spot_img
spot_img
15.6 C
Vaslui
22-mai-2025

Vameșii de la Albița, prinși cu mâța-n sac: un TIR plin cu țigări „scăpat” la control, pescuit în sudul țării!

- Advertisement -
CU CIUBOTE ROȘII… TIR-ul unei firme din Râșești, care a trecut vama Albița în perioada când nu era scanner, a fost pescuit la Dunăre, de vameșii din PTF Ostrov.

INCREDIBIL… După ce vama Albița a fost lăsată fără Rapiscan, scannerul performant care avea rolul de a descoperi mărfurile de contrabandă, TIR-urile pline cu țigări au trecut Prutul ca prin brânză! Fie la pont, fie prin alte metode, contrabandiștii au profitat din plin de situație. Dovada de netăgăduit în acest sens este captura făcută de vameșii de la Ostrov, care au reușit să prindă un asemenea TIR încărcat cu țigări de contrabandă. Vehiculul fusese „controlat” la Albița, însă, în lipsa Rapiscanului, care ar mai fi dibuit câte o încărcătură ilicită, ochii vigilenți ai vameșilor nu au… zărit impresionanta cantitate de țigări. Marfa ar fi trebuit să treacă în Bulgaria, prin vama Silistra, numai că vameșii de la Ostrov le-a încurcat planul contrabanștilor, stopând transportul. Interesant este că firma căreia apaține camionul buclucaș, ca o coincidență, are sediul chiar în Râșești și aparține unui cetățean moldovean. Acesta recunoaște că TIR-ul său a fost prins la Ostrov cu țigări de contrabandă, dar dă vina exclusiv pe șofer. Câte TIR-uri cu țigări au trecut pe la Albița în zilele fără Rapiscan e greu de spus, cârcotașii însă sunt siguri că… nu puține.

Lipsa Rapiscan-ului din vama Albița, scannerul care are rolul să verifice încărcăturile ilicite, a fost o veste mare pentru băieții care se ocupă cu contrabanda în zonă. Cine le-o fi „șoptit” lor atât de repede că vama a rămas pentru o scurtă perioadă fără acest aparat ostil traficului de țigări e treaba autorităților competente să afle, însă ceea ce e deja dovedit se referă la faptul că au fost camioane cu țigări care au trecut zburdând prin vama Albița. Cel puțin unul dintre ele a fost prins recent de vameșii de la Ostrov – Călărași. Încărcătura ar fi trebuit să treacă în Bulgaria și de acolo, probabil, mai departe în alte țări ale Uniunii Europene, numai că niște vameși vigilenți au „curmat” intinerariul. Interesant este că acel camion plin cu țigări aparține taman unei firme cu sediul în localitatea Râșești, comuna Drânceni. Se numește SC Suvcom SRL, iar patronul este un cetățean moldovean pe nume Vitalie Suiu. Acesta confirmă faptul că vehiculul prins cu țigări de contrabandă la Ostrov aparține firmei sale, însă, previzibil, neagă orice acuzație de implicare în contrabandă și pasează responsabilitatea pe șoferul său, un bărbat originar din Găgăuzia.

Patronul camionului cu țigări trecute prin Albița și blocate la Ostrov: „Eu nu fac asemenea prostii. Cine mi l-a recomandat pe acest șofer mi-a spus că e om normal”

Fără ezitare, patronul firmei de care aparține camionul găsit cu marfă de contrabandă la Ostrov, după ce a trecut fără nicio opreliște prin vama Albița, și-a spus punctul de vedere în acest caz, printr-o declarație succintă dată ziarului Vremea Nouă. “Băiatul acesta a venit la mine la firmă cu camionul lui. E de prin Găgăuzia. Cine mi l-a recomandat mi-a spus că e un om normal și că nu voi avea probleme cu el. Nu era angajat, aveam un contract de colaborare. A recunoscut că mi-a făcut neplăceri și am reușit să recuperez camionul, după ce am plătit amenda. Eu nu fac asemenea prostii. Lucrez de ani buni în domeniul ăsta, al transporturilor, și am un istoric curat în afacerile din România. Voi sta la dispoziția anchetatorilor din România și aștept să fiu chemat, dacă va fi nevoie, pentru declarații», a declarat Vitalie Șuiu. O fi sau nu așa, cercetările autorităților ar trebuie să evidențieze, însă ce e sigur rămâne faptul că acel vehicul cu țigări de contrabandă a trecut fără probleme prin vama Albița, iar vameșii pot da vina pe lipsa Rapiscan-ului.

