„Autostrăzile care pierd trenul PNRR au o situație cel puțin incertă”, susține Asociația Pro Infrastructura, care analizează situația proiectelor de infrastructură care au fost scoase de pe lista celor care pot primi finanțare prin PNRR.
Segmente din Autostrada Moldovei A7 și din Autostrada Unirii A8 au fost scoase din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), au anunțat marți autoritățile. Mai exact, tronsoanele A7 Ploiești – Buzău și Buzău – Focșani, dar și A8 Moțca – Leghin (capătul din Moldova) și Miercurea Nirajului – Ditrău (capătul din Transilvania) sunt cele care nu vor mai putea fi finanțate prin PNRR, instrumentul financiar gândit de UE pentru relansarea economiilor europene post-pandemie.
Pe lângă aceste două proiecte din Moldova, va mai fi scos de la finanțarea PNRR și tronsonul A3 Nădășelu-Poarta Sălajului.
„Motivul? Unul dublu: autoritățile române nu au respectat legislația europeană în materie de achiziții publice la licitațiile loturilor care ies din PNRR și/sau acestea sunt într-un stadiu de implementare care nu permite finalizarea lor în termenul PNRR, august 2026”, explică Asociația Pro Infrastructura…https://hotnews.ro/autostrazile-din-moldova-care-pierd-finantarea-pnrr-care-e-de-fapt-cel-mai-afectat-dintre-proiecte-guvernul-trebuie-sa-decida-urgent-2024967