3.9 C
Vaslui
05-dec.-2021

Cine a luat unicul 10 de la proba scrisă a concursului pentru directori de şcoli din România

Peste 8.600 de candidaţi din întreaga ţară s-au prezentat la proba scrisă a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat. Un singur profesor de la un colegiu de prestigiu din Suceava a reuşit să obţină nota maximă.

Daniela Dungeanu, de la Colegiul Naţional „Petru Rareş”, din municipiul Suceava, este singurul candidat care a obţinut nota 10 la proba scrisă a concursului pentru ocuparea posturilor vacante de director şi director adjunct în şcolile şi liceele de stat din România, organizat de Ministerul Educaţiei.  Ea conduce unitatea de învăţământ din 2001, a participat până acum la patru concursuri de fixare pe post, pe care le-a promovat cu note mari. Totuşi, este pentru prima dată când a reuşit să obţină 10 curat la proba scrisă şi nu oricând, ci într-o perioadă în care cadrele didactice sunt presate de criza sanitară.

„A fost o perioadă grea pentru candidaţii în funcţie”

Daniela Dungeanu a declarat pentru „Adevărul” că subiectele concursului au fost dificile.  „Mie mi s-a părut greu prin prisma faptului că s-a derulat într-o perioadă care în mod obişnuit este dificilă pentru un director de şcoală, mă refer la începutul anului şcolar. O perioadă a cărei dificultate a fost agravată de pandemia prin care trecem, de măsurile suplimentare pe care trebuie să le luăm în şcoli pentru a preveni sau măcar a limita îmbolnăvirile în rândul elevilor şi angajaţilor acestei şcoli. A fost o perioadă grea pentru candidaţii care sunt în funcţie în acest moment. O presiune în plus, dacă privim din acest punct de vedere. Subiectele au fost foarte diverse. Ca să reproduc nişte procente: 60% dintre cei 50 de itemi au fost cognitivi şi de leadership, 10% din bibliografia de concurs, care se referea la trei cărţi de management şi 10% din legislaţia şcoală. Patru legi am fost nevoiţi să parcurgem din nou pentru a ne pregăti pentru acest concurs. Primii 30 de itemi, cognitivi şi de leaderschip au fost foarte variaţi, de la itemi de asociere, de înţelegere a unui text, de aplicare a lui şi inclusiv itemi cu structură matematică, care au presupus calcule”, a declarat Daniela Dungeanu.

Citeste mai mult: adev.ro/r17bkw

Ultimele Știri
Reclamăspot_img
Reclamăspot_img
Ultimele Știri
- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here