spot_imgspot_img
10.7 C
Vaslui
20-apr.-2024

ANPC: Clienţii bancari nu sunt informaţi suficient când primesc creditul. Documentaţia, prea stufoasă

- Advertisement -

Clienţii băncilor sunt nemulţumiţi în general, aşa cum reiese din statisticile reclamaţiilor trimise către ANPC, că nu au fost informaţi suficient când au semnat contractul de credit, iar documentaţia a fost prea stufoasă şi greu de înţeles, în alte cazuri creditele fiind acordate prea uşor.

„Din statistica reclamaţiilor înregistrate la ANPC, nemulţumirile consumatorilor sunt în mare parte referitoare la faptul că, în momentul semnării contractului de credit, nu au fost informaţi suficient, recunoscând totodată că le-a fost pusă la dispoziţie o documentaţie stufoasă, greu de înţeles de un consumator fără cunoştinţe în domeniul financiar-bancar. O altă problemă des întâlnită este aceea că în faza incipientă de acordare a creditelor paşii în vederea obţinerii acestora sunt destul de simpli, de multe ori chiar telefonic, modalitate care poate duce în eroare consumatorul şi să-l pună în situaţia de a accepta semnarea contractului la fel de rapid ca şi modalitatea de prezentare a termenilor şi condiţiilor contractuale”, a declarat luni Mihaela Manolescu, şef serviciu Produse şi Servicii Financiare în cadrul ANPC, la seminarul „Ziua Consumatorului de Servicii Financiare”, organizat împreună cu Asociaţia Societăţilor Financiare ALB România.

Ea a arătat că aceste aspecte generează confuzii în rândul consumatorilor şi astfel nu este de mirare că, după o perioadă scurtă de timp de la contractarea creditului, consumatorii formulează reclamaţii împotriva băncilor, nemulţumiţi de dobânzi şi de comisioanele percepute.

Totodată, reprezentantul ANPC a atenţionat că există o categorie de clienţi care achiziţionează produse şi servicii fiind influenţaţi de mesajele publicitare ale băncilor.

„În special pentru această categorie, aş aprecia ca bună credinţă în a depune toate diligenţele în vederea informării consumatorilor asupra tuturor clauzelor contractuale prin care sunt prezentate în mod clar şi pe înţelesul consumatorilor termenii şi condiţiile contractuale. Această categorie de consumatori, de cele mai multe ori, au disponibilităţi financiare scăzute, iar reclama amăgitoare se adresează unor operatori economici care nu-şi asumă responsabilităţi sociale, legale şi economice”, a punctat Manolescu.

sursa: http://www.mediafax.ro/economic/anpc-clientii-bancari-nu-sunt-informati-suficient-cand-primesc-creditul-documentatia-prea-stufoasa-13994869

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.