Copiii cu autism din Vaslui, probleme de integrare în învãtãmântul de masã: „sunt situatii în care li se refuzã locul printre ceilalti”
APEL… Asociatia Pãrintilor Copiilor cu Autism din Judetul Vaslui a lansat un apel la umanitate adresat cadrelor didactice din judet, conducerilor de unitãti de învãtãmânt, precum si pãrintilor care au copii colegi cu elevi cu cerinte educationale speciale (CES). Potrivit ONG-ului, de la începutul anului scolar si pânã acum, au fost semnalate situatii în care s-a încercat îndepãrtarea elevilor cu CES din învãtãmântul de masã. „Din pãcate, dupã numai douã sãptãmâni de scoalã, o parte din pãrintii din asociatia noastrã se lovesc de refuzuri, de usi închise, de motive inventate pentru a îndepãrta copiii cu CES din clasele de masã. Da, si în învãtãmântul special existã neputinte si greseli, dar si mai grav este atunci când, în învãtãmântul de masã – acolo unde copilul are orientare scolarã si drept legal – i se refuzã locul printre ceilalti. Educatia de masã nu e un privilegiu, ci un drept. A refuza un copil doar pentru cã e diferit este o încãlcare directã a acestui drept”, a transmis Asociatia Pãrintilor Copiilor cu Autism din Judetul Vaslui într-un mesaj publicat pe pagina de Facebook.
De asemenea, organizatia a tinut sã transmitã a întâlnit si cazuri de cadre didactice implicate în integrarea copiilor cu CES sau care si-au dorit sã învete mai multe despre acest lucru: „Si totusi, existã si sperantã. Spre exemplu, existã si atitudini demne de apreciere: o doamnã învãtãtoare a venit la centrul nostru, în timpul ei liber, sã cunoascã un copil, sã îl vadã în terapie, pentru cã a vrut, a crezut si a ales sã se pregãteascã pentru el. si mai cunoasteam scoli si grãdinite care promoveazã un mediu incluziv. Asta înseamnã vocatie. Asta înseamnã respect fatã de copil si familie”, a transmis ONG-ul.
„Este nevoie de o trezire de constiintã. Vaslui, trezeste-te!”
Asociatia Pãrintilor Copiilor cu Autism din Judetul Vaslui a fãcut apel la empatie fatã de elevii cu CES si pãrintii acestora, care depun eforturi foarte mari pentru a vedea cã ai lor copii duc o viatã independentã: „unde este empatia atunci când un pãrinte care a fãcut sute de drumuri la evaluãri, a cheltuit resurse pentru terapii, a renuntat la timp, energie si liniste pentru binele copilului sãu, aude rãspunsuri precum: „nu mai sunt locuri”, „mai bine învãtãmânt la domiciliu”? Cum sã nu fie o palmã peste toatã munca, peste toate noptile nedormite, peste toate lacrimile si sperantele lui? Usa noastrã rãmâne deschisã pentru toate cadrele didactice care vor sã înteleagã, sã cearã ajutor, sã primeascã sprijin si consiliere. Nu sunteti singuri. Putem lucra împreunã pentru binele copiilor. Dar este nevoie de o trezire de constiintã: Nu mai cãutati pretexte – „nu sunt locuri”, „mai bine la domiciliu”. Nu mai închideti usa în fata unor familii care se luptã deja cu destule greutãti. Educatia este un drept, nu un favor. Dacã nu ai rãbdarea, empatia si inima pentru copii, lasã locul altcuiva. Vaslui, trezeste-te! Informeazã-te, educã-te, acceptã! Pentru cã mâine, acel copil poate fi nepotul, finul sau prietenul tãu. Iar noi, pãrintii, vom fi mereu uniti si puternici si nu vom renunta niciodatã la a sprijini interesul superior al copilului”, a transmis Asociatia Pãrintilor Copiilor cu Autism din Judetul Vaslui.
In clasa copilului meu a fost un elev cu autism. Uneori sarea pe geam in timpul orei, altadata facea ca animalele si toti copiii incepeau sa rada, in timp ce se preda lectia….deja ora era compromisa, pana ii linsitea invatatoarea pe toti ca sa reia lectia…. Altadata, ii musca pe colegi, ii batea, era foarte agresiv…. A fost un chin pt toti, deranja mereu orele. In schimb, era foarte destept, nimic de comentat, dar, era in ”lumea lui”. Noroc ca familia lui s- a mutat din tara si toti au scapat de el.
Imi pare rau sa zic asta, nu este o discriminare dar totusi acei copii cu autism nu au ce cauta in clase normale. Fac munca tuturor mai dificila. Sa se faca la nivel de oras o intro scoala o clasa speciala doar pentru autisti ca in tari civilizate.
