spot_img
spot_img
17.4 C
Vaslui
12-iul.-2025

Băsescu: Nu putem lăsa statul sa funcţioneze după cum pleacă premierul în vacanţă la Miami cu bona

- Advertisement -

Președintele Traian Băsescu a susținut o declarație de presă în care l-a acuzat pe premierul Ponta că a plecat în concediu la Miami, pentru a nu-și asuma răspunderea privatizării CFR Marfă. „Nu putem lăsa statul să funcționeze după cum pleacă premierul în vacanță cu bona la Miami”, a spus Băsescu, explicând de ce a convocat ședința CSAT în absența lui Ponta.

Președintele Băsescu a finalizat declarațiile.

  • Numai eu și voi ce mai lucrăm. Vineri a avut loc o ședință CSAT și ne-am mărginit la un simplu comunicat. S-au exprimat puncte de vedere și s-au căutat soluții.
  • Nu-mi place această plimbare a unui proces de privatizare între guvern și CSAT cu atât mai mult cu cât CSAT nu are atribuțiuni. Este lege în vigoare când s-a privatizat Petrom și nu s-a validat contractul în CSAT.
  • Guvernul a presat în crearea unui precedent: implicarea CSAT într-o privatizare. Mai bine se făceau presiuni pe câștigător să aducă banii.
  • Constat că unii politicieni ajung să fugă de succes. Precauți: eu și CSAT-ul. Nu văd de ce să-i luăm succesul lui Victor Ponta.
  • CSAT-ul și-a încheiat misiunea în februarue 2013, când a avizat strategia de privatizare.
  • Din păcate, la câteva ore după plecarea în concediu a premierului, secretariatul general a transmis o solicitare, avizată de ministrul Justiției, propunerea de a se pune pe ordinea de zi privatizarea CFR Marfă. Guvernul s-a angajat să finalizeze privatizarea până la sfârșitul lui septembrie. Stiind acest angajament al guvernului am convocat de urgență CSAT, mai ales că se cerea doar punerea pe ordinea de zi. Este și o scrisoare nedatată a premierului, care mie îmi arată că a vrut să plece în concediu și pe urmă să trimită secretariatul general al guvernului (SGG) documentele. Nu-i cel mai frumos lucru, dar mergem înainte de dragul coabitării.
  • Văzând adresa am crezut că este o hotărâre urgentă care vizează securitatea națională. Din păcate, ce am primit nu corespunde cu obligația semnalată în adresă. Oricât aș căuta în legea CSAT nu pot găsi, și forțând intepretarile, un articol care să dea dreptul CSAT să avizeze privatizare de companii. Invocare art 4 lit d pct 2 din legea CSAT – avizează acte normative privind securitatea națională – asta este HG privind vânzarea-cumpărare. CSAT-ul nu are atributul de a verifica Guvernul. Controlul îl exercită Parlamentul.
  • E și o chestiune ridicolă: CSAT să avizeze vânzare de acțiuni, ceea ce niciodată nu a făcut. Guvernul îmi cere să fac pe primul-ministru, iar eu le spun nu pot. Nu pot încălca o Constituție care a fost singurul meu scut.
  • Solicitarea guvernului este dincolo de ceea ce pot accepta ca președinte al CSAT și in nici un caz nu voi face act ilegal acum, la bătrânețe.
  • Suntem în fața unei chestiuni care vizează respectarea legalității.
  • HG 526/2013 este exact așa cum a venit de la guvern, semnată de primul-ministru, Liviu Voinea, Chițoiu. Nu are ce căuta la CSAT, el este consumat. Dacă cineva vrea vreun aviz trebuie să-l ceară înainte de semnare de premier. Dar CSAT nu poate aviza vânzarea de pachete de acțiuni, nici mari, nici mici. Sunt 30 de zile in care câștigătorul licitației trebuie să vină cu 20 de milioane de euro și să le depună în cont, garanție. După încă 30 de zile, trebuie să depună toți banii – 202 milioane euro.