Nu e Rapiscan-ul, uite Rapiscan-ul!

Dar cum s-a „strecurat” în presă informația că vama de la Albița e lăsată cam vraiște fără scannerul de bază în verificarea transportului de mărfuri, iată că responsabilii au trimis un alt scaner. Speranța vameșilor este ca acesta să fie mai puțin periculos pentru sănătatea celor care îl exploatează, decât cel vechi. Gurile rele susțin că aparatul e tot închiriat, așa cum era și vechiul Rapiscan, suma lunară cheltuită din bani publici pentru chirie fiind una uriașă. Din motive misterioase însă se merge tot pe acest sistem de închiriere, deși, la anvergura vămii Albița, achiziționarea unui Rapiscan propriu, cu toate documentele și certificările la zi, n-ar fi un deziderat imposibil. Mai mult decât atât, vameșii spun că acum, după implementarea controlului coordonat, s-ar fi putut folosi Rapiscan-ul din vama Leușeni, căci moldovenii ar dispune de un aparat performant, care, de când cu mutarea verificărilor la Albița, ar sta neutilizat.

Rapiscanul a lipsit nemotivat, cântarul n-are licență, iar „controlul coordonat”… e de poveste!

BULIBĂȘEALĂ… Prin Albița, înainte se lucrau 150 TIR-uri în 12 ore. După controlul „coordonat” al vameșilor români și moldoveni, trec doar 50!

Și dacă situația Rapiscan-ului pare rezolvată, după o perioadă în care țigările de contrabandă au trecut în voie pe la Albița, rămân în actualitate și nemulțumirile legate de implementarea „controlului coordonat”. TIR-urile sunt verificate de către cele două echipe de vameși, la o distanță de vreo 20 – 30 de metri una de alta. „La un moment dat, oprește TIR-ul o echipă de vameși moldoveni și îl controlează după toate normele. Închid procedura și TIR-ul pleacă. Dar nu face șoferul decât vreo 20 – 30 de metri, că îl opresc vameșii români, care se apucă să facă fix același lucru. Iar îl controlează, iar hârțoage, iar închid procedura. Ce înseamnă asta? Asta e rapiditatea cu care se dorea fluidizarea tranzitului de mărfuri la frontieră? E ridicol! De ce nu se fac echipe mixte și să fie un singur control vamal româno-moldovenesc, ca timpul de stat în vamă să fie cu adeăvărat redus la jumătate? Atunci s-ar vedea eficiența. Acum, efectiv, s-au mutat toți vameșii pe un mal de Prut și s-au îngrămădit unii în alții, oprind de două ori în doi pași fiecare TIR. Ce înseamnă asta?”, reclamă unii vameși. În plus, mai spun aceștia, nici cântarul pe care îl au la dispoziție nu e tocmai în regulă, pentru că nu ar avea licență. „Dacă cineva, un șofer, dă în judecată vama pentru ceva ce ține de cântărirea vehiculelor, câștigă sigur. Cântarul nu are licență. Adică, vedeți, sunt aspecte care țin de legalitate, de buna organizare, de competență și responsabilitate față de toată activitatea din cel mai mare punct de trecere a frontierei de est a Uniunii Europene. Nu lași vama fără Rapiscan ca să treacă în liniște camioanele cu țigări, nu lași cântarul fără licență, nu faci control coordonat cu două rânduri de vameși, în 30 de metri, că asta înseamnă amatorism, neglijență sau poate interese ascunse. Nu faci așa ceva la o vamă serioasă, care străjuiește UE”, consideră unii vameși.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

8 COMENTARII

  1. Niște mîrleani ….. neamuri tare proaste….. și parșivi…. a dreaku de parsivito cind vad șpagă…. golanii ăștia. Excroci calificați în șpaga …. din 1990 nu de acum. Sa stea DNA pe ăștia zi de zi. Borfași de borfași. Pirnăy de golani ziși șpagarii din est. Nimic de kapu lor. Numa pe hoții și golanii. niște nenorociți și plăvaný.

