Local

DRUM MAI RAPID SPRE CAPITALĂ În curând va fi dat în folosință și tronsonul lipsă din Autostrada Moldovei

SINCOPE… Se tot vorbește de șase luni că 30 de kilometri de autostradă între Mizil și Pietroasele, o localitate de lângă Buzău, sunt gata, dar nu se circulă din cauza unor defecte. Se spunea că va fi gata la sfârșitul lunii mai, acum e septembrie și tot la fel, se vorbește că va fi gata la sfârșitul lunii septembrie. Conform unei investigații hotnews.ro, misterul acestei amânări s-a risipit. Cei aproape 30 de kilometri din Autostrada „Moldovei” A7 sunt în prezent „muzeu”, adică sunt gata, dar nu pot fi dați în circulație din cauza unor erori făcute de un constructor din Bulgaria. Această sincopă duce la timpi pierduți pentru șoferii vasluieni care merg spre capitală. La Mizil se pierde de pildă până la o oră, mai ales în intervalul 18.30 – 20.30, când calea ferată este imposibil de trecut din cauza trenurilor dese care circulă pe această rută. Vestea bună este că acest lot va fi deschis la sfârșitul lunii septembrie!

Lucrările de pe lotul 2 al autostrăzii A7 Ploiești – Buzău sunt aproape gata încă din primăvară, însă circulația nu a fost deschisă nici până acum din cauza unor probleme de construcție. „E gata 99,99%”, recunoaște un reprezentant al CNAIR. Construcția lotului, și deși multe lucrări erau gata încă de la finele anului trecut, o serie de suduri neconforme la elementele metalice de la trei structuri – poduri și pasaje – a făcut ca deschiderea traficului preconizată inițial pentru primăvară să se tot amâne. Responsabilă de sudurile greșite este firma bulgară Trace.

„Neconformități la îmbinările sudate ale elementelor ce compun tablierele metalice” 

„În timpul execuției lucrărilor au fost identificate neconformități la îmbinările sudate ale elementelor ce compun tablierele metalice la trei dintre structurile principale de pe acest tronson. Aceste neconformități, depistate în urma controalelor de calitate, au impus demararea unei analize tehnice aprofundate pentru a stabili soluțiile de remediere”, a transmis CNAIR la solicitarea HotNews.ro.

„Cauzele sunt de natură tehnică și vizează calitatea execuției unor lucrări complexe la structurile metalice, în special a sudurilor realizate în șantier. Nerespectarea întocmai a dispozițiilor de șantier și a procedurilor tehnice a condus la apariția acestor neconformități”, detaliază Compania de Drumuri.

Când va fi gata de deschidere autostrada?

Termenul contractual de finalizare a lucrărilor a fost depășit. În prezent, ca urmare a problemelor tehnice apărute, se estimează că deschiderea traficului pe acest lot de autostradă va fi posibilă la sfârșitul lunii septembrie 2025. Acest termen este condiționat de finalizarea corespunzătoare a tuturor lucrărilor de consolidare a îmbinărilor tablierului metalic la podul de la km 38 și de obținerea unor rezultate favorabile la noile teste statice ce vor fi efectuate”, susține CNAIR în răspunsul transmis HotNews.ro.„Lotul e gata 99,99%. Acum se lucrează încă la podul de la kilometrul 38. După finalizarea lucrărilor de remediere vor urma o serie de teste de rezistență. Nu am un termen estimat pentru finalizare”, a spus pentru HotNews.ro purtătorul de cuvânt al Companiei de Autostrăzi, Alin Șerbănescu.

“Coloana vertebrală” a Moldovei mai are nevoie de câteva vertebre!

Autostrada „Moldovei” A7 este o șosea de mare viteză de aproape 450 de km de la Ploiești la Siret, granița cu Ucraina. Autostrada A7 se află în diferite stadii de implementare: 120 km în folosință, 215 kilometri în lucru și aproape 115 km în licitație, din totalul de circa 450 km Ploiești – Siret. I se mai spune și „coloana vertebrală” a infrastructurii rutiere pentru Moldova pentru că străbate regiunea de la Nord la Sud, legând-o cu Muntenia și urmând să preia tot traficul greu și de tranzit de pe DN2 (E85), unul dintre cele mai aglomerate și periculoase drumuri naționale din țară.  Din sectorul A7 Ploiești (A3/Dumbrava) – Buzău, până în prezent s-au deschis traficului cei 21 de km aferenți primului lot. Lotul 2, prezentat în articolul de față, este la un pas de finalizare, în timp ce Lotul 3, construit de turcii de la Nurol, are termen de finalizare la finalul acestui an. Mai departe de la Buzău spre Nord se circulă pe autostradă pe aproape 87 de kilometri până la nord de Focșani. De la Focșani spre Bacău sunt așteptate spre deschidere în acest an măcar încă două alte tronsoane, în timp ce ultimul tronson spre Bacău și alte trei tronsoane de la Bacău la Pașcani sunt programate spre finalizare, cu întârziere, abia la anul viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button