DeschidereLocalUltima ora

S-a anunțat redeschiderea căii ferate Zorleni – granița cu Republica Moldova, deși Dumitru Buzatu nu vedea posibil acest proiect

SURPRIZĂ… Ministrul Tranporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat că se va redeschide linia de cale ferată Fălciu- Cantemir (Rep. Moldova). Cu patru zile în urmă, Dumitru Buzatu, președintele Consiliului Județean Vaslui, era ferm convins că acest obiectiv nu se va realiza.

CONTRADICȚII… Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat că se redeschide linia feroviară Zorleni – Fălciu – Frontiera cu Republica Moldova, pentru gestionarea mai eficientă a fluxurilor de refugiați din Ucraina. “Continuăm astfel eforturile concrete pentru sprijinirea persoanelor refugiate din Ucraina, care sosesc în România prin frontiera cu Republica Moldova”, a scris șeful Transporturilor pe pagina lui de Facebook. Potrivit acestuia, CFR a intervenit în regie proprie pentru a permite circulația în condiții de siguranță pe acest sector de cale ferată și pentru repunerea în funcțiune a Haltei Fălciu. Curios este că în urmă cu patru zile, invitat la o emisiune a unei televiziuni locale, Dumitru Buzatu a exclus posibilitatea redeschiderii acestei căi ferate. “Nu se va deschide nicio cale ferată pentru refugiații respectivi pentru că punctele de trecere sunt fixate: se trece pe la Oancea, pe la Giurgiulești, după aceea avem Albița, vama de la Iași, apoi vămile din județele Botoșani, Suceava”, a afirmat președintele CJ Vaslui. Date fiind aceste contradicții nu putem să nu ne întrebăm dacă Dumitru Buzatu a pierdut contactul cu realitățile din județul Vaslui, sau autoritățile centrale au vrut să-i facă o mică surpriză?

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, administrator al infrastructurii feroviare publice, a anunțat la rândul său că, vineri, 18 martie 2022, linia de cale ferată Zorleni – Fălciu – Fălciu Frontieră se va redeschide. Este vorba despre o linie feroviară care traversează râul Prut și care asigură legătura directă cu Stația CF Cantemir, punct feroviar de frontieră al Republicii Moldova.

Prin redeschiderea liniei feroviare Zorleni – Fălciu – Fălciu Frontieră, în lungime de circa 60 de km, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA se aliniează eforturilor concrete ale României în preluarea și gestionarea fluxului crescut de refugiați din Ucraina, care sosesc în țara noastră, prin granițele cu Republica Moldova.

Linia de cale ferată Zorleni – Fălciu – Fălciu Frontieră, destinată atât transportului feroviar de călători, dar și de marfă, a fost închisă în anul 2015, deoarece niciun operator de transport feroviar român sau din Republica Moldova, nu a mai solicitat traseu pentru desfășurarea transportului pe această secție de cale ferată neinteroperabilă. Astfel, în contextul crizei umanitare din Ucraina și a numărului mare de refugiați, care sosesc prin punctele feroviare de la granița cu Republica Moldova, redeschiderea și crearea condițiilor necesare reluării transportului de călători pe linia Zorleni – Fălciu Frontieră reprezintă în acest moment o măsură necesară în eforturile comune depuse de autoritățile locale și centrale pentru descongestionarea fluxului crescut de refugiați și reducerea presiunii de la celelalte puncte de frontieră cu Căile Ferate din Moldova. Pentru redeschiderea liniei de cale ferată Zorleni – Fălciu – Fălciu Frontieră, Sucursala Regională de Căi Ferate Iași a executat în regie proprie lucrările necesare pentru crearea condițiilor în vederea realuării transportului feroviar, lucrări care au constat în înlocuirea de traverse, completarea cu material mărunt de cale și piatră spartă, lucrări de consolidare a liniei, de defrișare a vegetației pe o suprafață totală de 144.000 mp, precum și lucrări de asigurare a gabaritului de trecere în zona trecerilor la nivel.

