spot_img
spot_img
8.5 C
Vaslui
11-mai-2025

Atlassib: Şoferul autocarului nu era obosit şi primele constatări ATLASSIB arată că vinovat este şoferul sloven

- Advertisement -

Vinovat de producerea accidentului de marţi, din Ungaria pare a fi şoferul sloven al TIR-ului, care a intrat pe sensul opus de mers, izbind în plin autocarul românesc, condus de un şofer experimentat, care nu era obosit, acesta urcându-se la volan după 30 de ore de odihnă, a anunţat, miercuri, într-un comunicat, compania de transport internaţional de persoane, ATLASSIB.

Deocamdată, poliţia maghiară, singura în măsură să decidă cine este vinovat de accidentul soldat cu 6 morţi şi 27 de răniţi, nu s-a pronunţat. Dintre cei şase morţi, cinci sunt români, celălalt fiind şoferul sloven. Printre decedaţi se numără şi doi din cei trei şoferi aflaţi în autocarul ATLASSIB.
„Constatăm cu surprindere că, în ciuda faptului că autorităţile maghiare nu s-au pronunţat încă cu privire la cauzele producerii evenimentului rutier din Ungaria în care a fost implicat un autocar aparţinând societăţii ATLASSIB şi că, de asemenea, există indicii indubitabile care atestă posibilitatea ca vinovăţia să aparţină şoferului autocamionului înmatriculat în Slovenia. O serie de publicaţii, posturi de televiziune şi posturi de radio promovează ideea că vina ar aparţine în exclusivitate şoferului autocarului. Se fac afirmaţii, fără acoperire în realitate, că accidentul a fost provocat de şoferul autocarului, care din cauza oboselii ar fi adormit la volan şi ar fi depăşit axul drumului, intrând pe contrasens şi lovind frontal autocamionul”, se arată în comunicat.

Directorul general al ATLASSIB, Daniel Micu a afirmat miercuri, că şoferul aflat la volanul autocarului în momentul impactului, nu era obosit şi nu avea cum să adoarmă la volan şi că acesta a urcat în maşină după 30 de ore de odihnă.
„În ceea ce priveşte afirmaţiile conform cărora şoferul era obosit şi a adormit la volan, acestea sunt total nereale şi lipsite de orice temei. Şoferul în cauză a urcat în autocar la Lugoj şi şi-a început activitatea de la Arad, după ce a beneficiat de un timp de odihnă de circa 30 ore. De la momentul plecării din Arad şi până la ora accidentului au trecut mai puţin de 9 ore, perioada de conducere normală pentru un şofer. În aceste condiţii, este evident că se exclude din start ipoteza oboselii sau a nerespectării timpilor de conducere şi de odihnă”, a precizat directorul general al ATLASSIB.

Acesta a mai arătat că din analiza imaginilor de la locul accidentului, comisiile tehnice ale companiei au concluzionat că TIR-ul a intrat pe contrasens provocând accidentul.
„Din analiza imaginilor de la locul accidentului şi din poziţia celor două autovehicule după accident rezultă foarte clar că autocamionul a depăşit axul drumului şi a intrat pe contrasens, provocând accidentul. Din fotografii reiese clar faptul că partea din spate a semiremorcii a rămas în zona axului drumului, în timp ce partea din spate a autocarului şi remorca acestuia sunt lipite de glisiera din partea dreaptă a sensului de mers. În aceste condiţii, concluzia este aceea că şoferul autocarului a încercat să evite impactul îndreptându-se spre acostamentul drumului, iar după impact a fost târât de autocamion în direcţia de mers a acestuia”, se mai arată în comunicatul ATLASSIB.

Compania sibiană solicită mass-media să nu se pronunţe înaintea autorităţilor maghiare, în privinţa vinovaţilor accidentului.
„Solicităm pe această cale ca până la finalizarea cercetărilor şi pronunţarea unor concluzii clare şi pertinente, presa să se abţină de la lansarea de supoziţii care ar putea influenţa opinia publică în ceea ce priveşte cauzele acestui eveniment”, conform comunicatului ATLASSIB.

Accidentul produs marţi, în Ungaria, în care a fost implicat un autocar al ATLASSIB este cel mai grav produs din istoria de 18 ani a companiei. Această firmă are cea mai mare flotă de autocare din România, peste 200 de maşini, multe dintre ele, noi. ATLASSIB este cel mai mare transportator rutier internaţional de persoane din România, fiind principala companie de autocare aleasă de românii care pleacă la muncă în străinătate.

AGERPRES.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.