Copiii cu autism din Vaslui, probleme de integrare în învãtãmântul de masã: „sunt situatii în care li se refuzã locul printre ceilalti”
APEL… Asociatia Pãrintilor Copiilor cu Autism din Judetul Vaslui a lansat un apel la umanitate adresat cadrelor didactice din judet, conducerilor de unitãti de învãtãmânt, precum si pãrintilor care au copii colegi cu elevi cu cerinte educationale speciale (CES). Potrivit ONG-ului, de la începutul anului scolar si pânã acum, au fost semnalate situatii în care s-a încercat îndepãrtarea elevilor cu CES din învãtãmântul de masã. „Din pãcate, dupã numai douã sãptãmâni de scoalã, o parte din pãrintii din asociatia noastrã se lovesc de refuzuri, de usi închise, de motive inventate pentru a îndepãrta copiii cu CES din clasele de masã. Da, si în învãtãmântul special existã neputinte si greseli, dar si mai grav este atunci când, în învãtãmântul de masã – acolo unde copilul are orientare scolarã si drept legal – i se refuzã locul printre ceilalti. Educatia de masã nu e un privilegiu, ci un drept. A refuza un copil doar pentru cã e diferit este o încãlcare directã a acestui drept”, a transmis Asociatia Pãrintilor Copiilor cu Autism din Judetul Vaslui într-un mesaj publicat pe pagina de Facebook.
De asemenea, organizatia a tinut sã transmitã a întâlnit si cazuri de cadre didactice implicate în integrarea copiilor cu CES sau care si-au dorit sã învete mai multe despre acest lucru: „Si totusi, existã si sperantã. Spre exemplu, existã si atitudini demne de apreciere: o doamnã învãtãtoare a venit la centrul nostru, în timpul ei liber, sã cunoascã un copil, sã îl vadã în terapie, pentru cã a vrut, a crezut si a ales sã se pregãteascã pentru el. si mai cunoasteam scoli si grãdinite care promoveazã un mediu incluziv. Asta înseamnã vocatie. Asta înseamnã respect fatã de copil si familie”, a transmis ONG-ul.
„Este nevoie de o trezire de constiintã. Vaslui, trezeste-te!”
Asociatia Pãrintilor Copiilor cu Autism din Judetul Vaslui a fãcut apel la empatie fatã de elevii cu CES si pãrintii acestora, care depun eforturi foarte mari pentru a vedea cã ai lor copii duc o viatã independentã: „unde este empatia atunci când un pãrinte care a fãcut sute de drumuri la evaluãri, a cheltuit resurse pentru terapii, a renuntat la timp, energie si liniste pentru binele copilului sãu, aude rãspunsuri precum: „nu mai sunt locuri”, „mai bine învãtãmânt la domiciliu”? Cum sã nu fie o palmã peste toatã munca, peste toate noptile nedormite, peste toate lacrimile si sperantele lui? Usa noastrã rãmâne deschisã pentru toate cadrele didactice care vor sã înteleagã, sã cearã ajutor, sã primeascã sprijin si consiliere. Nu sunteti singuri. Putem lucra împreunã pentru binele copiilor. Dar este nevoie de o trezire de constiintã: Nu mai cãutati pretexte – „nu sunt locuri”, „mai bine la domiciliu”. Nu mai închideti usa în fata unor familii care se luptã deja cu destule greutãti. Educatia este un drept, nu un favor. Dacã nu ai rãbdarea, empatia si inima pentru copii, lasã locul altcuiva. Vaslui, trezeste-te! Informeazã-te, educã-te, acceptã! Pentru cã mâine, acel copil poate fi nepotul, finul sau prietenul tãu. Iar noi, pãrintii, vom fi mereu uniti si puternici si nu vom renunta niciodatã la a sprijini interesul superior al copilului”, a transmis Asociatia Pãrintilor Copiilor cu Autism din Judetul Vaslui.
Ce sa zic….
Pe vremuri erau dusi la scoala ajutatoare si , dupa niscavai clase ca atat ii ducea capul, lucrau prin zona la impletit cosuri. Acum ii bagam in clase cu elevi normali, locuri speciale la liceee…
Nu e vina copiilor, ci a sistemului si a parintilor. Sa stea cuminti in bancuta lor ca nimeni nu e obligat sa le suporte plodul. Sa ma lase naibii tiktokareala ,sa -i ia de manuta si la scoala speciale,nene. Nu ne mai sufocati !
Pentru ce sa sacrifici 30 de elevi din clasa ca sa “integrezi” un autist? Un copil cu autism niciodata nu va fi integrat si inclus intr-o clasa normal, ba din contra, este marginalizat. Ba mai mult, deranjeaza orele. Profesorii sunt mult mai solicitati pentru ca nu trebuie sa fie atenti doar la cei 30 de elevi normali, ci trebuie sa acorde atentie speciala copilului cu autism sau cu alta afectiune. Eu, in calitate de cadru didactic cu elevi cu diferite afectiuni bagati pe gat in clase cu copii normali, spun clar: nu va mai mintiti cu integrare, incluziune sau mai stiu eu ce. Oricat de multa terapie face, tot cu afectiune ramane, de aceea exista scoli speciale. M-am saturat sa fac fel de fel de artificii la clasa pentru copiii cu afectiuni. Tin sa mentionez ca imi place mult meseria de profesor, dar nu sunt obligat sa fiu si terapeut si psiholog si pedagog si nici nu sunt platit pentru a fi 4 in 1.