Asociațiile care au militat pentru cele mai mari proiecte de infrastructură de după Revoluție n-au avut însă un parcurs lin: la vârful activității lor, când au reușit să ducă discuția la nivel de legi și accesare de fonduri europene, o parte din membri au intrat în politică. Unda de șoc le-a lovit puternic, ducându-le, pe unele, la un pas de disoluție. „Ziarul de Iași” vă spune, astăzi, povestea lor: „Moldova vrea Autostradă” (MVA), „Împreună pentru A8” și „Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”.
În urmă cu șapte ani, sute de șoferi din Moldova au format cea mai lungă coloană motorizată din istoria aglomerațiilor pe DN2, cunoscut ca „drumul morții”, spre București. Doar că, spre deosebire de zilele în care coloana se forma natural, depășită de șoferi agresivi și presărată de accidente, pe 19 mai 2018 șirul de mașini se deplasa spre București cu un singur scop: să protesteze față de lipsa infrastructurii de mare viteză din Moldova: autostrăzile. Era un amalgam de transportatori, oameni de afaceri, dar și moldoveni din toate orașele mari ale regiunii, de la Suceava, la Iași, Bacău, Botoșani, Neamț, cât și Brăila sau Galați. O coloană a venit special dinspre Târgu Mureș, destinația din acte a Autostrăzii A8 care va străbate munții…https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/lupta-de-opt-ani-a-trei-ong-uri-din-iasi-sa-puna-pe-harta-cel-mai-mare-proiect-de-infrastructura-din-romania-post-decembrista–1748655.html