta a treia a podiumului a urcat Ford, cu 12.420 de autoturisme noi înmatriculate, în crestere tot cu 28%. Astfel, dupã foarte multi ani, din nou, podiumul este format din mãrci care detin unitãti de productie în România – Dacia si Renault la Mioveni si Ford la Craiova. Skoda si Volkswagen, care ani la rând au detinut primele pozitii la importatori, s-au clasat pe locurile patru si cinci, cu cresteri de 10%, respectiv 5%. Tot pentru prima datã în ultimii ani, nicio marcã premium nu a încheiat anul pe podium, Mercedes-Benz clasându-se pe locul 11 cu 4.053 de unitãti, în scãdere cu 5%, în timp ce BMW este pe locul 13 cu aproape 3.700 de unitãti, în crestere cu 40%. Mai mult, din top 10, patru sunt branduri din Asia – Hyundai, Toyota, Suzuki si Nissan. De partea cealaltã, înmatriculãrile de masini rulate chiar dacã au scãzut cu 6% în 2019 fatã de anul anterior, volumele sunt în continuare foarte mari, de aproape 445.000 de unitãti, în conditiile în care eliminarea timbrului de mediu la 1 februarie 2017 a dus la o avalansã de masini vechi care au intrat în România, volumul total fiind de peste 1,3 milioane de unitãti în ultimii trei ani.