NationalUltima ora

Anca Boagiu la dezbaterea moţiunii simple: În 2013, România va avea o reţea de mai bine de 900 de kilometri de autostradă

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat luni în plenul Camerei Deputaţilor, la dezbaterea moţiunii simple „Panglicile doamnei ministru Boagiu”, unde a recurs la o prezentare grafică şi video a proiectelor sale, că în 2013 România va avea peste 900 de kilometri de autostradă.

„Dacă ar fi să facem un total, 313 kilometri existenţi în România şi cu încă 638 care sunt în execuţie practic astăzi, fără ce înseamnă contractele care urmează să fie pregătite în parteneriat public-privat, putem spune că în 2013 România va avea o reţea de mai bine de 900 de kilometri de autostradă”, a spus Boagiu în timpul prezentării sale care a durat aproape o oră.

Ea a arătat că sunt deja în revizuire documentaţiile pentru lansarea procedurilor în ceea ce priveşte autostrăzile Comarnic-Braşov-Făgăraş-Sibiu-Piteşti şi centura de sud a Bucureştiului, cu termen de execuţie până în 2016. „Pentru cei care vor să socotească, o pot face, dar îi invit politicos să execute şi ei autostrăzi în termene de 18 luni. Acestea sunt termenele în care sunt executate astăzi tronsoanele de autostrăzi”, a adăugat Boagiu.

Ministrul Transporturilor a mai precizat că pentru accelerarea lucrărilor s-a luat decizia cu constructorii ca lucrările să se desfăşoare şi pe perioada de iarnă. Anca Boagiu a subliniat că imaginile prezentate demonstrează că aceste proiecte nu sunt invenţii, completând că vizitele la şantiere sunt normale pentru accelerarea proiectelor.

În plus, ministrul a susţinut că România are semnate, în prezent, contracte de finanţare cu Uniunea Europeană în valoare de 1,49 de miliarde de euro. „Pentru a spune adevărul trebuie să fiţi informaţi că alocarea din fondurile de coeziune şi dezvoltare regională pentru infrastructură este de 2,5 miliarde de euro, contractate astăzi sunt 1,9 miliarde de euro, la care se mai adaugă cele 600 de milioane de euro economii pe care urmează să le lansăm la lucrări suplimentare. Plătiţi efectiv sunt 440 de milioane de euro. Pentru a spulbera tot felul de informaţii şi afirmaţii făcute cu inconştienţă (…) România are astăzi semnate contracte de finanţare cu UE în valoare de 1,49 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că aceste contracte sunt recunoscute, procesul de evaluare şi licitaţie a fost recunoscut, astfel nu ar fi existat semnate aceste contracte şi foarte curând va veni aprobarea pentru ultimul contract pe care îl aşteptăm, Timişoara-Lugoj. Am rugămintea, din respect pentru ţara în care trăim, atunci când vorbim la televizoare, la microfonul acestui Parlament, să ştim ce ne iese din gură, astfel încât să nu aducem prejudicii statului român şi românilor la care după aceea unii mergem şi cerem voturi spunând eu am zis, dar nu s-a făcut. Fac apel la decenţă, pentru că deseori unii nu realizează atunci când vorbesc ceea ce nu trebuie să vorbească şi spun minciuni”, a spus ea.

Pe de altă parte, ministrul Transporturilor a dezminţit existenţa unor studii de fezabilitate cu privire la autostrăzi. „Nu a existat niciun proiect pentru niciun tronson de autostradă, nici măcar studii de fezabilitate finalizate”, a afirmat Boagiu.

Ea a subliniat că „un lucru grav care s-a întâmplat a fost lăsarea de izbelişte” a proiectelor finanţate prin ISPA. „În 2010 am fost nevoită să merg la Comisia Europeană să negociez extensii la aceste proiecte pentru ca România sa nu platească corecţia financiară care se ridică la un miliard de euro”, a explicat ministrul Transporturilor.

Anca Boagiu a subliniat că doar proiectele de autostrăzi crează 18.500 de locuri de muncă, iar un loc de muncă înfiinţat antrenează sau menţine alte cinci locuri de muncă, adică 95.000 de oameni. „Noi, ca şi Guvern, vom investi permanent în modernizarea infrastructurii din România, iar proiectele în derulare însumează 16,7 miliarde de euro, bani care se duc în infrastructura românească, bani care crează locuri de muncă şi sunt bani care trebuie să fie cheltuiţi până în 2016”, a spus ministrul.

Ea a mai arătat că România va pierde, atâta timp cât vor face declaraţii iresponsabile. „Cât unii politicieni vor face mai puţin responsabil declaraţii publice care sunt preluate foarte repede în plan internaţional ca fiind realităţi, cu repercusiuni asupra a ceea ce România face, România va pierde. Câtă vreme vom uita constant că noi, cei din această sală, suntem primii care suntem obligaţi să apere interesul şi imaginea ţării, România va pierde”, a afirmat Boagiu.

Ministrul Turismului a recurs pentru aproape o oră la prezentarea grafică şi video a proiectelor sale în derulare, sub titlul „Povestea adevărată a panglicilor de la Ministerul Transporturilor”. Ea a arătat că imaginile video au fost filmate de Aeroclubul Român, în timpul zborurilor de antrenament. „Filmuleţele, ca să nu se agite nimeni ulterior, au fost făcute de Aeroclubul României în timpul zborurilor de antrenament”, a explicat Boagiu.

Conducerea Camerei a aprobat luni ca ministrul Transporturilor să utilizeze infrastructura tehnică a Camerei Deputaţilor.

AGERPRES.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button