Cu tot respectul pentru copiii cu autism și familiile lor, pare clar că un invatator sau profesor dedicat doar educării copilului cu acest tip de afectiune ar fi mai de folos respectivului copil.
A, desigur, si ei trebuie sa aiba o viaţă socială. Dar asta puteţi face în afara școlii. Organizati grupuri de suport, adică familii cu copii cu sau fara aceate probleme, cu care sa va intalniti des.
În rest…nu ati face decat sa ingreunati munca tuturor. Și a cadrelor și a elevilor dintr-o scoala obisnuita. Cu rezultate mă tem minime pentru copilul Dvs.
Cu respect si iertaţi, nu am dorit să vă supăr prin opinia postată!
Am un băiat de 23 ani cu autism, l- am trimis la școală cu toate învățate de acasă scris și citit, a fost un elev deosebit cu premii de excelenta, a adus 46 de diplome de la diferite concursuri naționale, un copil liniștit fără sa deranjeze pe nimeni, nu știa nimeni ca are autism pana în clasa a 7 a însă după ce s- a aflat a venit calvarul de pe lume, a fost pus în ultima banca ignorat și marginalizat, atitudinea profesorilor se transmitea elevilor, datorita presiunii copilul a făcut depresie profunda, a pierdut toate achizițiile, copil recuperat cu greu de americani a regresat foarte mult astfel incat i- a dispărut scrisul și limbajul. După aproximativ 7 ani în urma unui tratament complex copilul si- a revenit aproape de normal. M- am luptat cu discriminarea și cu drepturile copilului ani de zile, nu mai vreau sa aud de profesori și de școală românească, profesorii nu fac niciun efort sa integreze acești copii chiar dacă au rezultate de excepție comparativ cu ceilalți copii, au venit specialiști americani ca să facă cursuri cu profesori pentru inițierea în domeniul autismului și modul de interacțiune însă profesorii nu erau interesați au venit doar câțiva parinti, în concluzie nu exista interes pentru nimic din partea dascalilor decât pentru mărire de salariu și a scoate analfabeți funcționali pe banda rulanda.
Tăticule Nelu, va doresc putere și incrancenare în a va apară drepturile copilului dvs.! E trist și crud! Aveți dreptate, școală nu mai face aproape nimic din menirea ei! Copiii își baga……picioarele, devin indolenți, apoi profesorii …la fel! E un cerc vicios și distructiv!
Știu că suna ciudat, dar prezența unui copil cu autism într-o sală de clasă poate fi o binecuvântare pentru colegii de clasă ai acelui copil cu probleme, dar chiar și pentru părinții copiilor sănătoși.
Gândiți! Dacă acel copil cu autism este ajutat s-ar dezvolta astfel empatia, sentimentul de compasiune și de ajutor în rândul tuturor copiilor din acea clasă?
Oameni buni, investiția în sufletele copiilor dumneavoastră vă poate genera o bătrânețe fericită!
Ce înseamnă sa nu ai un copil la școală
Habar nu aveți
Nu e bine nu doar pentru ceilalți, dar nici pentru copilul cu probleme nu e bine
La copil am avut unul in clasă, agresiv, la orice ora i se năzărea ceva,, toți copiiil evitau, profesorul n-avea ce să-i facă, l-au pus în ultima bancă și îl ignorau și îl evitau toți
Dar ia sa fi fost la o școală de profil, nu era ajutat? măcar sa il învețe să socializeze cu cineva, ei și mai rau se dezvoltă asa
Spre informarea dvs: să știți ca am copii la școală!
Se știe că nu există vindecare completă pentru autism deoarece acesta este o tulburare neurologică. În schimb, prin terapii specifice, intervenții timpurii, EDUCAȚIE și suport comportamental, copiii cu autism pot progresa semnificativ, dobândind abilități sociale, de comunicare și de auto-îngrijire.
https://autismvoice.ro/integrarea-copiilor-cu-autism-in-scoala-de-masa/
Si au avut in clasă copii cu deficiențe mintale?
Ce educatie sa le facă la școală daca ei au probleme speciale ? Nu le trebuie personal specializat? Asta spargea geamuri ,voia sara pe geam , bătea copiii
Bai nene scoala raspunde de integritatea copilului din oment ce au pășit in curtea școlii, cine raspunde dacă pateste ceva un copil sau un nebun de asta?
Când o să ințeleagă părinții că acești copii au nevoie de școli speciale, cu dascăli pregătiți doar pentru cei cu nevoi speciale?? Niciodată! Restul copiilor normali trebuie să aștepte cel puțin 30 de minute după cei cu probleme de ințelegere (cu tot cu un părinte prezent in clasă!), pentru că părinții speră in… miracole/minuni, care vin la Paștele Cailor! Deschideți școli ajutătoare și inscrieți-i acolo!
