România ocupă primul loc în Europa la capitolul defecțiuni auto, cu o vârstă medie a vehiculelor de 15,53 ani, 85 de zile de îngheț pe an și cel mai scăzut scor de calitate a drumurilor, de doar 3 pe o scară de la 1 (scăzut) la 7 (ridicat). Datele provin dintr-un studiu realizat de compania Ovoko, citat de Economedia.
Conform unui studiu carVertical, România figurează printre cele mai netransparente piețe de mașini second-hand din Europa, cu peste 59% dintre vehiculele vândute având daune anterioare și 1 din 5 având rulaj modificat – un risc real pentru vasluieni care caută mașini ieftine, dar mai mult reparații decât plimbări.
Expert auto: „Defecțiunile îi iau adesea pe șoferi prin surprindere”
Kazimieras Urbonas, expert auto și Manager de Excelență pentru Furnizori la Ovoko, atrage atenția asupra riscului crescut din România:
„Defecțiunile îi iau adesea pe șoferi prin surprindere, în special în țări ca România, unde condițiile dificile de drum sau vremea extremă pot crește riscul. Cunoașterea zonelor cu risc ridicat le permite automobilistilor să planifice rute mai sigure, să își pregătească vehiculele și să minimizeze întreruperile neașteptate în timpul călătoriilor.” De altfel, România are al treilea cel mai vechi parc auto din Europa, cu 80% din mașini având peste 10 ani vechime. Iar guvernanții pregătesc o nouă taxă pentru mașinile vechi.
Citeşte întreaga ştire: România, țara din Europa în care mașinile se strică cel mai des: „Condițiile dificile de drum sau vremea extremă cresc riscul”
Citește mai multe despre studiu : Study: Romania has one of the least transparent used car markets in Europe