Local

Nu-i Autostradă, dar e Drum Expres: Tișița – Albița prinde viață în 2025. Acum doar a fost „botezat”!

SE MIȘCĂ CEVA… În cazul construirii unui drum expres între Tișița și Vama Albița, care a fost propus și aprobat de un deputat bârlădean, acum câțiva ani, autoritățile au fost cam nehotărâte! Inițial, contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru acest drum expres a fost semnat în anul 2020. Contractul a fost semnat cu asocierea de proiectanți Search-Egis pentru suma de 11 milioane de lei, lungimea estimată a șoselei de mare viteză fiind de 160 de kilometri. Ulterior, în luna noiembrie 2021, Ministerul Transporturilor a arătat că analizele nu justifică realizarea unui drum expres între DN 2, Autostrada Moldovei și Vama Albița. Prin urmare, în luna martie 2022, contractul a fost suspendat. A urmat însă o nouă decizie a CNAIR, pe 22 noiembrie 2022, care a propus suplimentarea contractului conform OUG 64/2022, adică deblocarea contractului respectiv. ”Am anunțat și ridicarea suspendării contractului pentru proiectarea drumului expres Tișița-Albița și sper ca asocierea de consultanți să urgenteze realizarea studiului de fezabilitate, astfel încât până în anul 2025 să putem demara procedurile de licitație pentru execuția lucrărilor.”, a declarat, pe 28 decembrie 2022, Ionel Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Conform proiectului, drumul expres Tișița – Albița va porni din Autostrada Focșani – Bacău, va trece prin Tecuci- Bârlad – Crasna – Huși-Albița. Urmează ca podul peste Prut de la Albița să fie demolat și să se construiască un altul, modern, cu 4 benzi.

Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate semnat încă din 2020 pentru Drumul Expres Tișița – Vama Albița a fost deblocat după o suspendare de 9 luni, a anunțat pe 28 decembrie 2022, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. Pe 22 noiembrie, CNAIR a propus suplimentarea contractului conform OUG 64/2022, deoarece s-a stabilit că anul acesta nou început, vor fi redicționați peste 500 de milioane de euro, din sumele provenite de la proiectele finanțate cu bani europeni dar care nu se mai realizează, iar Ministerul Transporturilor va beneficia de o sumă consistentă pentru infrastructura din zona Moldovei. Secretarul de stat Ionel Irinel Scrioșteanu a fost prezent pe 28 decembrie la inaugurarea Centurii Tecuci, iar după deschiderea circulației a făcut și anunțul deblocării contractului pentru Drumul Expres Tișița – Albița.

Ministerul Transporturilor mai transparent decât un primar care cultivă „cultul personalității”!

După anunțul făcut de Ionel Irinel Scrioșteanu, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor a venit direct la Bârlad, pentru a face și aici acest important anunț și, fiind liberal, să aibă o discuție și cu edilul local, având în vedere că, din 160 de km al Drumului Expres Tișița – Albița, 106 km sunt în județul Vaslui. Secretarul de stat a discutat cu edilul local, dar, din păcate, acesta s-a ocupat cu organizarea Revelionului și nu a transmis absolut nimic bârlădenilor sau presei locale! Informațiile de acest gen sunt puse sub cheie de consilierii lui Dumitru Boroș, primarul Bârladului (încă!), pentru că trebuie găsită oportunitatea de a se lăuda pe sine că există o asemenea investiție care va trece pe la Bârlad! Culmea tupeului boroșist este acela că ascunde informațiile, sfătuit prost de foștii jurnaliști, acum mari funcționari publici sau consilieri personali ai primarului! Pentru o mai bună informare, vă vom ține noi la curent cu adevărata realitate din proiectele care se vor derula – gen Varianta de Ocolire a Bârladului ori Drumul Expres Tișița – Albița, care sunt sub tutela CNAIR și a Ministerului Transportului, edilul Boroș având un rol micuț, acela de a pune la dispoziție terenul pentru lucrări și pentru organizarea de șantier! Drumul expres Tișița – Albița, a fost inițiativa fostului deputat de Bârlad Daniel Olteanu, care acum poate fi felicitat pentru ea, nu primarul Boroș!

19 comentarii

  1. Mhm… Adecătelea hautostrada îi, di fapt, şuşa expres, ca nesu’.
    Două chestiuni, dacă se poate:
    1. Di cari? Tăt dişeia cu o bandă juma’ pi săns, ca di la Tişîţa încolo, pi cari moari lumea la greu? Că tre’ să halească şî gura politişienilor juma’ di bandă, nu? Da’ nu mai ghini îi hrănim noi, direct, cu asfalt, de la sursă, să se sature?
    2. Dacă acum e şuşa expres, până în 2025 ce va deveni? Uliţă rapidă?