Exact așa este. Oare este corect fata de copii ? Să nu reușească să învețe din cauza celor care ar trebui să fie într-o școală specială ?
Copii cu autism sau alte afectiuni/ boli cit de intelegator si pregatit ar fi un cadru didactic nu reusesre sa aduca copilul la nivelul cuostintelor celorlalti .elevi , in aceeasi perioada de timp. Copiilor cu probleme trebuie mai mult timp pentru a ajunge la inregistrarea cunostintelir minime de absolvire a clasei. Asa ca…… era buna scoala ajutatoare… la care clasele de dimnaziu se faceau in 5 ani, si nu in 4 cum se face cu copii sanatosi. Pilele, si orgoliile unor parinti au dus la aceste neajusuri. Care numaidecit trebuiesc rezolvate
Eu mai înțeleg sa pui copii cu deficiențe de vorbire, deficiente fizice, ăștia se pot integra ușor in clase normale dar mi se pare aberant să pui unul dus cu capul, unul singur să fie și a făcut praf toată clasa, la ăștia îți trebuie clase speciale și profesori altfel pregătiți care sa se ocupe doar de tipul ăsta de elevi că nu la fel se comportă și învață unul de ăsta și din cauza lui nimeni nu mai poate învăța, iar clasa devine o caterincă
Ce sa zic….
Pe vremuri erau dusi la scoala ajutatoare si , dupa niscavai clase ca atat ii ducea capul, lucrau prin zona la impletit cosuri. Acum ii bagam in clase cu elevi normali, locuri speciale la liceee…
Nu e vina copiilor, ci a sistemului si a parintilor. Sa stea cuminti in bancuta lor ca nimeni nu e obligat sa le suporte plodul. Sa ma lase naibii tiktokareala ,sa -i ia de manuta si la scoala speciale,nene. Nu ne mai sufocati !
Pentru ce sa sacrifici 30 de elevi din clasa ca sa “integrezi” un autist? Un copil cu autism niciodata nu va fi integrat si inclus intr-o clasa normal, ba din contra, este marginalizat. Ba mai mult, deranjeaza orele. Profesorii sunt mult mai solicitati pentru ca nu trebuie sa fie atenti doar la cei 30 de elevi normali, ci trebuie sa acorde atentie speciala copilului cu autism sau cu alta afectiune. Eu, in calitate de cadru didactic cu elevi cu diferite afectiuni bagati pe gat in clase cu copii normali, spun clar: nu va mai mintiti cu integrare, incluziune sau mai stiu eu ce. Oricat de multa terapie face, tot cu afectiune ramane, de aceea exista scoli speciale. M-am saturat sa fac fel de fel de artificii la clasa pentru copiii cu afectiuni. Tin sa mentionez ca imi place mult meseria de profesor, dar nu sunt obligat sa fiu si terapeut si psiholog si pedagog si nici nu sunt platit pentru a fi 4 in 1.
Ești un bou ! Nu meriti sa fii profesor ! Adevărul este că înafara de asta ,faptul că încearcă să-i integreze , nu se face nimic pentru acești copii. Am un prieten care are copilul la Școala 5 . Tot ce fac profesorii acolo , o fac doar declarativ. Nimic concret. Nu e vina copiilor pentru situația asta, nici a părinților. Fiecare părinte își dorește pentru copilul lui să-i fie mai bine, să-l ajute, dar sistemul este ineficient, plin de oameni nepregătiți că și acest amărât de profesor. Am citit și comentariile anterioare. Sunt pline de frustrări. Probabil sunt scrise de părinți ai căror copii au in clase un copil sau doi cu autism. Dacă părintele gândește așa, cum să gândească copilul lui când se duce la școală și se întâlnește cu acel copil neurodivergent? Se vede lipsa de educație a părinților! In alta ordine de idei , lumea este și va fi condusă de neurodivergent! Ticăloșilor!
Ete na, da’ nu vrei si covor rosu?! Nu mai stati cu nasul pe sus ca nu e nimeni dator sa va suporte plozii. Va puneti palma in cur bine mersi si asteptati sa faca profesorii minuni. Astfel de copii n-au ce cauta in scoli normale.
Ia vezi, mai e scoala ajutatoare, mai au locuri?
Plătită puțin? Dar când ai 3 lumi de vacanță plus alte vacanțe în timpul anului e bine? Tu dacă ai avea nepot autist unde l-ai trimite?
La scoala ajutatoare, scurt ! Un retard n-are ce cauta printre copii normali.
Tu, știi cum care ar fi problema?? În timpurile actuale, cam toți suntem retarzi/retardați! Din cauza atâtor provocări din ultimii sni, suntem extrem de stresați, cu ochii tulburi, mulți cu multe vicii( alcool, droguri, pacanele) .Aproape ca ne uitam unii la alții și ne dam seama cât suntem de scelerati, dezechilibrati psihic și bătuți în cap de prosti! Deci…….a cam devenit majoritate problema damblagelii la capațână! Dar sa judecam asa aspru….parca nu e frumos!
