spot_imgspot_img
12.1 C
Vaslui
25-apr.-2024

7.209 de ieseni sint chemati la Judecatorie

- Advertisement -

Din 24.000 de familii care locuiesc in apartamente administrate de Termoservice, pentru 7.209 s-au intocmit dosare in vederea recuperarii datoriilor. „Este si contextul socioeconomic de asa natura, dar noi trebuie sa recuperam banii”, explica directorul societatii. Numarul dosarelor intocmite de Termoservice a crescut cu un sfert in decurs de doar trei luni.

Termoservice a inceput razboiul impotriva datornicilor. La sfirsitul lunii martie, firma de administrare imobile inregistra cu 26% mai multe dosare in instanta decit la sfirsitul anului 2010. In timp ce conducerea Termoservice se scuza de faptul ca nu exista o alta cale de recuperare a debitelor, reprezentantii asociatiilor de proprietari ii acuza ca nu reprezinta interesele locatarilor.

251 de dosare au ajuns la executare silita

Locatarii cu datorii au inceput sa fie „vinati” de catre Termoservice. O situatie prezentata de conducerea unitatii arata ca numarul dosarelor aflate in instanta din cauza debitelor neachitate a crescut cu peste un sfert fata de anul trecut. Concret, la data de 31 martie, Termoservice avea un numar de 7.209 de dosare aflate in diferite etape procesuale. Cifra reprezinta 30% din numarul total al apartamentelor administrate de Termoservice. Anul trecut, la 31 decembrie, numarul total de dosare era de 5.694. La sfirsitul lunii martie, dintre cele 7.209 dosare, 1.240 fusesera inchise prin recuperarea debitelor, iar 301, respinse de instantele de judecata.

„Instantele au dat respingere pentru ca s-a considerat ca nu se poate da drumul la somatia de executare. Noi trimitem in instanta listele de plata, fisele individuale si instantele decid. Depunem aceleasi probe la toate instantele, dar sint cazuri in care actiunile noastre sint respinse. De obicei facem recurs sau initiem o actiune noua pentru ca sint banii asociatiei de proprietari care trebuie recuperati”, a declarat Tudor Tudose, directorul Termoservice.

In 2010, dintre cele 5.694 de dosare, 925 au fost inchise prin recuperarea debitelor, iar in 282 de situatii, instanta a respins actiunile initiate de firma de administrare imobile. Fata de anul trecut, a scazut numarul dosarelor aflate pe rol pentru executari silite de la 481 dosare, la 307 dosare. A crescut insa numarul situatiilor privind dosarele cu titlu executoriu de la 209 dosare la 251 dosare. „Dosarele pe care le avem sint in diverse stadii stadii procesuale. O parte dintre acestea sint trimise deja la executor, altele sint in curs de executare, iar in altele s-a obtinut hotarirea favorabila de la instanta si urmeaza investirea pentru executare”, a explicat Tudose.

„La furnizori platim penalitati inainte sa le putem percepe de la datornici”

Reprezentantii Termoservice au specificat ca au fost intensificate controalele in ceea ce priveste rau-platnicii. „Incasarile sint mici. Este si contextul socioeconomic de asa natura, dar noi trebuie sa recuperam banii. Din cauza rau-platnicilor au de suferit si cei care sint cu plata la zi. Incercam sa tinem sub control situatia”, a mai declarat Tudose.

Oficialii unitatii au explicat ca urmarirea datornicilor incepe la a doua luna de la neplata. Astfel, dupa o luna se aplica penalitati, iar la doua luni se trimite o notificare proprietarului prin care este avertizat ca la 90 de zile incepe actiunea in instanta. „La 90 de zile se trimite somatie si incep demersurile de actionare in instanta. Sint o parte dintre cei cu datorii care vin la noi si fac reesalonari de plata, iar noi stingem actiunile in instanta. Incercam sa fim fexibili si sa venim in ajutorul locatarilor”, a mentionat Tudor Tudose.

Acesta a afirmat ca exista si o discrepanta de ordin legislativ in ceea ce priveste aplicarea penalitatilor si sistarea utilitatilor de catre furnizori. „La 45 de zile de la emiterea facturii se poate intrerupe furnizarea serviciului. Asociatia poate actiona in instanta datornicii dupa 90 de zile. Este o discrepanta. Cei care sint bun-platnici nu ar trebui sa sufere din cauza celor care nu-si platesc debitele. Noi am trimis la autoritatile competenete hirtii pentru armonizarea legilor si sa vedem ce se va intimpla. La furnizori trebuie sa platim penalitati inainte ca noi sa le putem percepe de la cei cu datorii”, a adaugat Tudose. Acesta a adaugat ca, in prezent, calea de recuperare a datoriilor este destul de anevoioasa si dureaza chiar si ani. O alta solutie propusa de Termoservice este cea de cesionare a creantelor direct catre furnizor, acestuia din urma revenindu-i sarcina de a-si recupera sumele restante.

„Omul are de ales sa-si plateasca intretinerea sau sa-si rezolve alte probleme”

De cealalta parte, reprezentantii asociatiilor de proprietari nu privesc cu ochi buni actionarea in instanta a datornicilor de catre Termoservice.

„In primul rind, Termoservice ar trebui sa reprezinte interesele locatarilor. In contextul in care Termoservice este o firma a municipalitatii, iar Primaria are in portofoliu furnizori de utilitati, imi pun intrebarea interesele cui sint reprezentate. Sint de acord ca datoriile trebuie aduse la zero, dar oare aceste datorii sint reale? Noi avem reclamatii de la locatari din cauza facturilor prea mari care le vin. O comparatie ar arata ca celelalte asociatii de proprietari au datorii mai mici la furnizori decit Termsoervice”, a comentat Dumitru Bucur, presedintele Grupului Asociatiilor de Proprietari si Locatari din Iasi (AGAPL).

Acesta sustine ca, din cauza puterii scazute de cumparare si a salarizarii mici, locatarii abia mai reusesc sa faca fata cheltuielilor. „Omul are de ales sa-si plateasca intretinerea si sa ramina fara nimic sau sa caute sa-si rezolve si celelalte probleme. Cred ca este nevoie de o responsabilitate mai mare din partea furnizorilor de utilitati care cresc preturile la infinit”, a subliniat Bucur.

In octombrie 2010, dintre cele 1.933 de asociatii de proprietari din municipiu, 943 aveau debite mai vechi de 210 zile, 333 pina la 210 zile, iar 657 mai mici de 120 de zile. La momentul respectiv, CET arata cu degetul spre Termoservice in ceea ce priveste debitele restante. Astfel, dintre cele aproximativ 500 de asociatii administrate de Termoservice, doar 1,44% erau cu plata la zi. Conform unei situatii de la CET, 42,74% din asociatiile Termoservice aveau datorii cu o vechime cuprinsa intre 6 luni si un an, iar 45,06% au datorii mai vechi de un an.

www.ziaruldeiasi.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.