ANUNT…Registrul Auto Român (RAR) recomandã posesorilor de autovehicule sã acceseze în cel mai scurt timp platformele de informare ale producãtorilor auto sau sã se prezinte în reteaua autorizatã de service-uri a producãtorilor. RAR atrage atentia cã în momentul de fatã se deruleazã o serie de campanii de rechemãri pentru urmãtoarele mãrci auto, construite între 1998 si 2019: Audi, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Cupra, Dodge, DS, Ferrari, Ford, Honda, Jeep, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen. RAR precizeazã cã posesorii de autovehicule trebuie sã trateze cu celeritate aceste notificãri deoarece vizeazã probleme tehnice si cu impact major asupra sistemelor de sigurantã activã si sigurantã pasivã. O parte dintre aceste campanii de rechemare impacteazã componenta „airbag”. Studiile au identificat un risc, legat de combinarea unui climat cald si umed cu îmbãtrânirea vehiculului, care ar putea determina degradarea anumitor componente chimice prezente în declansarea airbagului. În cazul unui impact, airbagurile defecte se pot sparge atunci când sunt declansate si pot proiecta fragmente metalice în habitaclu care ar putea provoca rãni grave sau chiar deces. „Mentionãm cã, potrivit datelor furnizate de producãtori, impactul asupra parcului auto din România în privinta autovehiculelor ale cãror probleme tehnice trebuie remediate este de aproape 14.000 de masini (sigurantã activã) si peste 85.000 (sigurantã pasivã). RAR mentioneazã cã este vorba doar de masini raportate ca vândute în România prin reteaua producãtorilor, nu si de cele achizitionate din piata comunitarã, acestea urmând a fi identificate ulterior, fie de producãtori, fie de reprezentantii producãtorilor din tara noastrã”, au transmis reptezentantii RAR. Pentru a veni în sprijinul clientilor sãi, Registrul are în vedere ca, într-un termen scurt, sã includã în certificatul RAR Auto-Pass (care poate fi solicitat pe site-ul RAR – n.r.) atentionãrile privind campaniile de rechemare în service-uri, dar si crearea unei platforme interactive care sã faciliteze accesul publicului privind campaniile de rechemare. Astfel, vom putea atentiona clientii care se prezintã la RAR sau în statiile ITP pentru diverse activitãti despre aceste campanii. Refuzul de a participa la remedierea defectiunilor implicã riscuri atât în privinta sigurantei proprii, cât si a pasagerilor sau a celorlalti participanti la trafic. De retinut este si faptul cã toate campaniile de rechemare în service sunt gratuite.
Zeci de mii de masini, fabricate în perioada 1998 – 2019, rechemate în service din cauza problemelor cu airbagurile
- Advertisement -
- Advertisement -