  2. Probabil vamesii care i au ” scapat ” sunt oamenii adusi de pnl ul lui tataru si inainte sa i cheme la parchet , o iau precum curvele inainte , nu i asa Alinutza? Ati ajuns acolo fiti cu bagajul pt bulau pregatiti , ce dreacu , ori sunteti golani ori numai sunteti!

  3. Incredibil cred ca este o greseala, Vama Albita are numai oameni care lucreaza in apiritul legii trebuie sa fie o greseala, mai ales acum cand la Politia de frontiera au aparut exemplare de „Gibonus obraznicus” ,baietasi cu barbutze facute la barbershop cu pantalonasii pensati stransi pe bulan si cu pistolul la fara un sfert ca John Wayne , daaa, au facut chei la vamesi din garda veche si au venit lupii tineri cu o faoame in gat cat mantaua lui Stefan vel Mare , pe foarte multi ii pierde aroganta si lacomia , dupa ce dau cu mana in cacat se transforma in baieti de treaba , lasati partzurile „coae” nu mai vhinuiti lumea prin vama in loc sa va ocupati de lucruri serioase , nu pune nimeni botul la vraheala voastra de cinstitii pamantului in conditiile in care voi aveti salarii de cacat , sa va faca salariile corespunzatoare tentatiilor din vama.si atunci sa aibe pretwntii sa nu muscati la.spaga si la combinatii asaaa o sa mearga la parnaie harnituri de tren de vamesi ….SI MAI LASATI PRADUIALA INTRE VOI , VAMA ALBITA ESTE RENUMITA PT PRADUIALA ,chiar daca v ati incumattrit si v ati corcit intre voi , degeaba fugiti in weekenduri pe la Brasov ca sa fugiti de ochii lumii se stie tot , inclusiv de shopingurile pe la Bucale , nu va mai repeziti ca gaina de asfalt ca nu ati inventat apa calda , sunteti niste baietasi si fetite intrate cu pile si spagi la vama , intelectualilor

  4. Zice patronul mutant:
    1. „Băiatul acesta a venit la mine la firmă CU CAMIONUL LUI.”
    2. „AM REUSIT SA RECUPEREZ CAMIONUL, după ce am plătit amenda.”
    Zau asa?! Pai ce camion sa recupereze patronul, daca acel camion era al angajatului?
    Anchetatorii probabil ca aveau ceara in urechi si puchini la ochi, de n-au auzit declaratia patronului si i-au dat inapoi camionul… angajatului. Sau verzisori prin buzunare 😀
    Legea spune ca mijlocul de comitere a infractiunii (camionul, adica) SE CONFISCA. Doar ca legea e doar pentru cei care fac trafic cu 2-3 cartuse de tigari, nu cu camionul 😉

    • Nu creau sa il apar pe asa zisul patron dar daca e ca in cazul scolilor de soferi, unde fiecare instructor vine cu masina lui dar o inmatriculeaza pe numele scolii, e normal ca plata amenzii sa o faca firma dupa care isi recupereaza banii de la proprietarul unitatii de transport!

      • E posibil, desi, mai degraba, cred ca patronul firmei a cumparat masina inregistrandu-l pe sofer ca proprietar, pentru ca el sa raspunda penal in caz ca sunt descoperite produsele de contrabanda. Oricum ar fi, legea si practicile vamale impun confiscarea mijlocului de transport, daca marfa a fost ascunsa si nedeclarata. Cunosc oameni carora le-a fost confiscat automobilul fiindca ascunsesera cateva cartuse de tigari in compartimentul rotii de rezerva sau sub capota motorului. Cateva cartuse, intr-un automobil, nu containere de tigari!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.