Este usor si rusinos sa judeci fara sa fii informat ce inseamna termenul de autist. Doamne fereste de oameni tipici plini de ganduri bune!
Vai..mama ta de profesor nu esti nici 2..in 1!!!..nu ai ce cauta la catedra dacă nu ai compasiune pentru copii si nu îți dedici viața si timpul pentru educația lor indiferent de situație fara a eticheta. SA ÎȚI DAU UN EXEMPLU.. (pe care sigur l-ai întâlnit si nu ti-a căzut bine)…Cum ar fi…sa mergi..la medic si sa îți spună ca nu ii place de tine ca ai gura mare si ești prost pe deasupra..nu faci ce îți spune el..etc.. si nu te mai trateaza de afectiunea pe care o ai ca asa vrea el..te-a etichetat ..tu nu meriți ca el sa isi piardă timpul si răbdarea cu tine ..pentru ca are alti pacienți…El..nu face artificii sa te convinga pentru binele tău? Ce gândire aveți?Sa înțeleg că..Vă interesează doar venitul si să aveți liniște la clasă fără implicare. Ziua trece..leafa merge !!! Ar trebui sa fiți evaluati psihologic pentru anumite aptitudini..in fiecare an de la universitate până la catedră toți cei care vreti sa oferiti educatie copiilor! Dacă tu nu ești educat, Implicat in meseria care ai ales si arunci vorbe la întâmplare de ceea ce nu îți convine.. tu nu poți oferi educație altor persoane. De asemenea Cei care nu aveți răbdare si sunteți deranjați de anumite lucruri care tin de educația celor mici si nu faceți nimic să uniți taberele dintre copiii..părinți..educatori.. provocati doar discrepanta..si buling. Stop gândirea toxica. Toti..copii trebuie integrati in scoli cu propuneri si idei care sa nu sufoce pe nimeni!!!Luați exemplu din alte țări dacă nu sunteți in stare sa gândiți..si faceți artificii..nu avem nevoie de artificii ci de lucruri concrete. Nu am văzut până acum nimic din partea voastră.. cadrele didactice…sa ieșiți in strada alături de părinți.. pentru copii cu afecțiuni..sa va spuneți punctul de vedere si sa reformati învățământul..ati ieșit doar pentru buzunarele voastre deoarece vi se pare ca munciți prea mult.. si doriti zero implicare.Cresteti ..daaa ..pentru ca copiii cresc in școli alături de voi..si educati niste mumii analfabete si arogante ca voi.. 😡😡🤦♂️
Ai dat un exemplu extraordinar de prost: eu nu stau cu medicul 9 luni/12 pe an zi de zi, asa cum vine copilul cu probleme. Asta 1.
2. Nu sunt obligat ca profesor sa fiu si terapeut pentru copilul cu probleme. Citeste ce inseamna profesia de profesor si ulterior te astept sa iti expui punctul de vedere aici pe online. Foloseste si niste chatgpt sa formulezi corect si coerent.
3. Nu te mai agita atat pe internet. Ia-ti frumos de mana copilul cu autism si du-l la o scoala speciala, la oameni pregatiti special.
4. Educatia de bun simt vine de acasa. Monkey see, monkey do.
Nu as dori sa ai și tu un copil cu autism, insa niciodată în viata asta nu știi ce- ți rezerva viitorul și sa ai parte de același tratament!
Către așa zis ,, un profesor,,. Mesajul dvs. nu doar că reflectă o gravă lipsă de empatie și pregătire profesională, ci contravine flagrant cadrului legal național și internațional privind educația incluzivă. Copiii cu CES nu sunt ‘băgați pe gât’, ci sunt beneficiarii unui drept constituțional și ai Legii nr. 198/2023 privind educația incluzivă, precum și ai Convenției ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilități, ratificată de România.
A fi cadru didactic presupune respectarea acestor drepturi și asumarea misiunii de a educa toți elevii, nu doar pe cei ‘convenabili’. Dacă nu sunteți dispus sau pregătit profesional să lucrați într-un mediu incluziv, problema nu este a copiilor, ci a dvs. și a instituției care trebuie să vă asigure formarea continuă. Declarațiile de tipul celor pe care le faceți sunt discriminatorii, stigmatizante și pun în pericol nu doar drepturile copiilor, ci și credibilitatea dvs. profesională.
Vă recomand să consultați legislația și ghidurile metodologice înainte de a mai emite opinii de acest tip, pentru că drepturile elevilor nu sunt negociabile și pot fi apărate inclusiv pe cale juridică.