Local

Ce vrăji mai fac angajații la stat: cer în instanță scutiri, pe motiv că sunt … incompetenți

DE PREA MULT BINE... Două angajate de la spitalul din Huși din personalul TESA, Mihaela Asiminei și Corina Daniela Vieru, au dat conducerea în judecată, de supărare că le-a dat de lucru. Ca să fie convingătoare, au declarat în instanță că sunt... incompetente

PREMIERĂ LA SPITALUL HUȘI

INCREDIBIL… Când în Consiliul Local Huși s-a spus că în Spitalul municipal „Dimitrie Castroian”, după haotica „eră Bogdan Popa”, s-a ajuns la anarhie, unii au crezut că e o glumă. Realitatea însă arată că în instituție sunt angajați care, se pare, nu mai vor să facă ceea ce le cer șefii, iar când situația se acutizează, aceștia nu ezită să dea conducerea spitalului în judecată. Cele mai recente „răzvrătiri” vizează două angajate ale spitalului, mai exact Mihaela Asiminei, consilierul juridic al unității sanitare, și Corina Daniela Vieru, referent de specialitate în cadrul Biroului de management al calității. Desemnate membre în comisia de inventariere a patrimoniului unității medicale pentru anul 2025, acestea au refuzat categoric să facă această muncă. S-au adresat Tribunalului Vaslui, pentru a obține scutirea… legală de la migăloasa activitate. Ca să fie convingătoare, ambele doamne s-au declarat singure în instanță, cu alte cuvinte, dar cu același înțeles, ca fiind „incompetente” pentru munca de inventariere, întrucât nu au nici cunoștințe economice, nici tehnice. Numai că ambele au „uitat” că în anii precedenți au făcut exact aceeași activitate de inventariere a patrimoniului, fără a mai face caz de propria „incompetență”, după cum avea să demonstreze în proces conducerea spitalului.

Cele două angajate ale spitalului Huși s-au revoltat când, printr-o dispoziție din 2 octombrie 2025, managerul spitalului Huși, Cornel Butiuc, le-a numit în comisia de inventariere a patrimoniului unității medicale pe anul 2025, mai exact să fie membre în subcomisiile 4 și 8. Practic, managerul Butiuc le-a cerut celor două să fie de ajutor în centralizarea anuală a întregului patrimoniu al spitalului Huși. Numai că sarcina inventarierii necesită, într-adevăr, un pic de migală, de atenție, poate chiar și o strădanie anume, însă, în definitiv, aceasta ar trebui să fie munca personalului de prin birouri, spun ceilalți angajați ai instituției, care au acceptat misiunea. Mihaela Asiminei, consilierul juridic, și referenta Corina Daniela Vieru însă nici nu au vrut să audă. În data de 24 octombrie, cele două angajate i-au transmis în scris managerului că solicită revocarea dispoziției prin care au fost puse în comisiile respective. Ca să arate fermitatea refuzului, au înaintat trei zile mai târziu Tribunalului Vaslui o cerere prin care au cerut instanței, cu alte cuvinte, să oblige conducerea spitalului Huși, să le… scutească de această muncă. Argumentul suprem invocat de ambele angajate ale spitalului Huși este unul de-a dreptul neobișnuit și, pe alocuri, cu accente amuzant: amândouă s-au declarat ca fiind, practic, incapabile să facă o obișnuită inventariere de patrimoniu la spitalul Huși, susținând că ele nu au cunoștințele necesare. Nu știu nici noțiuni de economie și nici cunoștințe tehnice nu dețin. În cererea înaintată instanței, în care în calitate de pârâți figurează spitalul Huși și managerul Cornel Butiuc, cele două angajate mai spun că, prin punerea lor la lucru, s-ar fi încălcat flagrant… Codul Muncii. Mai mult decât atât, dacă acestea ar fi membre în comisiile respective, spitalul ar suferi o pagubă iminentă. „În ceea ce privește condiția pagubei iminente, au apreciat că aceasta este îndeplinită, în condițiile în care efectuarea inventarierii de către persoane fără cunoștințe economice și tehnice, pe de o parte, ar duce la o imposibilitate de realizare a scopului prevăzut de ordinul O.M.F.P. nr. 2861/2009, la existenta unor incompatibilității, la încălcarea flagrantă a dreptului la muncă, prin schimbarea unilaterală a felului muncii, dar mai mult ar duce la o perturbare previzibilă gravă a activității spitalului și poate afecta angajații acestuia, în condițiile în care prin înregistrarea eronată a unor active sau pasive din patrimoniu, datorită lipsei de cunoștințe economice și tehnice ale reclamantelor, s-ar ajunge la situații dezastruoase”, au explicat în cererea de chemare în judecată reclamantele.

