Local

Conferință de presă pe șantier. Primarul Braniște a dat de pământ constructorul de la Școala Nr. 10: “s-au identificat multe nereguli”

TRANSPARENȚĂ… Primarul municipiului Vaslui, Lucian Braniște, a organizat astăzi o conferință de presă inedită, mai exact pe șantierul de la Școala Gimnazială “Mihail Sadoveanu” (Nr. 10). Acesta a arătat public stadiul în care se află lucrările și a vorbit despre problemele pe care le are cu constructorul (două firme asociate). Edilul a spus că, de-a lungul colaborării cu societatea care se ocupă de investiție, s-au constatat multe nereguli, printre care lucrări decontate, dar neefectuate, și lucrări recepționate, dar nerealizate. “În urma unei verificări a Curții de Conturi din data 05.05.2025, s-au constatat la verificare diferențe între lucrări decontate și cele identificate în teren, estimându-se plăți nelegale de 20.000 lei. Am constituit o comisie internă care a verificat situațiile semnalate și a constat că glafuri, ferestre, uși PVC, balustrade au fost între timp executate integral, ele au fost puse pe seama livrărilor, condițiilor meteo și constrângerilor logistice din școală. Responsabilul tehnic a precizat că avizat documentele după avizarea dirigintelui de șantier, cel care poartă responsabilitatea certificării cantităților executate, în final impactul financiar reținut fiind doar de 983 lei, adică lucrări plătite și neefectuate”, a declarat primarul Lucian Braniște în cadrul conferinței de presă.

Edilul municipiului Vaslui a spus că organizat conferința pentru a le arăta vasluienilor realitatea din teren: “Nu vreau să fiu acuzat că aș fi părtaș la ceea ce se întâmplă aici. Prin urmare, am zis să fac o prezentare a acestui obiectiv de investiții. Proiectul are o finanțare prin PNRR de 10,7 milioane de lei, o durată de finalizare de 30 luni. Data de finalizare era 15 august 2025. S-a semnat un act adițional cu o durată de implementare de 40 luni, iar data de finalizare a ajuns la 15.06.2026 (n.r. doar partea de finanțare). Documentația de autorizare a lucrărilor de intervenție a fost făcută de societatea Iovicon, iar proiectul tehnic – tot de Iovicon. Procedura de licitație a fost una simplificată, într-o singură etapă online, cu o valoare estimată a lucrărilor, fără TVA, de 8 milioane de lei. Criteriul de atribuire folosit a fost prețul cel mai scăzut la licitație.  Au fost șase ofertanți, iar câștigătoare a fost asocierea dintre Chris Consulting – ca lider și CA Consulting – ca asociat, la o estimare de 78,5% din valoarea inițială, adică un contract de 6,28 milioane de lei fără TVA; termenul de finalizare – 18 luni de la ordinul de începere a lucrărilor (28.06.2024). Printr-un calcul simplu, termenul de finalizare este 28.12.2025. Nu vă ascund faptul că am încercat să reducem acest termen, au fost discuții și promisiuni că se încearcă finalizare până în luna iunie 2025, cel târziu 1 septembrie 2025. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar astăzi ne aflăm aici, într-un șantier, iar execuția lucrărilor a ajuns undeva la 57%. Sunt doar câteva încăperi închise cu geamuri, restul sunt deschise, nu au geamuri și se lucrează așa, învelișul extern, adică termoizolația nu este finalizată pe întreg ansamblul”, a declarat primarul municipiului Vaslui.

“La subsol, izolarea tavanului trebuia să fie cu polistiren extrudat, nu a fost realizată, însă a fost prinsă în execuția de lucrări”

