spot_imgspot_img
10.2 C
Vaslui
23-apr.-2024

Vasluienii, tot mai multumiti de serviciile medicale oferite de Spitalul Judetean

- Advertisement -

CIFRE… În urma centralizãrii datelor strânse cu ajutorul sondajelor de feedback, rezultã cã în spitalele vasluiene, fenomenul spãgii este unul pe cale de disparitie. Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Sãnãtãtii, principalele nemultumiri ale pacientilor vasluieni sunt lipsa explicatiilor clare cu privire la diagnostic si tratament precum si faptul cã nu de putine ori au fost nevoiti sã cumpere medicamente si materiale sanitare cu bani din propriul buzunar.

Numãrul fostilor pacienti ai Spitalului Judetean de Urgentã Vaslui care sustin cã li s-au solicitat anumite sume de bani sau atentii de cãtre medici sau asistente este în scãdere. Nu acelasi lucru se poate spune despre numãrul persoanelor care sustin cã au fost puse sã cumpere medicamente. Ambele sunt concluzii ce rezultã în urma centralizãrii datelor strânse cu ajutorul sondajelor de feedback, informatii disponibile chiar pe pagina de internet a Ministerului Sãnãtãtii. Mecanismul de Feedback al Pacientului a fost implementat în 2016, printr-un ordin al ministrului Sãnãtãtii, la vremea aceea functia fiind ocupatã de Vlad Voiculescu. Mecanismul reprezintã „ansamblul de mãsuri si de proceduri care au drept obiectiv evaluarea satisfactiei pacientilor cu privire la serviciile medicale primite în cadrul spitalelor publice, prin analiza rãspunsurilor oferite de pacienti cu privire la calitatea serviciilor, respectarea drepturilor pacientilor si conduita moralã a cadrelor medico-sanitare. Mecanismul include, de asemenea, o componentã de gestionare a sesizãrilor ce privesc incidente de eticã si integritate ce au avut loc în spitalul public”. Formularul de feedback cuprinde 10 întrebãri despre actul medical, despre curãtenia din spital, medicamente sau alte materiale sanitare cumpãrate, comportamentul cadrelor medicale, dar si despre spãgile solicitate de medici sau asistente si dacã pacientii în aceastã situatie doresc sã raporteze responsabilului Anticoruptie al Ministerului Sãnãtãtii faptul cã i s-au cerut bani sau atentii.

Spãgi mai putine la SJU Vaslui

În cazul Spitalului Judetean de Urgentã Vaslui, numãrul pacientilor care au rãspuns în chestionar cã li s-au solicitat sume de bani de cãtre cadrele medicale este în scãdere. Concret, din luna decembrie 2016, de când figureazã primul raport lunar pe site-ul Ministerului Sãnãtãtii, si pânã în martie 2019, 60 de persoane care s-au tratat în Judetean au rãspuns cã li s-a cerut spagã, în timp ce 1653 de pacienti au spus cã n-au fost nevoiti sã dea atentii cadrelor medicale. Fenomenul spãgii este pe cale de disparitie datoritã, în primul rând, cresterilor salariale de care a beneficiat personalul spitalului. O asistenã medicalã are, azi, un venit mediu net de 5000 de lei, în timp ce un medic poate câstiga si peste 15.000 de lei. Dacã spaga e un femomen tot mai rar întâlnit la SJU Vaslui, nu acelasi lucru se poate spune si despre obiceiul pacientilor de a-si cumpãra medicamente si materiale sanitare din propriul buzunar. Astfel, potrivit datelor furnizate de Compartimentul de Integritate, în ultimii doi ani, 456 de vasluieni au fost pusi în aceastã situatie neplãcutã. Tot ca o bilã neagrã, 323 de fosti pacienti ai celei mai mari unitãti sanitare din judet s-au declarat nemultumiti de explicatiile primite cu privire la diagnostic si tratament. Bolnavii internati la SJU au apreciat, în schimb curãtenia (911 multumiti /523 foarte multumiti), dar si activitatea medicului (550 multumiti/ 884 foarte multumiti).

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.