spot_imgspot_img
11.2 C
Vaslui
28-mart.-2024

Accidentele prin care trec îngrijitoarele din România care călătoresc la muncă în Austria. „2 ani nu mi-am amintit nimic”

- Advertisement -

Accidentele rutiere petrecute pe șosele Europei, în care victimele sunt români ce muncesc în afară, sunt considerate adesea simple evenimente fortuite. În realitate, ele nu sunt atât de mult consecințe ale ceasului rău, cât urmările, aproape previzibile, ale unor probleme structurale, ignorate de autorități de ani buni. Un podcast realizat pentru publicația Scena9 explorează această temă. Îl puteți asculta mai jos și pe Libertatea.

„Dacă ar fi vorbit cineva cu mine aș fi zis, chiar mie nu mi se întâmplă. Așa am gândit toate. Nu mi se întâmplă tocmai mie. Uite că tocmai mie mi s-a întâmplat. A fost fracțiunea de secundă”, povestește Angi Masek, o femeie de 44 de ani din Reșița. Ne plimbăm prin fostul oraș industrial din vestul României, reședința județului Caraș-Severin, acum una dintre principalele surse pentru sistemul de îngrijire la domiciliu din Austria.  „Nu există bloc în care să nu găsești cel puțin 4-5 femei care merg prin Austria și chiar 1-2 bărbați”, comentează femeia despre reconversia profesională a localității.  Și Angi a lucrat ca îngrijitoare până în primăvara lui 2014, când a fost nevoită să se oprească. Reconversia ei profesională a fost determinată nu de forțele complexe ale economiei, ci de o forță mai brută. Un accident.  Înainte să o întâlnesc personal, am citit despre fosta îngrijitoare într-un raport de câteva zeci de pagini al procuraturii din Graz. Prima mențiune despre ea suna telegrafic:
Citeşte întreaga ştire: Accidentele prin care trec îngrijitoarele din România care călătoresc la muncă în Austria. „2 ani nu mi-am amintit nimic”

 

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

  1. cu zecile de mii se duc aceste fete,femei la lucru in strainatate, urca in aceste microbuze care au un sg. sofer, ce merge incontinuu,poate o pauza mica la un WC-eu , sunt supra obositi si expusi accidentelor . Nu au aparatura speciala ca TIR-ul pentru a se verifica timpii de odihna , asta e o complicitate cu autoritatile ce dau posibilitatea sa circuli cu persoane fara un control.Un haos real

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.