  • Faptul că nu se publică HG în Monitorul Oficial împiedică semnarea contractului. Guvernul nu poate executa garanția de zece milioane euro. Practic, procesul este în aer. Se iese din angajamentele cu FMI. Dacă dl prim-ministru vrea să rămână în aer, este răspunderea dânsului.
  • Dacă guvernul nu continuă procesul din cauza lui, GFR va cere daune și va câștiga milioane daune. Se vor plăti din bani publici.
  • Dacă aș fi prim-ministru aș accelera procedurile. La maxim. Ori am șansa să încasez 200 milioane euro, ori guvernul poate relua procedura de vânzare, cum este înscrisă în acordul cu FMI.
  • Corect era să se facă un tur în Europa, SUA, să fie prezentată compania.
  • Aș vrea să nu se rateze privatizarea din cauza lipsei de curaj.
  • Modul în care s-a desfășurat procesul de licitație prefigura un eșec. Mult prea rapid, au lăsat-o pe ultima clipă.
  • Această indecizie nu face decât să accentueze riscuri de plată. Dacă guvernul decide să anuleze licitația trebuie să aibă motive foarte solide.
  • Ce ați auzit este punctul meu de vedere, nu al CSAT.
  • Hotărârea CSAT 23/2013 a fost adoptată în prezența premierului. Nu-mi dau seama de ce nu mai recunoaște obligațiile.
  • În politică cel mai bun lucru este asumarea. Îmi pare rău că și presa a ajuns în unele momente: CFR-ul plimbat între palate. Eu nu pot să le cazez. Dacă ar fi fost în responsabilitatea mea, de mult luam decizia.
  • Nu am alte informații decât guvernul. În CSAT am cerut tuturor structurilor de informații să verifice dacă au transmis aceleași informații și la Președinție, și la Guvern.Toate documentele legate de CFR Marfă aveau marcat că s-a transmis și la ministerul Transporturilor și la premier.
  • Aș fi dus procesul înainte: publicarea în Monitorul Oficial și începerea negocierii contractului.
  • Premierul era în avion de la ora 10, pe data de 1 august. S-a discutat dacă trebuie sau nu avizată hotărârea de guvern (în CSAT).
  • Sunt sceptic că va găsi bani. Blocarea 60 de zile de guvern îi va da domnului Stoica toate motivele să spună…omul, dacă nu are contractul în mână, semnat, nu-l ia nici o bancă în serios.
  • Chiar pe plajă la Miami nu l-am căutat.
  • N-am putut să-l invit pe premier, era în avion. Nu mai putea aștepta angajamentul României în raport cu FMI.
  • Da. (deranjat absența premierului din CSAT). Conștienți că nu are nici o treabă CSAT-ul și totuși au trimis actele.
  • Vineri, în CSAT am cerut publicarea urgentă publicarea HG-ului în Monitorul Oficial. Guvernul răspunde.
  • Categoric nu (a vorbit la telefon cu premierul). Și bona e la Miami.
  • Exclus (convocarea unei noi ședințe a CSAT). Nu putem lăsa statul să funcționeze după cum pleacă premierul cu bona la Miami. Mergea la Neptun și ne vedeam repede. Am o problemă cu lipsa de răspundere.
  • Lăsați-l în vacanță. Vreți să sughită?
  • Vă spun că nu. Nu m-a dezamăgit deloc. Am știut ce se va întâmpla de când l-am semnat (pactul de coabitare).
  • Pentru mine, problema Omar Hayssam este închisă. Este treaba instituțiilor să se ocupe de ceea ce spune.
  • Eu nu l-am cunoscut pe Omar Hayssam până când nu a cerut să se ducă după ostatici.
  • Mulți (să se teamă).
  • Am rugămintea să înțelegeți că CFR Marfă nu se plimbă între palate. E garat la Palatul Victoria și se pare că locomotiva nu mai are energie.
- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.