19.8 C
Vaslui
06-oct.-2022

Abandon si corigente de ordinul miilor

- Advertisement -

DEZINTERES… Raportul corigentilor si abandonului pe anul scolar trecut aratã cifre îngrijorãtoare. Încã de la clasele primare, copiii sunt retrasi de la scoalã ori nu învatã si repetã anul. Fatã de acum doi ani, abandonul scolar s-a înjumãtãtit. Culmea, niciun elev nu a rãmas corigent la Seral!

Mii de elevi au rãmas corigenti anul trecut iar sute au abandonat scoala încã de la clasele primare. Cifrele sunt îngrijorãtoare pentru profesori, mai ales cã multi dintre copiii de vârste mici nu îsi dau interes la ore iar multi dintre ei trebuie sã repete clasa. În unele cazuri, familiile îi retrag de la scoalã si îi folosesc la munca de câmp ori, în alte situatii, abandonul scolar si rezultatele slabe la învãtãturã sunt cauzate de neglijenta pãrintilor care îi lasã în grija rudelor, plecând la muncã în strãinãtate. De exemplu, în anul scolar care tocmai s-a încheiat, s-au numãrat 465 de cazuri de abandon scolar. Dintre acestia, 101 sunt din clasele primare. Tot la clasele primare, 421 de elevi au rãmas repetenti iar cifra celor cu situatia neîncheiatã este de aproape o sutã. În anul scolar trecut, la învãtãmântul primar 78 de elevi au rãmas corigenti la o materie, 57 la douã materii, 49 la trei materii, 74 la patru materii si 36 la mai mult de patru materii. La gimnaziu, cifrele sunt si mai mari. În semestrul al doilea, anul trecut, 192 de elevi de clasele V-VIII au abandonat scoala. Mai mult, 750 au rãmas repetenti iar 326 sunt cu situatia neîncheiatã. Tot la gimnaziu, 903 elevi au rãmas corigenti la o materie, 435 la douã materii iar alti 85 au avut trei corigente. Încã 131 au rãmas corigenti la patru materii iar 103 au avut mai mult de patru corigente. În cazul claselor de liceu, cifrele contraperformantei depãsesc ordinul miilor. La o singurã materie au rãmas corigenti 1.535 elevi iar la douã materii, 445 elevi. Câte trei corigente au avut 52 de elevi iar 20 au rãmas corigenti la patru obiecte. Doar 49 de liceeni au avut mai mult de patru corigente. De asemenea, cu situatia neîncheiatã au rãmas 543 elevi iar 478 au fost nevoiti sã repete anul scolar. În plus, 162 de elevi au abandonat învãtãmântul liceal. Surprinzãtor este faptul cã, la Seral, niciun elev nu a fost lãsat corigent, si doar 80 dintre cei înscrisi la aceastã formã de învãtãmânt au situatii neîncheiate.

Abandonul scolar, de douã ori mai mic

În raport cu anul scolar 2010 – 2011, cifra abandonului scolar este de douã ori mai micã. Atunci, aproape o mie de copii au renuntat la studii. Tot atunci, dupã încheierea anului scolar, 650 de copii din clasa a VIII-a nu s-au regãsit printre elevii înscrisi la evaluarea nationalã. Potrivit unei analize la nivelul judetului Vaslui, cauzele abandonului scolar sunt împãrtite în trei mari categorii:

1. Cauzele socio – economice presupun situatia materialã precarã generatã de somajul pãrintilor si de numãrul mare de membri, familii dezorganizate, lipsa mijloacelor de subzistentã, scãderea încrederii în plasamentul social al copiilor proveniti din medii defavorizate, lipsa normativelor riguroase si a legislatiei stimulative pentru educatia copiilor proveniti din medii defavorizate si exploatarea copiilor prin muncã.

2. Cauzele familiale sunt reprezentate de scãderea interesului fatã de educatie si culturã, neîncrederea în scoalã, dezinteresul pentru soarta copiilor, conflicte în familii, copii abandonati, pãrinti plecati în strãinãtate si cãsãtorii timpurii.

3. Cauzele scolar – educationale sunt, de cele mai multe ori, lipsa de motivatie, distantele mari între domiciliu si scoalã, copiii marginalizati, lipsa unor programe coerente care sã vizeze îmbunãtãtirea frecventei elevilor, dezinteresul cadrelor didactice sau a conducerii scolii, lipsa mijloacelor eficiente de interventie, slaba consiliere a pãrintilor si copiilor cu acces redus la informatie si mentalitãtile rigide privind succesul si esecul scolar.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

9 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.