spot_img
spot_img
16.7 C
Vaslui
10-iun.-2025

Sucursala Aquavas Vaslui vine în sprijinul vasluienilor cu o serie de investiții menite să nu mai apară corecții pe factura de la apă

- Advertisement -

DE AJUTOR… Acuzată de multe ori că umflă facturile la apă nejustificat (fiindcă apar acei metri cubi de apă nedeclarați de vecini), sucursala Aquavas Vaslui propune o serie de măsuri și investiții menite să aducă un plus de transparență în relația cu consumatorii din municipiul reședință de județ. Una dintre investiții o reprezintă achiziționarea unor antene cu ajutorul cărora angajații Aquavas vor primi în timp real consumul de apă al fiecărei scări, ceea ce va permite depistarea defecțiunilor care cauzează mari pierderi de apă și repararea lor în cel mai scurt timp. Două astfel de antene au fost deja montate în oraș, în zona Gării, iar rezultatele au început să apară. O altă măsură pe care conducerea Aquavas o are în vedere o reprezintă afișarea, lunar, a unui bilanț al consumului la fiecare scară în parte. Odată afișată această listă, care va cuprinde consumul scării și consumul fiecărui apartament în parte, oricine va putea face acel calcul simplu pentru a afla de ce se plătesc metri cubi în plus la apă. În prezent, cauzele sunt două la număr: ori din cauza defecțiunilor de la subsol, ori din cauza vecinilor care nu dau indexul. Acest bilanț îi va scoate la iveală pe toți cei care, din lene, din nepăsare, sau din alte motive, refuză să comunice consumul lunar, umflând astfel facturile vecinilor responsabili. Schimbări au fost făcute și la sediul Aquavas, acolo unde, începând din această lună, două dispozitive vor prelua electronic indecșii de la consumatori, afișând totodată și consumul real al fiecărui apartament. Un rol foarte important în perioada următoare în relația dintre Aquavas și locuitorii municipiului Vaslui îl vor juca și asociațiile de proprietari, ai căror președinți și administratori trebuie să înțeleagă încă de pe acum că munca ce presupune doar plimbatul unor hârtii de la un birou la altul va apune cât de curând. Primăria Vaslui și-a propus să dea un rol mult mai important societății Locativa, strict în acest sens, de a sprijini mai mult aceste asociații și, implicit, proprietarii de apartamente, pentru o mai bună gospodărire locală, dar și pentru facturi cât mai corecte la apă.

Începând din această lună, vasluienii vor avea 5 posibilități de a da indexul la apă: prin contul făcut pe site-ul Aquavas, prin acel roboțel care preia apelurile telefonice la numărul 0235.707 313, prin telefon direct la sediul Aquavas, unde va răspunde un angajat al societății, prin bilețelele care vor fi introduse de consumatori în acele urne de la sediul societății, și, mai nou, prin două tablete care au fost achiziționate și deja montate pe holul Aquavas, fix la intrare. În acele terminale vor fi introduse de către consumatori doar numărul blocului, scara și numărul apartamentului. După introducerea noilor indecși, dispozitivul va afișa, instant, și consumul din luna precedentă, astfel că fiecare vasluian va ști cât va avea de plătit înainte ca factura să fie emisă.

Bilanțul scării, sperietoare pentru vasluienii care nu dau indexul

NOUTATE… Este posibil ca factura care va ajunge peste câteva zile acasă să arate un consum mai mare decât cel declarat, adică consumatorii să se trezească cu metri în plus la apă. Acest lucru se întâmplă și azi pentru că legislația permite operatorului Aquavas să calculeze facturile raportat doar la consumul arătat de contorul scării. Cu alte cuvinte, dacă într-o lună, contorul scării arată un consum de 100 mc, însă proprietarii apartamentelor din scara respectivă declară, în total, un consum de doar 80 mc, diferența de 20 de metri cubi se împarte la toți. De obicei, aceste diferențe sunt generate de două cauze: ori în scara respectivă sunt defecțiuni la subsol, iar atunci proprietarii apartamentelor, ajutați de asociația de proprietari, trebuie să se implice în repararea lor, ori unii vecini au uitat să declare consumul în luna respectivă. Pentru a veni în sprijinul vasluienilor de bună credință, societatea Aquavas va publica, de acum înainte, bilanțul fiecărei scări, cu consumul afișat de contorul scării și consumul pe fiecare apartament în parte, astfel încât fiecare vasluian să știe ce consum s-a declarat la scara lui și ce consum s-a facturat. Prin această metodă, vasluienii care își declară corect și constant consumul la apă vor afla și care sunt vecinii care nu dau indexul și din cauza cărora primesc facturi “umflate”.

