PROPUNERE….Douã propuneri legislative sunt acum în Parlament si ambele fac referire la modificãri privind obtinerea permisului de conducere. Ultima dintre ele vorbeste de eliminarea probei teoretice (sala – n.r.) în cazul celor care au deja permis de conducere si vor o nouã categorie, superioarã. Cea de-a doua, cunoscutã de soferi drept „regula fermoarului” s-ar putea transforma în lege. Dacã este sã le luãm pe rând, eliminarea probei teoretice pentru cei care deja permis de conducere pare un lucru normal, în conditiile în care Codul Rutier este acelasi indiferent de categoria de permis. „Dacã aceastã propunere va intra în vigoare, va veni si în sprijinunl celor care doresc sã treacã la o categorie superioarã de conducere, mai ales cã ar scurta timpul de obtinere a acesteia. În plus, ar putea veni si în sprijinul celor care examineazã, aerisind putin metoda de obtinere a permisului”, spun specialistii. Conform legislatiei actuale, vârsta minimã pentru obtinerea permiselor de conducere pentru categoriile AM, A1, A2 si A sau B1, B este stabilitã progresiv, ceea ce asigurã un parcurs logic de învãtare si acumulare a experientei, spun initiatorii, iar proba teoreticã aferentã acestor categorii este identicã ca structurã, incluzând acelasi numãr de întrebãri si aceleasi domenii de examinare. Mai exact, conform legislatiei privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere, „proba teoreticã cuprinde un numãr diferentiat de întrebãri particularizate pentru fiecare categorie, criteriile de promovabilitate fiind urmãtoarele: pentru categoriile AM, A1 , A2 si A, testul cuprinde 20 întrebãri, timpul de solutionare fiind de 20 de minute. Se declarã «admis» candidatul care rãspunde corect la cel putin 17 întrebãri. Pentru categoriile B, B1, C, C1, Tr, D, D1, Tb si Tv, testul cuprinde 26 de întrebãri, timpul de solutionare fiind de 30 de minute. Pentru a promova examenul teoretic, candidatul trebuie sã rãspundã corect la cel putin 22 de întrebãri”. Cealaltã propunere legislativã, cea a legalizãrii regulii fermoarului, vorbeste despre o practicã ce astãzi este doar o chetiune de bun simt. Mai exact, regula presupune acordarea de prioritate alternativã când una din benzi este blocatã. Legal, dacã banda 1 este blocatã si se poate circula doar pe banda din sens opus, atunci doar acele masini ar avea prioritate. Propunerea legislativã a fost depusã de cãtre deputatul de Vaslui Mihai Botez.
Folosim cookie-uri pentru a colecta și utiliza date care ne permit să personalizăm conținutul și reclamele, oferindu-vă cea mai bună experiență pe site.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Croitorule, ai priceput de minune regula feromarului si, asa dupa cum prost ai priceput-o, la fel de prost sau chiar si mai si, ne-o prezinti noua.