NECAZ Chiar dacã fãrã serviciile acestei societãti, aproape cã nimeni nu ar mai putea sta, E.On-ul rãmâne una dintre cele mai contestate societãti active în România. Multi se plâng ba de modul de facturare, ba de sistemul de încasare al taxei radio-TV, ba de unele taxe „strecurate” în facturi si despre care consumatorii sustin cã nu ar fi în acord cu legea sau, cel mai des, de întreruperile de curent… când ti-e lumea mai dragã! Pentru toate aceste nemultumiri, ministrul delegat pentru energie, Rãzvan- Eugen Nicolescu, ar putea da rãspunsurile necesare, care sã clarifice situatia dintre societatea de furnizare a energiei electrice si consumatori. Senatorul Nelu Tãtaru i-a adus la cunostintã acestuia o parte a nemultumirilor avute de oameni, sintetizate într-o interventie avutã în plenul Senatului.
„Am primit mai multe sesizãri din partea cetãtenilor din Colegiul meu privind planul tarifar al E.On Energie România, furnizorul de energie electricã, printre care si judetul Vaslui, precum si modalitãtile de facturare ale acestuia. Oamenii se plâng de introducerea unor taxe, care duc la cresterea considerabilã a facturilor, în conditiile în care calitatea serviciilor nu a crescut. Au fost raportate nenumãrate întreruperi ale furnizãrii de energie electricã, chiar de mai multe ori pe zi, în special, în perioada sãrbãtorilor de iarnã. Totodatã, au fost nenumãrate cazuri de persoane, care au primit facturi pe baza unui consum nejustificat, pentru capacitatea de consum a unei locuinte normale sau chiar variatii inexplicabile de consum de la o perioadã la alta. O altã problemã semnalatã a fost aparitia, parcã din neant, a unor debite restante, în conditiile în care cetãtenii respectivi si-au plãtit regulat facturile si pot dovedi acest lucru cu chitantele primite. O altã problemã pe care vreau sã o supun atentiei dumneavoastrã este cea a taxei radio. Cetãtenii care nu detin aparate radio si, implicit, nu doresc sã suporte taxa, întocmesc o declaratie pe propria rãspundere prin care notificã furnizorului cã nu detin aparat radio, angajându-se, totodatã, ca în cazul în care vor achizitiona un astfel de aparat, sã notifice în termen de 15 zile. Cu toate acestea, consumatorul este obligat ca la fiecare 12 luni sã reînnoiascã declaratia, în caz contrar fiind reintrodusã taxa radio. De asemenea, în cazul în care cetãtenii doresc sã facã o sesizare sau sã cearã lãmuriri cu privire la modalitãtile de întocmire a facturilor, la E.On Energie Romania li se rãspunde în limba maghiarã. Cred cã nu mai este necesar sã spun de ce aceastã situatie este inacceptabilã. Domnule ministru, cum pot fi ajutati acesti oameni? Ce mãsuri veti dispune pentru a rezolva aceste probleme? Domnule ministru, vã rog sã analizati aceste situatii si sã interveniti pentru a le solutiona, astfel încât toti consumatorii sã beneficieze de servicii corecte”, i s-a adresat senatorul Tãtaru ministrului Razvan-Eugen Nicolescu.
„Oamenii au acasã doar un bec si-un televizor, dar plãtesc facturi si de câte 200 de lei”!
„La cabinetul parlamentar vin foarte multi huseni cu nemultumiri privind facturile la curentul electric. Se plâng de modul în care este facturat consumul, sustin cã au doar câte un bec, douã, câte un televizor, dar le vine sã plãteascã chiar si 200 de lei, iar dacã nu achitã, riscã sã rãmânã fãrã curent. Le-am explicat oamenilor cã tot ceea ce pot face este sã cer domnului ministru sã se implice si, prin pârghiile legale, deoarece vorbim despre o societate privatã, sã verifice dacã se respectã prevederile legale, contractual, în ceea ce priveste abonatii, dacã tot ce tine de calitatea serviciilor este respectat, precum si dacã modul în care se calculeazã consumul, se face într-un fel care ar profita oarecum de monopolul detinut de societate pe piata româneascã. Astept cât mai grabnic acest rãspuns si nu doar atât, ci si un efect al unei interventii ce trebuie neapãrat fãcutã de la nivelul ministerului, în aceastã chestiune”, a explicat senatorul PNL de Husi, Nelu Tãtaru.