Fisa lunara a unei scari de bloc privind consumul de apa

Antenele care ajută la citirea zilnică a consumului de apă

Tot pentru o mai bună și eficientă monitorizare a consumului de apă, conducerea societății Aquavas a achiziționat două antene, care permit citirea, în timp real, a contorilor de scară. Aceste antene, care au fost deja montate zona Gară 2 și care acoperă aproximativ 60 de scări, au dat deja rezultate, angajații Aquavas intervenind la două defecțiuni majore după ce în două scări s-a semnalizat un consum peste media zilnică. Până la sfârșitul acestui an, în funcție de bugetul avut la dispoziție, sucursala Aquavas Vaslui intenționează să cumpere și alte astfel de antene, pentru a acoperi întreaga zonă a Gării, plus zona Ana Ipătescu.

 

Birou de relații cu publicul

Cătălin Bîrleanu, directorul Aquavas a sucursalei Vaslui

Tot ca o formă de respect față de consumatori, conducerea sucursalei Aquavas Vaslui a decis deschiderea unui birou de relații cu publicul, pentru ca toți cei care se confruntă cu anumite probleme să primească explicații și rezolvări într-un timp cât mai scurt. Până acum, această sarcină cădea pe umerii celor de la dispecerat sau ai casierițelor, care de multe ori nu aveau baza de date necesară pentru a da cele mai rapide explicații. Acum, toți cei are au nelămuriri, care solicită informații de la reprezentanții Aquavas o pot face la Biroul Relații cu Publicul, deschis în sediul societății, fix la intrare.

Situatia contorilor – zona Gara 2

Schimbarea la față a asociațiilor 

ADMINISTRATORI CORECȚI… Deși pare greu de crezut, în municipiul Vaslui sunt proprietari de apartamente care nu plătesc nici măcar o lingură de apă în plus la Aquavas și asta datorită președinților și administratorilor de asociații, care și-au înțeles menirea și care au înțeles că aceste funcții nu înseamnă doar muncă de birou. În câteva scări din oraș, apartamentele au fost dotate cu apometre cu citire de la distanță, în altele consumul este declarat la asociație, datorită muncii pe teren a administratorilor și telefoanelor date de către aceștia “uitucilor”. Ca exemple de bună practică, putem menționa aici asociațiile nr. 4, 16, 17, 19, 27 și 76, însă numărul lor ar putea crește, având în vedere că în prezent societatea Aquavas are încheiate convenții doar cu 9 astfel de asociații din totalul de 40. Primăria municipiului Vaslui intenționează, de asemenea, să crească nivelul de implicare al asociațiilor în administrarea condominiilor, un rol foarte important în acest sens urmând a-l juca societatea Locativa, imediat după ce acolo va fi numit un nou director. Toate aceste eforturi ale municipalității și ale societății Aquavas vor avea rezultatele așteptate dacă și noi vom înțelege că doar trăind responsabil într-o comunitate vom avea de câștigat.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

12 COMENTARII

  1. Sunt multi care locuiesc la case și au robinet pt gazon SI gradina înainte de apometru! Ar trebui sa plătim ce intra în casă nu pierderi mincinoase și furturi

  2. Iti vine sa plangi cand vezi cate face Primaria si Aquavas pt Vaslui!!
    Si mai ales administratorii de la Asociatiile de bloc!!
    Nu va e rusine GUNOAIELOR???
    De 25 de ani tot furati cu apometrul la cata apa se pune “ din burta “
    Trebuia sa fie Vasluiul sub Marea Neagra daca calculam toti metrii cubi bagati!
    Si administratorii!?!?
    Tot bagati pe gat leprele alea!!!
    Lasati sa si puna oamenii apometre cu citire de la distsnta si gata!!!

  3. Pentru 2m3 de apa+ 12 pierderi,tot intr o scara de bloc unde toti vecinii au transmis contorii am platit 130 de lei intr o luna.Cam cat a fost factura de gaz pentru 40 m3 de gaz consumati in Ianuarie.Nu mai spun ca aceeasi suma o platesc chiar daca lipsesc de acasa o luna si declar 1 m3.
    A ajuns apa de ploaie mai scumpa decat gazul,bai hotilor!

  4. O vrajeala de doi lei cu vecinul nesimtit. Cine nu indexul sa i se puna diferenta. Ce treaba am eu care dau indexul la timp. Contractul cu Aquavas nu e colectiv pe scara ,e contract individual. Doar Aquavas fura la colectiv. Se sparge teava in oras prostu de la bloc plătește, se sparge nu stiu ce prostu plateste iar ei se chinuie saracii cum sa imparta pierderile la prostime.

