spot_imgspot_img
13.2 C
Vaslui
25-apr.-2024

Vasluienii, invitati sã-si verifice online situatia fiscalã, prin Serviciul Virtual Privat

- Advertisement -

AJUTOR… Desi comunicarea on-line a documentelor fiscale este posibilã, de aproape patru ani de zile, prin „Spatiul privat virtual”, un serviciu al ANAF, lansat în septembrie 2014, prea putini vasluieni s-au îngrãmãdit sã acceseze acest serviciu. La Colegiul Prefectural de joi, directorul Agentiei Judetene a Finantelor Publice Vaslui, Nelu Sava, a lansat un apel cãtre toti contribuabilii din judet, persoane fizice si juridice, sã se înscrie în acest spatiu virtual, care le permite efectuarea de operatiuni legate de Fisc, dar si verificarea la zi a situatiei fiscale. Concret, serviciul „Spatiul privat virtual” constã în punerea la dispozitia persoanelor fizice a unui spatiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finantelor Publice si Agentiei Nationale de Administrare Fiscalã, prin intermediul cãruia se efectueazã comunicarea electronicã a informatiilor si înscrisurilor între ANAF si persoana fizicã în legaturã cu situatia fiscalã proprie a acesteia, se aratã în ordinul MFP.

Astfel, prin accesarea serviciului „Spatiul privat virtual” persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distantã a actelor administrative fiscale emise în formã electronicã de cãtre organele fiscale din cadrul ANAF. Acest serviciu este disponibil gratuit, 24 de ore din 24. Prin Serviciul „Spatiul privat virtual” pot fi comunicate mai multe documente, potrivit Ordinului Ministerului Finantelor Publice privind Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distantã între Agentia Nationalã de Administrare Fiscalã si persoanele fizice. Documentele ce se pot transmite sunt urmãtoarele: decizii de impunere anualã aferente veniturilor realizate; decizii de impunere privind plãtile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurãri sociale de sãnãtate, precum si privind obligatiile de platã cu titlu de contributii de asigurãri sociale; decizii de impunere privind plãtile anticipate cu titlu de contributii de asigurãri sociale de sãnãtate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate începând cu anul 2015; decizii referitoare la obligatiile de platã accesorii (începând cu data de 1 iulie 2015); „situatia obligatiilor fiscale de platã la data de …”, „Nota obligatiilor de platã”, „Situatia contributiilor de asigurãri sociale declarate de cãtre angajatori”, „Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin „Spatiul privat virtual”; „Certificatul de atestare fiscalã” (începând cu data de 1 iulie 2015); „Adeverintã de venit”; Cerere privind „Situatia obligatiilor fiscale de platã la data de ….”; Cerere privind „Nota obligatiilor de platã”; Cerere privind „Situatia contributiilor de asigurãri sociale declarate de cãtre angajatori”; Cerere privind „Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»”; Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscalã” (începând cu data de 1 iulie 2015); Cerere de eliberare a unei adeverinte de venit; Declaratie privind veniturile realizate din România (formular 200) aferentã veniturilor realizate începând cu anul 2014; Cerere privind destinatia sumei reprezentând pânã la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formular 230) aferentã impozitului anual datorat începând cu anul 2014; Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferentã veniturilor realizate începând cu anul 2015.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.