spot_imgspot_img
10.2 C
Vaslui
19-apr.-2024

Vasluiul, ultimul în toate topurile 2016, mai putin la branduri: Musette, de la Husi, “cel mai cool brand românesc

- Advertisement -

CLASAMENT…Revista Forbes a publicat topul 40 al celor mai bune orase pentru dezvoltarea de afaceri si investitii, din România. Vasluiul, surprinzãtor sau nu, ocupã ultima pozitie, adicã 40. Pe primul loc se situeazã Timisoara, iar pe doi a urcat Clujul, Capitala fiind abia pe locul trei. Un alt top al aceleiasi reviste, si anume “Forbes Best Cities 2016”, claseazã orasul Vaslui tot pe locul 40. Cu toate acestea, primul loc la sectiunea “Cele mai cool zece branduri românesti” este ocupat de Musette, bussinesul cu pantofi fãcuti la Husi care a cucerit lumea, aceastã marcã depãsind în clasament Dacia, care ocupã locul 8, sau Gerovital, locul 6.

Vasluienii s-au obisnuit sã vadã judetul din care provin situat pe ultimele locuri atunci când se realizeazã clasamente la nivel national ce prezintã aspecte pozitive, indiferent de domeniu. De aceea, probabil, faptul cã Vasluiul ocupã locul 40, adicã ultimul, în topul celor mai bune orase pentru afaceri, clasament realizat de revista Forbes România pe 2016, nu mai mirã pe nimeni. Pe primul loc se situeazã Timisoara, iar pe doi a urcat Clujul, Capitala fiind pe locul trei. Capitala Moldovei, Iasi, ocupã abia locul 10. Astfel, Topul Forbes 40 cele mai bune orase pentru afaceri din România, care a ajuns la a patra editie, a fost într-o oarecare mãsurã previzibil pentru vasluieni. Potrivit site-ului revistei, metodologia prin care au fost departajate orasele – s-au analizat resedintele de judet, polii de business din fiecare unitate administrativã – este aceeasi ca si în trecut: s-au luat în calcul zece criterii (Produsul Intern Brut pe judet, PIB-ul pe cap de locuitor, societãtile comerciale cu capital strãin, câstigul salarial, somajul, numãrul întreprinderilor active, infrastructura rutierã, infrastructura feroviarã, stocul de locuinte, unitãtile de învãtãmânt). Datele statistice necesare au ca surse Institutul National de Statisticã, Comisia Nationalã de Prognozã, Oficiul National al Registrului Comertului, Ministerul Finantelor Publice si portalul listafirme.ro. De asemenea, se mai specificã faptul cã “Spre deosebire de anii trecuti, s-a luat în calcul si situatia creatã de problemele cu legea pe care le au mai multi primari ai oraselor analizate. Premisa de la care au plecat cei de la Forbes în acordarea unei penalitãti de 10% din punctajul final pentru orasele ai cãror edili au fost retinuti pentru fapte nelegale este cã nu poate exista un mediu de afaceri cu adevãrat sãnãtos în zonele în care conducãtorii administratiei locale sunt corupti. Totodatã, pentru a radiografia si mai fidel economiile locale, s-a întocmit, pentru fiecare judet în parte, un top 10 al celor mai relevante companii. Metodologia este cea folositã si în cazul topului Forbes 500 cele mai importante companii din România: s-a luat în considerare cifra de afaceri, profitul net, numãrul de angajati si nivelul capitalurilor proprii. Scopul acestui clasament rãmâne acelasi: identificarea discrepantelor economice dintre principalele orase din România, a avantajelor lor pentru posibilii investitori si, în cele din urmã, a potențialului pe care fiecare dintre ele îl oferã din perspectiva nivelului de trai”.

Vasluiul, pe locul 40 la “Forbes Best Cities 2016”

Tot pe locul 40 a fost clasat Vasluiul si în topul “Forbes Best Cities 2016”. Potrivit revistei, cele mai puternice companii înregistrate în judetul Vaslui sunt Rulmenti (prelucrãri mecanice), Confectii Bârlad (industria textilã) si Mopan (fabricarea produselor de morãrit).

Musette, cel mai cool brand românesc

Cu toate cã Vasluiul este codas în cele mai multe topuri, pantofii Musette, fãcuti la Husi, care se vând peste tot în lume, inclusiv în magazine din New York si Paris, ocupã primul loc în clasamentul “Cele mai cool zece branduri românesti”. “Povestea Musette începe în 1992, cu pasiunea a doi soti pentru artizanat si modã. Compania de încãltãminte si marochinãrie detinutã de Cristina Bâtlan si familia sa are în prezent 28 de magazine, dintre care 19 pe piata localã, iar restul în strãinãtate, în tãri precum SUA, Franta, Ungaria, Luxemburg, Israel, Liban, Mongolia si Bulgaria. Familia Bâtlan a creat unul dintre putinele branduri care se pot lãuda cã au ajuns atât în magazine din toatã lumea, cât si în cadrul unor prestigioase reviste de modã. Cristina Bâtlan coordoneazã o echipã de designeri italieni si francezi, initiazã proiecte de modã sau artã cu artisti locali, din Paris sau Viena si concepe în fiecare sezon noua imagine a brandului. În viitorul apropiat, familia Bâtlan va mai deschide câteva magazine”, scrie pe site-ul Forbes, la descrierea firmei.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.