spot_imgspot_img
18-apr.-2024

50 de vasluieni, regi pentru o zi la Palatul Parlamentului | FOTO

- Advertisement -
Cei 50 de vasluieni în vizitã la Comisia de Sãnãtate condusã de huseanul, Nelu Tãtaru
Sala de judecata a Curtii Constitutionale
Marian Enache, presedintele Curtii Constitutionale alaturi de vasluieni

EXCURSIE…50 de vasluieni au fost pentru o zi parlamentari. Au luat cu asalt Casa Poporului si au vãzut pe viu cum lucreazã alesii neamului. Este vorba despre câstigãtorii concursului organizat de cotidianul nostru, care au rãspuns provocãrii omului de afaceri Ionel Sandu de a scrie eseuri sau poezii patriotice de Ziua Nationalã a României despre ce înseamnã sã fii român. Efortul lor a fost rãsplãtit cu vârf si îndesat, iar turul lor la Palatul Parlamentului a fost unul inedit. Au avut privilegiul de a vizita suplimentar, fatã de turul standard, atât Comisia de Sãnãtate si Familie din Camera Deputatilor, cât si Curtea Constitutionalã. Si ghidul care i-a condus prin Casa Poporului pe vasluieni avea sã recunoascã la final cã si pentru el a fost prima datã când a intrat în sala de sedinte a Curtii Constitutionale. „Sã stiti cã sunteti foarte norocosi. Este pentru prima datã si pentru mine când intru în sala de sedinte a Curtii Constitutionale. Niciun vizitator nu a pus piciorul aici. Probabil ati avut pile puternice”, a spus ghidul de la Parlament. Si da, asa a si fost! Intrarea grupului de vasluieni , atât la comisia de Sãnãtate, cât si la Curte a fost posibilã gratie celor doi presedinti, care sunt vasluieni: Marian Enache si Nelu Tãtaru.

„Nu am crezut ca voi vedea pe viu Palatul Parlamentului. Am privit în tãcere, retras, tot ce era în fata ochilor. Uneori nu-mi venea sã cred. Credeam cã poate e un vis. Dar nu era asa. La vârsta mea am vãzut o minunãtie si am ce povesti altora mult timp. Bucuria pe care am avut-o si care va rãmâne în inima mea de vesnic român nu o pot descrie în cuvinte. De sãrbãtori, vã doresc sã aveti sãnãtate, bucurie, spor de viatã. La fel si celorlalti participanti” a spus Gheorghe Stancu din Tanacu, calificat cu scrisoarea sa la acest concurs. Si, într-adevãr, toti participantii la excursie au fost fascinati de mãretia acestei constructii monument din România, dar mai ales de multifunctionalitatea acesteia. Iatã ce a spus si un elev din Hoceni, George Trifan, la final de excursie: „Vã multumim din suflet pentru experienta unicã si frumosul cadou de Crãciun. Cuvintele sunt prea mici pentru a multumi d-lui Sandu si d-lui Timofticiuc pentru aceastã zi minunatã! Sãrbãtori binecuvântate, pline de luminã alãturi de cei dragi si sã vã tinã Dumnezeu obiceiul, sã mai organizati asemenea momente unice!” a spus adolescentul de 15 ani, care a venit însotit de frãtiorul sãu Petrisor Lucian, de 11 ani. Si Ramona Plesnicute, de 52 de ani, ne-a transmis dupã excursia la Parlament: „As dori sã vã multumesc din adâncul inimii mele pentru ideea extraordinarã de a organiza aceastã excursie în Parlamentul României, institutia cu rangul cel mai înalt al tãrii noastre. Vã transmit un sincer MULTUMESC domnului Lucian Timofticiuc – editorul sef al celui mai bun cotidian de presã din judetul Vaslui, domnului Ionel Sandu – un antreprenor de succes al Radical Grup, doi oameni de calitate, al cãror sprijin în aceastã idee excelentã de a premia un grup de oameni…patrioti …ai judetului nostru, un grup reunit …nu pe criterii politice…ci pe afinitãti autentice…PUR ROMÂNESTI…”. De la Husi, dupã excursie a rectionat si Claudiu Vasile, de 28 de ani: „Doresc sã transmit multumiri si felicitãri tuturor celor care au fãcut acest eveniment posibil, liderilor Ionel Sandu si Lucian Timofticiuc, pentru cã ne-au oferit acest cadru, aceastã oportunitate de a vedea si simți cum e sã fii Parlamentar pentru o zi. A fost o experientã înãltãtoare, la propriu si la figurat. Au fost o adevãratã inspiratie întâlnirile cu domnul Tãtaru si domnul Enache. Am fost si sunt mândru sã fiu român printre români!”.

