spot_imgspot_img
5.8 C
Vaslui
20-apr.-2024

Visul mãret al conducerii Transurb: “serviciu ca afarã” si salarii ca în tarã

- Advertisement -

PLANURI DE VIITOR… Conducerea societãtii Transurb viseazã cu ochii deschisi: vrea sã reînnoiascã parcul auto, sã le ofere cetãtenilor cele mai bune conditii în mijloacele de transport în comun, sã-i îmbrace pe soferi în uniformã si sã-i disciplineze, adicã, în momentul în care ajunge în statie, sã iasã în întâmpinarea cãlãtorilor, sã-i salute, sã-i ajute sã urce si sã facã recomandarea locurilor în autobuz. “Nu vor mai sta sã vorbeascã la telefon, sã fumeze sau sã facã altceva. Vrem sã fim un serviciu ca afarã”, a anuntat, zilele trecute, purtãtorul de cuvânt al societãtii Transurb, juristul Liviu Maties. O initiativã demnã de toatã lauda, am putea spune, numai cã noi ne permitem sã le mai dãm câteva sfaturi celor care se ocupã de destinul transportului public local. Tot în strãinãtate, oamenii au suficiente bãnci în statii si nu asteaptã autobuzul, uneori si trei sferturi de orã, în picioare. Si tot în strãinãtate, aproape în fiecare statie, existã un panou electric care te tine la curent cu toate autobuzele aflate pe traseul statiei respective: la ce orã vin, la ce orã pleacã, dacã sunt întârzieri. Apoi, mai rãmâne un aspect de lãmurit, dacã tot vreti un “serviciu ca afarã”: salariile soferilor. Nu poti avea servicii de calitate, dacã angajatii tãi au salarii foarte mici. Spre exemplu, ca sã vã faceti o idee, un sofer de la Transurb, care lucreazã opt ore/zi, câstigã un salariu net de aproximativ 1500 lei.

Pânã la îndeplinirea visului, conducerea Transurb si Consiliul Local Vaslui au de investit sume importante de bani în parcul auto, pentru cã autobuzele si microbuzele pe care le au acum sunt vechi: microbuzele sunt din 2004, iar autobuzele din 2008, în conditiile în care durata de viatã a unor astfel de vehicule este între 8 si 10 ani. “Avem un parc auto format din 13 autobuze, patru microbuze si un autocar. Într-adevãr, mai sunt reclamatii, cã sunt întârzieri, cã nu au aer conditionat, cã ar trebui modernizate, dar asteptãm sã vinã autobuzele noi, iar atunci nu vor mai fi probleme”, a precizat directorul executiv al societãtii Transurb, Mariana Plãcintã.

Douã autobuze noi urmeazã sã ajungã la Vaslui

Da, ati citit bine, în curând vor ajunge la Vaslui douã autobuze noi, care vor intra în functiune, nu asa cum s-a întâmplat cu troleibuzele. “Vrem sã ne comparãm si noi cu orasele mari, sã avem mijloace de transport în comun cu aer conditionat, cãlãtorul sã fie sigur cã ajunge la destinatie la ora si momentul preconizat. Orasul nostru nu e chiar atât de mare astfel încât sã poatã fi ridicatã problema întârzierii în trafic, dar cu toate acestea, cel putin în ultimii doi ani, am constat cã este loc de îmbunãtãtiri. Dupã cum stiti, probabil, indicatorii din planul de administrare impun achizitia de mijloace de transport noi. Am pregãtit parcul auto pentru programul de iarnã si am fãcut demersurile necesare pentru achizitionarea a douã mijloace de transport noi. Avem promisiunea cã vor sosi pânã pe 15 decembrie. Urmeazã ca în perioada de dupã sãrbãtori sã trecem la un program de modernizare completã, astfel încât siguranta circulatiei si a cetãtenilor sã fie eliminatã ca si risc. În momentul în care vom primi mijloacele noi de transport, si soferii de autobuz vor fi echipati cu uniformã, vor coborî la usa autobuzului si vor ajuta efectiv personalul la îmbarcare, nu vor sta sã vorbeascã la telefon, sã fumeze sau sã facã altceva. Vrem sã fim un serviciu ca afarã. Astfel, soferul de pe autobuz va coborî, va saluta cãlãtorul, îl va ridica, îl va ajuta sã se îmbarce, mã refer aici la bãtrâni si la persoanele cu dizabilitãti, vor recomanda ocuparea locurilor astfel încât autobuzul sã fie primitor pentru toti cãlãtorii. Sperãm cã prin uniformizare, prin tinuta adoptatã, prin modul de adresare cãtre cãlãtori sã-i facem sã opteze pentru transportul în comun”, a explicat juristul Liviu Maties, în cadrul unei conferinte de presã ce a avut ca temã prezentarea activitãtii societãtii în 2019.

Conflict de muncã de aproape un an de zile între conducerea societãtii si sindicat

Pânã la momentul în care îi va putea disciplina pe soferi, conducerea va trebui sã rezolve conflictul de muncã pe care îl are cu acestia. Membrii sindicatului Liber si Independent din carul SC Transurb SA reclamã “(1) abuzul împotriva angajatilor, atitudinea neprincipialã a conducerii si imixtiunea în activitatea sindicatului; (2) neacordarea orelor de lucru, neplanificarea corespunzãtoare pentru fiecare angajat, echilibrat (unii nu îsi fac orele, altii beneficiazã de ore suplimentare, se vine la serviciu pentru recuperare din zilele libere); (3) respectarea acordului semnat pentru lunile noiembrie si decembrie 2019; (4) conducerea SC Transurb SA Vaslui sã rãspundã în termen legal la scrisorile sindicatului; (5) nepontarea participantilor la greva de avertisment (s-au tãiat douã ore), verificarea pontajului grevistilor; (6) nerespectarea hotãrârilor judecãtoresti cu cheltuieli suplimentare privind punerea în executare; (7) depãsirea atributiilor de cãtre juristii societãtii (pânã acum nu a fost niciun jurist, acum sunt doi)”.

Subventie de aproape 1 milion de lei pentru Transurb

Dincolo de planurile de modernizare a parcului auto, de rezolvarea conflictului de muncã si de disciplinarea soferilor, Transurb se confruntã si cu o problemã de management, aspect subliniat si de consilierii liberali la sedinta de Consiliu Local din luna iulie, când societãtii i s-a acordat o subventie de 950.000 lei. “Stiu cã în perioada 2013-2015, pentru Transurb s-au dat subventii în valoare de 1,3 milioane lei, iar acum, cu banii pe care îi vom aproba în acest an, subventiile ar putea ajunge la 2,8 milioane. Cine ne dã garantia cã lucrurile vor merge bine, de acum încolo, si cã nu vine din nou Transurb, în 2020, sã ne spunã cã mai are nevoie de 1 milion de lei, pentru cã are pierderi?”, întreba consilierul PNL Valentin Dragomir în cadrul sedintei. “Ar trebui sã admitem cã acolo sunt mari probleme pe partea de management”, a adãugat si consilierul Sorin Radu, fost viceprimar al orasului. Consilierii locali au spus atunci cã sunt de acord cã societatea Transurb trebuie sã presteze servicii de transport pentru populatia municipiului resedintã, însã au cerut o mai mare responsabilitate în cheltuirea banului public. Tot în cadrul acelei sedinte, expertul contabil Nicu Isac a explicat faptul cã societatea venea cu pierderi de 827.000 de lei de dinainte de 1 ianuarie 2018.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.