MUTARE Birourile Financiar, Contabilitate, Evaluare – statisticã medicalã, Resurse umane, Casierie, Achizitii publice, Audit si cel Juridic ale Spitalului Judetean de Urgentã s-au mutat, încã din prima zi a acestei sãptãmâni, la etajul al doilea al Policlinicii. Mutarea a fost poate putin intempestivã, având în vedere cã cel care a efectuat reparatiile respectivei aripi destinate serviciului administrativ, plãtit din fondurile CJ Vaslui, nu si-a terminat treaba, cu toate cã a avut destul timp la dispozitie. Astfel, mai sunt încã de vopsit usi, de instalat cablurile de telefon sau internet, au rãmas încã resturile inerente activitãtii unor constructori “seriosi”… În plus, nici la spital, si nici la policlinicã, nu este nici un afis care sã anunte aceastã mutare!
Începând din aceastã sãptãmânã, vasluienii care vor avea nevoie de vreun act de la Spitalul Judetean de Urgentã nu vor trebui sã mai batã drumul pânã la spital, ci vor trebui sã se prezinte la noile birouri amplasate la Policlinica Vaslui. Serviciile care au fost relocate, pe perioada reabilitãrii spitalului, sunt birourile Financiar, Contabilitate, Evaluare – statisticã medicalã, Resurse umane, Casierie, Achizitii publice, Audit si cel Juridic. În schimb, managerii, chiar dacã si birourile lor vor intra în prima fazã a reabilitãrii, au preferat sã fie mai aproape de bolnavi si sã comunice cu corpul administrativ prin telefon, fax sau internet. Aceastã mutare era asteptatã, chiar dacã initial se discuta de o reabilitare pe orizontalã, în locul birourilor corpului administrativ urmând a functiona Unitatea de Primire Urgente, idee care a fost abandonatã ulterior, în urma discutiilor cu executantul, pentru o reabilitare pe verticalã, în locul actualului corp administrativ urmând a fi relocate vestiarele asistentelor si, ulterior, garderoba pacientilor. “Reabilitarea corpului de clãdire destinat mutãrii serviciilor TESA provenind de la Spitalul Judetean s-a fãcut printr-un program special al CJ Vaslui, separat de proiectul de reabilitare a spitalului. Prin contract, eram obligati, în vederea începerii reabilitãrii SJU, sã eliberãm aceste birouri pânã pe data de 25 septembrie, lucru care l-am si fãcut. E normal ca, în primele zile de la mutare, aceste servicii sã functioneze cu unele sincope, dar, cât de repede, toate problemele vor fi rezolvate”, a declarat dr. Lelia Croitoru, directorul medical al SJU Vaslui. Începând din zilele urmãtoare, un solicitant va obtine adeverinta de care are nevoie de la un birou din apropierea Copoului, dar va trebui sã meargã tot la spital pentru a obtine semnãtura managerului, asta în cazul în care nu va prefera sã astepte câteva zile pentru a se realiza circuitul actelor, si pentru a evita deplasarea. Managerul general al spitalului, Gheorghe Dascãlu, se va muta si el din actualul birou, chiar de astãzi, într-o locatie tot la parter, dar situatã în apropierea lifturilor, chiar la intrarea din spate, urmând a fi urmat, în zilele viitoare, de directorul medical, dr. Lelia Croitoru, si de cel financiar, ec. Neculai Sorescu. Constructorii care vor realiza reabilitarea Spitalului Judetean de Urgentã (SJU) Vaslui nici nu au asteptat ca toate birourile TESA sã se mute în noul sediu de la Policlinica Vaslui, cã au si început lucrãrile de reabilitare, lucrând de zor în vechile birouri. În acelasi timp, cele sapte servicii relocate la ultimul etaj al policlinicii încã mai au de asteptat pânã toate birourile, inclusiv utilitãtile, vor fi gata. Desi termenul convenit pentru mutare era 25 septembrie, a doua zi, luni 26, încã mai erau destul de multe probleme de rezolvat. Astfel, ieri dupã-amiazã, încã se lucra la vopsirea usilor, la instalarea liniilor telefonice si a celor de internet, dar încã mai erau birouri care nu mai aveau nici mãcar tocurile de usã montate. Unele birouri aveau deja amplasat mobilierul, în schimb nu beneficiau de celelalte utilitãti absolut necesare desfãsurãrii activitãtii. “Birourile aratã bine, dar se vede cã încã nu sunt puse la punct. Noi ne-am grãbit sã aducem arhiva si toate documentele, asa cum ni s-a cerut, dar momentan nu avem cum sã ne desfãsurãm activitatea, toate sunt vraiste, telefonul nu merge, nu stiu dacã avem mãcar curent la prize, dar, în cel mai scurt timp, se vor pune toate la punct”, a declarat un angajat al spitalului, surprins în plin proces de “relocare”.