Ionel Sandu, impresionat de reactiile vasluienilor la Palatul Parlamentului, promite o altã escapadã în anul viitor La finalul excursiei, vãzând cât de mult au fost impresionati cei 50 de vasluieni de vizita la Casa Poporului, Ionel Sandu le-a transmis un mesaj tuturor participantilor la concurs: „Bucuria zilei de ieri va dãinui în inima si gândurile mele mult timp de aici încolo. A fost o zi în care am mers pe urmele mândriei de a fi ROMÂN. Am întâlnit un grup de oameni frumosi la chip dar si la suflet, ROMÂNI ADEVÃRATI. Sper ca viata sã ne mai dea sansa de a ne reîntâlni iar de nu, sã auzim de bine unul de celãlalt. Sãrbãtori fericite, oameni frumosi!” Ionel Sandu a fost impresionat si de numãrul impresionant de mesaje primite pe adresa redactiei si considerã cã provocarea sa si-a atins tinta. „Mã doare sufletul sã vãd cât de usor ne vindem noi tara si zburãm spre alte zãri, lãsând în urmã o tarã care vrem, nu vrem, rãmâne pe mâinile altora. Va trebui sã existe un moment zero, când în noi se va naste din nou aceastã tortã a iubirii de patrie în inimã. Pânã acum eram sceptic cã acest moment va veni repede. Din acest motiv am si lansat provocarea. Reactia dvs., a vasluienilor, m-a lãsat mascã. Într-adevãr, vasluienii sunt uniti, iubitori de tarã si responsabili. Am ales în primã instantã 100 de scrisori si le-am citit pe nerãsuflate. Acestea au fost pentru sufletul meu ca o hranã. Din ele am ales 50 de câstigãtori, desi ar fi meritat cu totii sã meargã la Bucuresti. Dar, din pãcate, nu am putut lua mai multi, fiindcã Parlamentul este foarte aglomerat în aceastã perioadã. Din acest motiv, am decis sã mai organizãm astfel de concursuri finalizate cu o excursie la Palatul Parlamentului. Dintre cele 50 de scrisori am ales sapte pe care le-am premiat cu premii în bani, arãtându-ne astfel respectul fatã de creatiile autentice ale unor vasluieni anonimi, dar atât de inspirati”, a mai spus Ionel Sandu.

Întâlnirea cu deputatul Nelu Tãtaru la Comisia de Sãnãtate si Familie

Cum era si firesc, vasluienii veniti la Parlament au tras tot la ai lor. Dupã turul obisnuit pe care orice turist îl face, delegatia de la Vaslui a urcat la etajul doi al Casei Poporului, unde s-au întâlnit la Comisia de Sãnãtate si Familie cu huseanul Nelu Tãtaru, care este si presedintele comisiei. Acesta i-a asteptat în sala de sedinte, acolo unde în 2020, în martie, era audiat pentru a fi uns ministru al Sãnãtãtii. Vaslueinii nostri s-au asezat cuminti pe scaunele pe care de obicei stau parlamentarii, iar doctorul Tãtaru le-a explicat ca un profesionist cu ce se ocupã Comisia si ce atributiuni are. La un moment dat, unul din grup întreabã: „eu credeam cã în plen se discutã si se fac legile. Acum înteleg, cã totul pleacã de la comisii si apoi ajunge în plen pentru dezbateri. Habar nu aveam! Credeam cã parlamentarii vin mai mult în vizitã pe aici, se ciorovãiesc prin sedinta de plen un pic si apoi vin acasã. Dar vãd acum cã treaba este foarte serioasã”. Doctorul a zâmbit si si-a continuat expozeul despre ce face comisia sa. La final, acesta le-a spus: „Sunt douã domenii care ar trebui sã nu aibã culoare politicã: sãnãtatea si educatia. Aici trebuie sã ne facem treaba ca niste profesionisti, indiferent de la ce partid venim, fiindcã vorbim de viitorul acestei natiuni”. La final, vasluienii au vrut sã-si facã fotografii cu deputatul. Unii din Husi glumeau: „Eu nu fac poze cu domnul Tãtaru, cã ne vedem des în Husi. Eu – la scoalã, dumnealui – la spital. Orasul e mic. Mai bine îi lãsãm pe cei din Vaslui si Bârlad. La ei, domnul doctor ajunge mai greu”.

