Raportul primarului Pavãl în fata consilierilor locali
SALARII MICI… Munca la primãrie nu este tocmai un vis, iar multi vasluieni nu vor sã lucreze în Primãria municipiului tocmai din cauza salariilor, unele care pornesc de la minimul pe economie. O recunoaste primarul Vasluiului, Vasile Pavãl, care a spus cã, în 2015, au plecat din institutie 38 de functionari, multi dintre ei specialisti, în timp ce, cu mare greutate, s-au angajat 30 de persoane. „Din cauza salariilor neatractive, am organizat si câte douã sau trei concursuri, pentru a putea angaja personal, mai ales la volumul de muncã din primãrie”, a spus primarul Pavãl, în raportul sãu de activitate din 2015, prezentat ieri în fata consilierilor locali.
Pavãl a spus, în raportul sãu cãtre Consiliul Local, cã proiectul de buget local al municipiului Vaslui pe 2015 a fost construit luând în calcul excedentul bugetar al anului precedent în sumã de aproape 3 milioane lei, excedent care a fost utilizat pentru finantarea cheltuielilor sectiunii de dezvoltare. Per total, veniturile anului trecut, la nivelul municipiului, au fost în sumã totalã de 143 milioane lei, în timp ce cheltuielile au ajuns la 141 milioane. „Este important sã spunem cã, la finele anului 2015, nu am avut furnizori sau prestatori de servicii neachitati, în timp ce gradul de încasare la impozitele si taxele locale a ajuns la 97%, printre cele mai mari din tarã, la nivel de municipii”, explicã Pavãl. Ca date statistice, la sfârsitul anului trecut existau în evidentele Finantelor Publice Locale aproape 39.000 de roluri la persoanele fizice si în jur de 3.800 de roluri, la persoane juridice, firme care actioneazã pe raza municipiului Vaslui.
Iatã lista de proiecte de investitii, derulate în 2015
Cei mai multi bani s-au dus, cum era si normal, pe segmentul „Locuinte, servicii si dezvoltare publicã”, mai ales cã aici au fost si proiectele cu greutate ale orasului. Este vorba de proiectul „Reabilitare infrastructurã de strãzi în municipiul Vaslui (P.I.D.U)”, care se va încheia în acest an, urmat de celelalte proiecte din cadrul PIDU, respectiv „Reabilitare, modernizare si extindere infrastructurã de transport public cu crearea unui terminal intermodal, precum si reabilitarea si extinderea iluminatului public în municipiul Vaslui”, „Racordarea acceselor la clãdirile adiacente proiectului Reabilitare infrastructurã de strãzi în municipiul Vaslui”. S-au fãcut investitii majore si în reteaua de apã de pe str. Stefan cel Mare (tronson între SC Electromontaj si str. Anton Pann), cu traversare pânã la str. Plevnei si racorduri pentru apã str. Stefan cel Mare si strãzile adiacente (tronson între Apele Române si Crucea Gãrii), inclusiv proiectare. S-a investit si în deschiderea primului centru de referintã pentru prevenirea si depistarea bolilor de nutritie si metabolice în rândul copiilor de vârstã prescolarã si scolarã din municipiul Vaslui, Centrul Municipal de Informare si Promovare Turisticã, reabilitarea sistemului de alimentare cu apã, a sistemului de canalizare si a statiilor de epurare a apelor uzate din municipiile Vaslui, Bârlad, Husi si orasul Negresti (POS – MEDIU), având ca obiective reabilitarea statiilor de tratare si reabilitarea statiilor de epurare. Pentru a realiza aceste proiecte, a fost nevoie sã fie strânse la timp taxele si impozitele locale. Astfel, pentru a veni în ajutorul contribuabililor, Serviciul Finante Publice Locale din cadrul municipiului Vaslui a pus la dispozitia contribuabililor o gamã variatã de servicii menite sã limiteze timpul pe care acestia trebuie sã-l acorde în vederea achitãrii impozitelor si taxelor locale datorate bugetului municipiului. „Pentru a veni în sprijinul contribuabililor am dezvoltat de-a lungul timpului diferite modalitãti de platã a impozitelor si taxelor locale, lucru apreciat de vasluieni. Astfel, impozitele si taxele se pot plãti fie prin numerar, direct la casieria serviciului, prin ordin de platã sau prin mandat postal. Se poate face si plata electronicã prin POS, utilizând cardul bancar, plata prin ghiseul.ro, utilizând cardul bancar (Sistemul National Electronic de Platã Online cu Cardul Bancar) sau Internet-banking, care permite contribuabililor, persoane fizice sau juridice, achitarea prin intermediul instrumentelor de platã electronicã a datoriilor cãtre bugetul local”, mai explicã primarul Pavãl.
Cei mai necãjiti locuitori ai orasului au primit o masã caldã, la Cantina de Ajutor Social
Sunt si oameni care nu pot sã-si asigure traiul de zi cu zi si pentru care comunitatea trebuie sã facã ce este omeneste posibil pentru a-i ajuta. Astfel, spune primarul, anul trecut s-a asigurat o masã caldã la Cantina de ajutor social pentru un numãr mediu de 250 de persoane pe zi, costurile totale suportate din bugetul local fiind de 900.000 lei. S-au stabilit clar si cine sunt beneficiarii care pot beneficia de serviciile Cantinei sociale, respectiv copii în vârstã de pânã la 18 ani, aflati în întretinerea acelor familii al cãror venit net mediu lunar pe o persoanã în întretinere este sub nivelul venitului net lunar, pentru o persoanã singurã, luat în calcul la stabilirea ajutorului social; persoanele care beneficiazã de ajutor social sau de alte ajutoare bãnesti acordate în conditiile legii si al cãror venit este de pânã la nivelul venitului lunar pentru o persoanã singurã, luat în calcul la stabilirea ajutorului social, pensionarii, persoanele care au împlinit vârsta de pensionare, aflate în una din urmãtoarele situatii: sunt izolate social, nu au sustinãtori legali, sunt lipsite de venituri, invalizii si bolnavii cronici.