Cele două angajate ale spitalului Huși s-au declarat, practic, incompetente în a face un inventar al patrimoniului în 2025, dar conducerea spune că în anii din urmă au făcut aceeași activitate

Mihaela Asiminei, consilierul juridic al unității sanitare, și Corina Daniela Vieru, referent de specialitate în cadrul Biroului de management al calității (sursa foto: Facebook)

Judecătorii Tribunalului Vaslui însă au avut răbdarea să analizeze în detaliu situația celor două angajate supărate, așa că, din documentele prezentate de spital instanței de judecată, au aflat că, de fapt, atât consiliera juridică Asiminei, cât și referenta Vieru nu doar că erau destul de pricepute în munca de inventariere a patrimoniului spitalului Huși, dar că au făcut pentru spital exact aceeași activitate mai mulți ani la rând. „Au efectuat această activitate și niciodată nu au susținut că nu ar avea competențele necesare pentru a face parte din această comisie. Relativ la alegațiile reclamantelor în sensul că, prin actul contestat s-ar fi schimbat felul și locul muncii al celor două angajate, prin adăugarea de noi atribuții sau sarcini, acestea sunt contrazise de fișele postului fiecăreia dintre cele două angajate care, la art. VII prevăd: „Aceste atribuții nu sunt limitative, salariatul având obligația de a respecta și duce la îndeplinire orice alte sarcini, decizii și dispoziții primite din partea conducerii unității, în baza reglementărilor în vigoare, în limita competențelor profesionale”, s-a apărat spitalul Huși, în întâmpinarea formulată la Tribunalul Vaslui. Instanța de judecată a dispus, așadar, respingerea pe fond a cererii de suspendare a executării actului administrativ din 2 octombrie 2025.

Cele două războinice au formulat recurs la Curtea de Apel Iași. Colegii lor din instituție cred că unii angajați au devenit prea siguri pe scaunele lor. „Doamna consilier juridic este în spital din 2015, însă doamna referent este de la revoluție în spital. Întrebarea este: cine ar vrea dânsele să se ocupe de inventarierea bunurilor din spital? Dacă dânsele nu vor să facă această muncă, atunci hai să se pună medici în comisie sau asistentele. Noi, ca medici, lăsăm pacienții și ne apucăm de inventariat mobilier sau alte bunuri de prin spital, dacă colegele de la TESA spun că nu sunt competente să facă un inventar. Nu știm dacă este domnul Butiuc vreun salvator de spital, pentru că dânsul a fost director economic și are păcate destule, dar dacă tot a fost desemnat să conducă unitatea ca manager, mai trebuie să și faci ce spune el. Că altfel unde ajungem? Nici doamna Asiminei, nici doamna Vieru nu sunt incompetente, sunt oameni în toată firea, au experiență. Pot face treabă și pot face un inventar. Asta v-o spunem noi, care lucrăm de atâția ani cu ele. Aici sunt alte chestii la mijloc, dar incompetente nu sunt”, au reacționat unii medici din spitalul Huși.

Membrii Consiliului de Administrație s-au plâns în plen că la spitalul Huși este anarhie, iar jurista unității ar fi printre cei care refuză să dea curs solicitărilor lor 

Cătălin Țocu

ANARHIA DISCUTATĂ ÎN CL… Interesant este că în mai multe ședințe de Consiliu Local s-a invocat faptul că la spitalul Huși s-a ajuns la „o anarhie”. Consilierul av. Cătălin Țocu, membru în Consiliu de Administrație al spitalului, a fost cel care a folosit acest termen. Chiar despre consilierul juridic Mihaela Asiminei, fără însă a o numi direct, ci doar precizându-i funcția, acesta relata în plen că refuză să dea un raport amănunțit membrilor C.A, despre activitatea sa, despre procesele pe care le are spitalul sau despre situația recuperării banilor pe care unitatea îi are de încasat de la diferiți debitori. Tot membrii C.A.-ului spitalului Huși s-au plâns în Consiliul Local că angajatele de prin birourile unității îi refuză direct, atunci când aceștia le cer câte o mână de ajutor, cum ar fi, de pildă, să fie întocmite procese verbale la întrunirile pe care le au. Problema a rămas însă deschisă, întrucât, de la sesizarea publică a „anarhiei” din spitalul Huși, nu a mai venit nimeni să explice public dacă s-a mai ameliorat situația. A apărut însă cazul celor două angajate supărate, care l-au dat pe Butiuc în judecată, pe motiv că… le-a dat de lucru.