    1. Concluzie:
      Mai bine lasati drumul ala asa cum e el, si incetati sa mai stricati ce au facut bun altii, inaintea voastra, doar ca sa lasati impresia ca „faceti si voi ceva” desi, in realitate, nu sunteti capabili decat sa distrugeti si bruma de infrastructura care mai exista, fara a mai pune ceva in loc, ca sa va puteti umple buzunarele, cum ati facut la Barlad, cum ati facut la Crasna (cu podul ala din scanduri acoperite cu asfalt care ar trebui sa intre in Cartea Recordurilor 🙂 ) si cum faceti, in prezent, la Vaslui!
      Iresponsabililor!!

      1. Draga Alex, avand in vedere faptul ca poate nu iti dai seama ca dai comment-uri la postarile tale, iti recomand sa mergi la CSM-ul oricarui spital din Romania! Daca nu stii ce inseamna atunci iti traduc eu: Centrul de Sanatate Mintala!

  2. nu ai prins nici un mic de-l injuri asa de rau pe primar? ce treaba are primarul nostru cu drumul expres? si cu firma aia?

  3. Bine ca firma viacons nu o promovați nu ii faceți reclama ca lui ala de la Averesti. Nici nu se compara viacons are angajați bine plătiți cu caracter permanent cu forme legale pe când ala folosește doar zilieri prost plătiți pe post de sclavi la negru . Dar dacă viacons nu își plătește reclamele cum sa ii promoveze cineva .

    1. Cumva primești bani din promovarea idioțeniei ăleia de firme, Viacons? Tu nu vezi că nu suntem în stare, ca nație, să ne asfaltăm drumurile, de-i așteptăm pe alții (inclusiv pe austrieci, sîc, chiar pe ăia de îi boicotăm noi cu OMV-ul și cu Schweighofer) să le refacă și tu pretinzi că Viacons face treabă? Fii serios.
      Cât despre „ăla de la Averești”, bați câmpii. Când o să muncești cât „ăla” încât să oferi locuri destule de muncă celor din satele de prin împrejur, abia atunci să comentezi.

  4. Uite este Viacons rutier care este de acolo din zona sa ii atribuie direct lucrarea ( știm vrăjeală din aia ca nu este corect ca se face doar prin licitație) toți vor să scoată județul din sărăcie dar nimeni nu face nimic . Viacons să angajeze mulți oameni sa își ia utilaje necesare și sa termine lucrarea la timp.

  5. Daca acum 3 ani dl Olteanu il numea pe Bouros „PrimaRul ZERO” acum il poate defini ca „Primarul DEZASTRU” pentru modul in care arata si va arata Barladul! Domnule primar ne puteti spune cine va suporta toate chetuielile de refacere a aleiilor de acces in imobile sau in magazine distruse de constructori precum si toti pomii, arbustii si spatiile verzi rase de firmele care au lucrat la proiectul de apa-canal? Ne puteti spune cat o sa coste toate acestea, mai ales ca acum nu il mai aveti pe dl Dulute, om de buna-credinta, care a directionat catre Barlad milioane de euro pe care le-ati facut praf in campania din 2020? Credeti ca barladenii o sa uite ca ati alocat mai multi banii militienii de la Locala in comparatie cu spitalul municipal!

  6. Tătaru unde era? El nu e de la noi de la PNL?
    Pai Boroș mai e la noi bai Timofticiuc? Nu l-ati fugărit? Ne-ati mâncat partidul, bandiților. Sper sa va schimbe astia de la București cit mai repede. Oricum , fără Boroș la noi suntem mâncați.

    1. Ce treaba are Tataru cu hotiile de pe Varianta ocolitoare si cu modul in care Bouros a actionat in partid! El s-a autoexclus din partid dupa ce a promovat in functii de conducere la diverse institutii si societati ale Consiliului Local numai membri PSD in speranta ca va fi acceptat la partidul lui Buzatu! Numai ca Solo Man nu il are la suflet si nu va accepta niciodata sa vina cu oamenii lui (Bica, Palade, Luca, Dima, Ferlovici, Zugravu si Racovita) si sa acapareze toate locurile eligibile la toate tipurile de alegeri. Si la fel e si la USR si la partiduletul lui Organ! Singurul care il vrea e Dan Material care il da ca sigur la ALDE ca au cam acelasi profil! Cat priveste PNL Boul Ros poate sa isi ia adio de la acest partid in ciuda promisiunilor facute de Eroul Necunoscut de la Senat, ca il doreste toata conducerea in echipa!
      PS Asteptam sa vedem ce se mai intampla in dosarul deschis de Parchetul European Anticoruptie, cu privire la Varianta Ocolitoare, in care au fost ridicate documente de la constructor si institutii publice din Iasi si Barlad!

      1. PPS. Asta e buba mare. E vorba de bani europeni la VOB. Greu de musamalizat, indiferent din ce servicii faci parte. Deocamdata fostul director DRDP Iasi si mana lui dreapta sunt pe faras. Dar asteptam cu interes si restul „gastii”.

        1. PPPS Crezi ca Edward isi va sacrifica pionul sau mai degraba vor fi sacrificati aia de la Botosani si papagalii de la Barlad?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button