Curtea Constitutionalã s-a oprit un moment. În sala de sedinte s-au „judecat” operele patriotice care au fost premiate

Si ghizii care au condus grupul de vasluieni prin Parlament au trebuit sã ia o piatrã în gurã. Intrau pentru prima datã la Curtea Constitutionalã, gratie faptului cã presedintele instantei supreme este tot vasluian: „A fost o onoare pentru mine sã-i am pe vasluienii mei la Curte. A fost o emotie coplesitoare, mai ales cã au venit cei mai patrioti dintre ei. Am stat cu ei la discutii si nici nu ne-am dat seama cum a zburat timpul. Am avut privilegiul sã ascult câteva scrieri, dar si câteva poezii care mi-au ridicat pãrul pe mânã. Bravo lor, bravo dumneavoastrã ca ziar si sunt mândru cã ziarul pe care l-am nãsit pe 23 Decembrie 1989 a reusit sã organizeze aceastã întâlnire”, a spus Marian Enache, presedintele Curtii Constitutionale din România. Sala de sedinte a judecãtorilor supremi a fost pentru o orã cenaclul scriitorilor vasluieni, pentru cã în sala de sedinte s-au citit scrisorile care au fost premiate. Poezia Danielei Dumitrescu, postãrita de 46 de ani, care a luat pemiul I, în valoare de 1000 de lei, l-a impresionat pe judecãtor. A urmat apoi eseul Teodorei Cozma, premiat cu 750 de lei. Aceasta este elevã la LMK si s-a autointitulat „sunt doar o fatã din Vaslui”. A urmat apoi citirea eseului scritorului Daniel Grosu, de o sensibilitate aparte, dar si taios ca o lamã. Daniel a luat premiul III, care a fost în valoare de 500 de lei. Surpriza a venit de la Narcisa Rotaru, o poetã îndrãzneatã care a primit permisiunea presedintelui Curtii sã-si citeascã si ea lucrarea, care a fost premiatã la mentiuni. Modul în care aceasta si-a citit creatia l-a lãsat mut de uimire pe judecãtor, dar si pe Ionel Sandu. Asa cã, aceasta a mai primit un premiu special, pe lângã cei 250 de lei, primiti ca mentiune. La final, judecãtorul vasluian i-a „premiat” pe toti copiii din grup cu câte o ciocolatã si a fãcut o sedintã foto cu toti cei veniti. Mai trebuie reamintit cã au mai fost date trei mentiuni care au ajuns la Irina Maria Noacã din Bârlad, elevã în clasa a VI-a, la Liliana Marhodin, o mãmicã cu cinci copii din Osesti, si la Daria Cretu, eleva de clasa a XII-a de la LMK, autoarea unei cãrti despre Holocaust.

Itinerariul grupului a mãsurat peste 12 kilometri. Mãrturia fotografului grupului

RECORD… Fotograful grupului a fost Dãnut Iancu, fotoreporterul ziarului nostru. Desi o operatie mai veche de la picior l-a necãjit, a tinut sã meargã la Parlament, fiindcã îsi dorea sã surprindã emotia grupului pe memoria aparatului de fotografiat, la interactiunea cu Casa Poporului. La Revolutie, acesta era politist de frontierã pe granita de est, iar fratele sãu a fost din grupul de parasutisti care l-au prins pe Ceausescu la Târgoviste. „Am fãcut în aceastã excursie 19.000 de pasi. Nu-mi vine sã cred. Nu stiu cât înseamnã în kilometri, dar eu zic cã peste 12. Am strãbãtut holurile lungi de la Parlament, dintr-un capãt în altul, apoi le-am luat din nou la rând. Am fost în plenul Camerei Deputatilor, am urcat apoi la Comisia de Sãnãtate, unde domnul Tãtaru ne-a asteptat în sala de sedinte. Când am intrat, mã simteam ca la audierile de ministri ai sãnãtãtii. Stãteam pe scaunele lor, cu microfon în fatã. Mã mânca limba sã întreb ceva, dar m-am abtinut. Eu venisem în calitate de fotograf, nu de câstigãtor al concursului, asa cã nu aveam voie. Apoi am luat-o din nou pe holurile lungi si am ajuns la Curtea Constitutionalã, unde ne-am vãzut cu un negrestean, domnul Enache, fost avocat la Vaslui si primul presedinte la CPUN de dupã evenimentele din 22 decembrie 1989 de la Vaslui. Am vãzut sala lor de sedintã si apoi am fost sus, în sala de judecatã, acolo unde troneazã cele nouã scaune ale judecãtorilor supremi”, a spus fotograful grupului, Dãnut Iancu, care la final si-a completat din gresealã excursia si cu un tur exterior al Casei Poporului care i-a netezit calea spre un record personal de pasi. „Eu merg în zilele mele pline cam 9.000 de pasi, acum am fãcut mai mult decât dublu. A fost greu, dar a meritat. Copiii frumosi din grup au fost cei care m-au impulsionat sã tin pasul, desi uneori strângeam din dinti, fiindcã operatia de la picior s-a decis sã mã chinuie fix în aceastã zi.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.