  5. Mai aveti de furat curent”apa”? Daca dintr o scara cu 20 apartamente 18 dau indexul ,in mod normal celelalte 2 apartamente care nu dau indexul ar trebui sa plateasca diferenta de apa citita de contorul de scara.Dar nu,voi acea diferenta o alocati de doua ori,odata celor care au dat indexul cat si celor care nu l au dat.Cum este posibil ca intr o scara de bloc cu 20 de apartamente,fara pierderi de apa la subsol ,fiecarui apartament sa i se aloce 13 m2 de apa in plus fata de ce au declarat proprietarii?Eu banuiesc mai motive :
    1) Consiliul judetean” patronul vostru” va trasat directiva: furati cat puteti ca nu ne mai ajung banii de salarii nesimtite.
    2) Aquavasul are nevoie sa si deconteze sporurile si chermezele oraganizate in beneficiul angajatilor.
    3)
    4)
    5)
    Completati voi…
    P.S.
    Initiativa cu cititul la distanta ati luat o dupa ce luna trecuta mai mai n ati fost linsati de consumatorii nemultumiti care treceau pe la sediu sa si plateasca facturile.Aprooos, montarea si menegementul cititoarelor la distanta ,banuiesc ca tot din banii cetatenilor vor fi platite,caci sigur nu va diminuati voi profitul.
    Oricum vrajeala asta va tine cateva luni pana uita lumea si veti reveni la vechile practici sau veti inventa altele pentru furat.La câtă apă facturati voi,Solestiul ,Puscasul si raul Barlad trebuiau sa fi secat deja.

  6. Asta este o gaselnita ca vecinii n au declarat indexul! La noi pe Traian bl.245 scara c, de trei luni ne umfla factura cu opt metri cubi de persoana. Am intrebat Aquavasul de ce din Moment ce instalatie pe scara a fost inoita , scurgeri nu avem iar pe vecini i au verificat. Stiti ce ne au raspuns? La apometrul de intrare in scara se inregistreaza o pierdere lunara de 300 metri cubi pe care nu si o pot explica. Va dati seama ca 300 metri cubi ar insemna o inundatie pana la etajul unu. Nu s au deranjat nici sa schimbe apometrul nici sa verifice. Eu o persoana singura, cu o pensie de 1500 lei, care consum 2 metri cubi, platesc 9 metri, dus,intors! Niste excroci ordinari care ar trebui scosi in suturi din sediile elegante! Ma astept ca Vremea noua impreuna cu Protectia Consumatorului sa se sesizeze si sa faca o verificare la sange!

  7. Șiiiii… tehnologia arată și care dintre proprietarii de apartamente nu au introdus toți consumatorii de apă în apometre? Mașina de spălat rufe, vase, altele…
    Bineînțeles că poate exista și situația în care citirea prin unde radio este eronată cu muuuulți mc în plus sau în minus…

    • Problema cu vecinii racordati fraudulos nu e problema celorlalți vecini. Problema e a Aquavas. Sa faca verificari . Nu e problema mea, eu cat consum atata vreau sa platesc.

  8. Ați uitat al 3 lea motiv: Aquavas umfla facturile că așa vor ei…ce poți să faci? Nimic…au monopol pe piata, la apa, preferi sa fii „tratat” așa decât să renunți la apa….toată lumea închide ochii și conturile se umplu de la banii fraierilor.Al 4 lea motiv este: avariile voastre de pe străzi, la conductele magistrale…numai la Piata Centrala ați reparat de 100 de ori în ultimii ani și se pare că tot o sula ați rezolvat.Stiti ce îmi place: că ați băgat 2 motive și pe voi va excludeți din ecuație, când defapt voi sunteți principalii vinovați.Avem prețul la apa printre județele fruntașe, dar este o sărăcie in căcatul asta de Vaslui că nici să bei apa nu ți mai arde.Daca vecinii nu declară indexul, le vine factura cu indexul citit din oficiu….de platit tot plătesc.Vad incercati să ne prostiti pe fata.Probabil, contoarele cu citire la distanta ar rezolva problema, dar nu sunt sigure nici astea, sau cine știe cât dracu or mai costa…de la 1000 de lei in sus….alți bani făcuți de Aquavas….

  9. Mamaaaaaa..s a întors botosul…partidul nu l lasa la greu…este greu în mediul privat..asa.i botosule? Ai suferit mult, asa.i ? Ai revenit..ai frecat menta o viata la primarie, goscom..acum esti pe cai mari..din nou..cand erai în privat aratai.i ca un boschetar, neingrijit..imediat ce ai aflat ca partidul tea salvat..gata..tuns la barbier de la piata..bun pt prosti..tu provoci antipatie doar prin prezenta ca si zabalosul de bahrim..cel care aduce florile în oras..si la viitoarea gradina botanica..cei doi copii ai roscatului..ati întregit echipa…de jeguri

  10. Ce tot il ridicati in slavi pe botos? A facut el, a dres el!!! Nu il mai bagati in fata, va spun sigur ca nu sunt ideile lui. Intrebati-l daca toate astea au fost ideile lui sau merge sa “ia lumina” de la Minister? Sa aiba grija cu angajatii din sucursala, sa nu faca vreo rascoala, ca ăsta prea fura curent!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.