De asemenea, în clădirea Hm Fălciu au fost realizate lucrări de igienizare și de salubrizare, precum și lucrări de repunere în funcție a instalațiilor sanitare și electrice, inclusiv a sistemului de supraveghere video al sectorului Poliției de Frontieră. Toate aceste demersuri, menite să asigure condițiile necesare preluării tuturor persoanelor refugiate din Ucraina, întreprinse de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA în punctele feroviare de frontieră de tranzit cu Republica Moldova, din nordul și nord-estul țării, se aliniază eforturilor comune ale autorităților locale, centrale și ale societății civile care s-au mobilizat în acțiuni concrete de sprijin umanitar și de coordonare strânsă în depășirea provocărilor cu care ne confruntăm în această perioadă, spun reprezentanții CFR Infrastructură. Ei adaugă că personalul companiei CFR SA, administratorul infrastructurii feroviare naționale, va lua în continuare toate măsurile necesare și va colabora permanent cu autoritățile locale și centrale pentru asigurarea condițiilor necesare preluării fluxului crescut de refugiați, care se află în tranzit în țara noastră, pentru legătura feroviară cu Ungaria, inclusiv persoanelor de orice naționalitate, care sosesc din Ucraina, și solicită îndrumare și asistență în stațiile de cale ferată, unde la solicitarea primăriilor și prefecturilor, au fost amenajate spații pentru refugiați, unde primesc hrană și asistență, până la preluarea și transportarea acestora în centrele special amenajate de autorităile locale și centrale.

Dumitru Buzatu, cu patru zile înainte: “Nu se va deschide nicio cale ferată”

AERIAN… Prezent duminică, în studio-ul unei televiziuni locale, președintele Consiliului Județean Vaslui a fost întrebat de realizatorul emisiunii dacă localitatea Băgdănești din comuna Fălciu va figura ca punct de trecere a frontierei. Iată ce a declarat Dumitru Buzatu cu privire la acest subiect. “Bogdăneștiul nu poate să figureze pentru că acolo este un pod pentru circulația feroviară. Este vorba despre un anumit gen de cale ferată în Republica Moldova care are un ecartament mult mai mare decât cel al Căilor Ferate Române. Au fost discuții la care și eu am participat, chiar am venit cu această propunere atunci când Victor Ponta s-a întâlnit cu premierul Leancă la Sâmburești și atunci s-a hotărât ca acest pod să fie reamenajat pentru circulația rutieră și să fie redeschis. Autoritățile locale și de la noi și din partea moldovenească în permanență solicită să reluăm acest proces. Guvernul României de la acea vreme a aprobat această chestiune, a și început să facă demersurile pentru a reabilita acel pod pentru circulația rutieră și a persoanelor, dar aici vorbim de două state și trebuia să avem și acceptul autorităților moldovenești, accept exprimat printr-un act normativ care nu a mai fost dat niciodată. Nu se va deschide nicio cale ferată pentru refugiații respectivi pentru că punctele de trecere sunt fixate: se trece pe la Oancea, pe la Giurgiulești, după aceea avem Albița, vama de la Iași, apoi vămile din județele Botoșani, Suceava. Este adevărat că pe teritoriul județului nostru, multă vreme, a fost cel mai important flux de refugiați la punctul de trecere Albița. Din acest motiv, acolo a fost nevoie de măsuri suplimentare, aducere de personal. Nu trebuie să ne imaginăm că cei care intră în România în această perioadă o fac pentru că ard de dorul de a tranzita vama, îndeplinind toate procedurile legale” a afirmat șeful PSD Vaslui. Iată că după patru zile, ministrul Grindeanu îi dă una peste nas președintelui CJ Vaslui și redeschide calea ferată pe care Buzatu o vedea imposibil de deschis în această perioadă.

1 comentariu

  1. Oi jurnalistule, tu ești normal la cap? Deschiderea liniei de cale ferata s-a anuntat pentru azi, 18 Martie. Ai văzut tu vreun tren trecand? Ce tren sa treacă daca linia e blocata pe partea basarabeana?! Fa-ti treaba, du-te și așteaptă trenul cu flori (mult și bine) și după aia scrie tampenii!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button