În continuare, acesta a vorbit despre problemele pe care le-a întâmpinat în colaborarea cu constructorul, precum și cu dirigintele de șantier: “acest contract nu se putea desfășura dacă nu era încheiat și un contract pentru dirigenție șantier. A fost o achiziție directă cu PF Grigoraș I Dorin, pe data de 21.06.2024, în valoare de 50.000 lei. Începând cu 06.08.2024, Primăria municipiului Vaslui a trimis constructorului mai multe notificări și atenționări privind desfășurarea lucrărilor fără grafic actualizat sau depus (aproape un an de zile a lucrat fără graficul depus, nu a vrut să-l depună), notificări privind remedieri în ceea ce privește lucrările periculoase pentru desfășurarea cursurilor, gestonarea deșeurilor din incinta școlii, ritmul redus al execuției, adrese privind graficele și modul de execuție, graficul de plăți și de execuție pentru a putea face estimările în cursul anului bugetar, constatări ISU și solicitări de remedieri etc. În urma unei verificări a Curții de Conturi din data 05.05.2025, s-au constatat la verificare diferențe între lucrări decontate și cele identificate în teren, estimând plăți nelegale de 20.000 lei. Am constituit o comisie internă care a verificat situațiile semnalate și a constat că glafuri, ferestre, uși PVC, balustrade au fost între timp executate integral, ele au fost puse pe seama livrărilor, condițiilor meteo și constrângerilor logistice din școală. Responsabilul tehnic a precizat că avizat documentele după avizarea dirigintelui de șantier, cel care poartă responsabilitatea certificării cantităților executate, în final impactul financiar reținut fiind doar de 983 lei, adică lucrări plătite și neefectuate. La subsol, izolarea tavanului trebuia să fie cu polistiren extrudat, nu a fost realizată, însă a fost prinsă în execuția de lucrări. Dirigintele de șantier a confirmat-o, am fost buni de plată. În urma raportului Curții de Conturi, am reluat toate verificările, toate măsurătorile, s-a constatat că tavanul nu avea polistiren extrudat și s-a remediat, iar acum e conform. Până la această dată dirigintele de șantier nu a depus nicio factură, stau și mă întreb: oare a muncit? Sau nu a muncit? În toate discuțiile pe care le-am avut cu echipa de implementare, cu echipa de constructori, dirigintele a lipsit, prin urmare nu am putut decât să-i solicit încetarea contractului, lucru care s-a și întâmplat. Pe 8 septembrie am primit o solicitare de încetare a acestui contract. Această solicitare este momentan în analiză, pentru că nu putem înceta un contract fără a vedea repercusiunile”, a explicat Lucian Braniște.

Altă problemă: lucrări recepționate, dar nerealizate. “Indulgență și clemență din partea mea nu o să fie”

De asemenea, acesta a semnalat o altă problemă: “Când am venit aici, în interiorul școlii, am trecut pe lângă o clădire neacoperită, acolo este o centrală termică. În urma verificărilor, s-a constatat că acoperișul nu este executat, dar există procese verbale de recepție calitativă, semnate de către constructor, diriginte și proiectant, respectiv procesul verbal nr. 17 din 05.12.2024 în care s-a recepționat șarpanta pe scaune din centrala termică și procesul verbal nr. 18  din 06.12.2024 în care s-a recepționat astereala, sistem învelitoare, sistem pluvial, centrală termică. Ele nu au fost date la plată pentru că echipa de implementare s-a autosesizat imediat, dar aceste documente există. Mă întreb și eu, acest constructor conștientizează situația în care ne pune pe toți? Vorbim de un constructor din municipiul Vaslui, aici are sediul social. De ce trebuie să analizăm acest mod de lucru? Putem fi polițiști? De asta trebuie să ne ocupăm noi? Ne confruntăm cu multe probleme, iar echipa de implementare trebuie să fie foarte vigilentă. Nu spun că nu se poate greși, dar important este să nu se greșească repetat. Acum avem un grafic asumat până la 30.11.2025, avem un contract de lucrări ferm până pe 28.12.2025, nu ne rămâne decât să așteptăm termenul final, să putem tăia panglica. Dacă n-o tăiem, intrăm pe penalități sau pe tot ceea ce prevede contractul în acest sens. Indulgență și clemență din partea mea nu o să fie”, a conchis primarul municipiului Vaslui, Lucian Braniște.

 

3 comentarii

  1. Domnule primar ar trebui firma constructoare sa fie obligată să transporte cu banii ei copii de la școala 10 către alte școli.

  2. Asocierea țeparilor 🤣🤣🤣 nu s-au săturat ăștia de câștigat licitații pe cunoștințe sau pe plicuri cu bani 🤣🤣ba frate nu ar intra DNA peste asociatiii ăștia care câștigă numai ei lictatiii prin Vaslui ! Se știu ei !

  3. La ce lucrări de proasta calitate a făcut și face constructorul cum de a mai avut dreptul sa participe la licitații? Miroase a corupție pe undeva….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button