31 comentarii

  1. Daca ești angajat undeva si nu vrei sa faci ceea ce spune conducerea – demisionează !! Cel puțin așa se face in mediul privat, la stat ai timp sa te plimbi prin tribunale.

  2. Parodie: „Inventarierea anuala iti furnizeaza o multime de avantaje: vezi ce mai poti „duce acasa” sau ceea ce ai dus si nu mai e. Faci o comisie de casare, le scazi din gestiunea cui le are si le mai poti achizitiona inca o data, la ce pret vor muschii tai de „meneger”. Nu te apuci sa faci meci, sa pui doua sa vezi ce stiu, cat stiu, cat rezista dupa ce le-ai umilit cum a vrut scul* ta, chiar daca te-au vazut ce ai facut la achizitii atatia ani, cum ai turnat la colegii lu’ tata-socru, cu cine si cat ai baut sau ce amanta ai f**t! Paine si circ!”

  3. Doamna Vieru Corina are capacitati intelectuale deosebite si este unul din cei mai buni profesionisti ai spitalului din personalul tesa, si o coloana ce nu poate fi indoita de nimeni….e clar ca e ceva la mijloc…ar fi bine sa va documentati mai bine despre oamenii pe care ii afisati in articole…….

    1. Esti cu probleme la etaj ??? ce documentare sa mai faca astia de pe la ziare, daca aici e vorba despre o hotarare data de instanta de judecata, cu documente oficiale de la tribunalul vaslui?
      Ce drecu sunteti asa batuti in cap? analfabetismul functional la cote maxime, acolo la Husi.
      .
      Nici nu conteaza cine sunt cele doua, trei femei, cate sunt, habar nu am. cert este ca ele si-au dat conducerea in judecata , ca le-o pus ala , bosoi sau cum il cheama pe directorul, la munca. Ce e asa greu de inteles?
      .
      astia la spitalul de la Husi, toti sunt putin asa, incuiati. A venit la noi la Barlad una de la Husi, tot asa, nu pricepoe nimic. Vorbesti cu ea, dsa din cap si pe sectie face tot ce stie ea. Apoi se plange ca nu o ia nimeni in seama.
      scuze pt cei mai normali..

  4. Cum își permite cineva sa le pună la munca? Pai..tocmai ele sunt Cineva, de neatins, de neprivit, de neclintit! Niște dive, putori pe banii oamenilor! Jos cu baba aia, mai lasati-i si pe cei tineri, ca nu mai are nimeni loc de voi! Cumătrii, cumnații, slugile, toți sunt la căldurică! Până când?

    1. Bun comentariu, omule din interior. Doar că… alde cumatrele și slugile și piloșii sunt alții, nu astea două salariate.

  5. LENEA e cucoana mare! Decat sa facem inmventarul prin spital, mai bine bem cafele si ne uitam pe geam. 😀 ))))

    În România, inventarierea patrimoniului într-o instituție publică poate fi realizată numai de persoane desemnate prin decizie scrisă de către conducătorul instituției (manager, director, ordonator de credite).

    Conform OMFP nr. 2861/2009 privind inventarierea patrimoniului, comisia sau persoana de inventariere trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

    ✔ Cine poate fi numit?

    Poate fi desemnat orice angajat al instituției, indiferent de funcție (economic, tehnic, administrativ), cu excepțiile de mai jos, cu condiția să aibă:

    competență profesională minimă pentru a înțelege procedurile de inventariere;

    integritate;

    disponibilitate pentru perioada inventarului.

    ❌ Cine nu poate fi numit?

    Nu pot face parte din comisia de inventariere:

    gestionarii care răspund direct de bunurile ce se inventariază;

    contabilii sau persoanele din compartimentul financiar-contabil pot fi în comisie, dar nu pot fi președinți ai comisiei;

    persoanele aflate în incompatibilitate sau conflict de interese cu gestiunea inventariată.

    ✔ Cum se face numirea?

    Prin decizie scrisă a managerului, în care se precizează:

    componența comisiei / persoana responsabilă,

    gestiunile și bunurile inventariate,

    perioada inventarului,

    responsabilitățile membrilor.

    ✔ Poți fi numită și singură persoană?

    Da, pentru gestiuni mici sau pentru inventariere parțială, normele permit ca inventarierea să fie făcută de 1 singur angajat desemnat prin decizie, dacă nu există conflict de interese.

      1. Traiasca!!!! Mai bine Butiuc il numea deodata pe chagpt in comisia de inventariere si nu mai supara pe doamnele angajate 😀 )))))) Dar chatgpt are dreptate. Pana si el. 😀

    1. Apropo, ce face Butiuc in fiecare dimineață până la 10, că așa vine la munca?!Iar pe vremea lui Popa până la 12?!

  6. Stimată doamnă care ai scris articolul într-o manieră neadevărată și total falsa, între a nu avea competențe și a fi incompetent e diferență. Iar despre doamna Corina nu se poate spune așa ceva. Întâi întreabă prin tot spitalul, documentează -te și apoi scrie. Nu arunca cu noroi, că te vei scălda in el până la urmă.

    1. Salariate, daca tu stii sa citesti, eu ma impusc in cap cu un pistol cu apa 😀
      Tu ai inteles ca articolul o facut o pe vreuna din fetele astea incompetenta???? 😀 Vau de viata noastra 😀 ))) Oi fi eu un mosneag chior ca am doua perechi de ochelari da tot am citit ce scrie. Ca eu stiu sa citesc pentru ca am facut scoala cu doamna Bulete, stavit sa ii fie numele in veci, care stie cunoaste cine a fost doamna invatatoare Bulete in Husi Dumnezeu sa o ierte. Iti ardea trei melestie , adica indicatoare pe spinare de invatai sa citesti imediat 😀 )) Dar acum vad cat de bine mi-a prins

    2. Sa rezumam pe înțelesul tuturor: doua putori. Doua lichitori care freacă buha toată ziua. Normal că au fost identificate ca fiind inactive și au fost puse la treabă, la munca de jos și e sub demnitatea lor.

      1. da tu esti informat maxim..de ec facia firmatii daca nu ai habar de nimic?? de cand a venit managerul asat nu face nimic pentru spital…a facut un haos..numai amnagement nu face….si se pare ca este mana in mana cu vremea noua…poate se face publica totusi si procedura de examn, cum a ajuns manager ca se pare ca e mai mare palaria decat capul lui….si se pare ca serveste interesee;e ce;pr care l-au pus in functie trecand cu vederea nota de 4 pe care trebuia sa o primeasca….si se pare ca inafara de a plati polite celor care l-au deranjat cand era in functia de director financiar nu face…..vremea noua ca de obicei….linge ce i se da…articole cu atacuri la persoana, jigniri, presupuneri mediocre…

        1. NOTA 4? Cum nici examenul asta nu a reușit să îl promoveze pe bune? Iarăși? Ce rușine .

  7. Chestia asta de la spital denotă un lucru pozitiv: faptul că inventarierea se face „pe bune”, cu participarea unor angajați neutrii, care nu măsluiesc rezultatele. Altfel ar fi fost o liniște desăvârșită…😁

  8. Abuzuri la nesfârșit in spitalul ăsta. Care și cum ajunge in funcție se da mare zmeu. Sa vadă vremea nouă cate acțiuni sunt in instanță împotriva spitalului de când cu noul director. Și câte ori sa mai apară.

  9. Citiți motivarea instanței. Respinge pe nu știu ce lege și ce articol nu pe faptul că cele două doamne sunt obligate să facă inventare in locul economiștilor din spital

    1. Păi ce judecătoarele au citit, n ai citit nici ele ca i greu sa te documentezi , nu mai bine bati cu ciocanul fara nicio raspundere?

  10. Cam aburit articol asta si nedocumentat, doamnele daca n-au studii economice si au mai făcut inventariere înseamnă ca au fost angajate cu relații si pile, si aici e vina conducerii, tu trebuie sa-ti angajezi personal calificat nu toate rapandulele caci poți sa pățești așa ceva
    Dar poți sa pățești si altceva daca iți fac inventariere toți necalificații

    1. Mda… un articol scris practic de ” medicii” in persoana directoarei medicale. Faptul ca o persoana a facut nu inseamna ca a facut de bunavoie. Femeile astea sunt hartuite si amenintate etc zilnic .. iar contabilitatea care trebuie sa faca inventar cu adevarat , este formata din ” surorile” lui Butiuc care ii spun pe nume asa sunt de apropiate ..unde ai vazut tu menegerului sa ii zica contabila ” cornel” decat daca este prietena la catarama cu dansul?? Data viitoare cand faceti articole la rugamintea basarabencei , aveti si voi in calcul ca vine Craciunul si poate Dumnezeu nu doarme!!

        1. Inventarierea poate fi efectuată de oricare angajat…și femeie de serviciu. Pentru aparatura medicală, participă în echipă de obicei un specialist-de regulă un doctor care re unoaște aparatura. Iar cei de la economic, care țin contabilitatea mijloacelor fixe și obiectelor de inventar NU AU VOIE SĂ FACĂ PARTE DIN COMISIA DE INVENTARIERE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button