spot_imgspot_img
17.9 C
Vaslui
29-mart.-2024

Codasi la inventarierea terenurilor

- Advertisement -

GRABÃ Cu toate cã termenul final pentru predarea documentatiilor de inventariere a terenurilor este peste douã zile, doar patru primãrii din judetul Vaslui au finalizat aceastã actiune. Conform estimãrilor fãcute de Prefectura Vaslui, în general, stadiul lucrãrilor de inventariere se situeazã undeva în jurul a 70% din total, mult în urma judetelor din Ardeal, care au finalizat deja actiunea. Daniela Chiper, directoarea OCPI, a fãcut un apel la primari sã finalizeze din creion actiunea de inventariere. „Nu mai aveti timp de o evidentã perfectã, treceti în acte toate terenurile pe baza titlurilor de proprietate si ulterior se va rezolva si cu diferenta de teren!”, le-a solicitat primarilor Daniela Chiper. „Nu trebuie sã faceti mãsurãtori, totul se face pe baza ortofotoplanurilor si a actelor, trebuie doar sã stim ce rezerve mai aveti si unde mai avem de dat teren”, este o altã declaratie a directoarei OCPI.

O ultimã întâlnire pe tema inventarierii terenurilor pentru finalizarea actiunii prevãzute de Legea 165/2013 a avut loc ieri, în organizarea Prefecturii Vaslui si cu participarea reprezentantului Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliarã Vaslui, director Daniela Chiper si a primarilor si secretarilor de primãrii din judet. Aceastã actiune este fãcutã în vederea identificãrii eventualelor rezerve de terenuri disponibile la nivelul fiecãrei Unitãti Administrativ-Teritoriale (UAT) pentru satisfacerea tuturor cererilor de retrocedare de terenuri, în naturã, dacã este posibil. Ca o primã concluzie, doar patru UAT-uri, Lipovãt, Zorleni, Drânceni si Bãcani, au reusit sã finalizeze aceastã actiune care a început acum mai bine de un an. La nivelul judetului Vaslui, procentul terenurilor inventariate se ridicã la doar 70 – 75%, un motiv pentru întârzieri fiind atât lipsa de personal din cadrul primãriilor care sã se ocupe de aceastã problemã, cât si faptul cã primãriile au trebuit sã angajeze consultanti topografi, în conditiile în care bugetele locale si asa sunt la limita de avarie. Pânã la termenul final, care si asa a fost prelungit, de finalizare a inventarierii tuturor terenurilor, mai sunt doar douã zile, termenul final fiind 26 iunie, dupã care, în maxim 20 zile, toate primãriile trebuie sã depunã documentatiile finalizate, urmând ca, dupã o centralizare a datelor la nivelul judetului, situatia finalã sã fie trimisã la guvern. Din cauza acestei actiuni de inventariere a terenurilor, de mai bine de un an, a fost suspendatã activitatea comisiilor de fond funciar, atât la nivel local, cât si la nivel judetean, inclusiv emiterea de noi titluri de proprietate asupra terenurilor. Din pãcate, cu exceptia a patru primãrii, în restul de 82 de UAT-uri, activitatea este departe de a fi încheiatã, dat fiind faptul cã primarii, presedinti ai comisiilor de inventariere a terenurilor, au luat foarte în serios aceastã activitate, cu atât mai mult cu cât sanctiunile pecuniare pentru neîndeplinirea sarcinilor sunt foarte mari. „Cu ce avem acum la dispozitie, si mã refer la personalul primãriilor, care este subdimensionat, nu am putut rezolva toate problemele cu privire la inventarierea terenurilor. Când s-a gândit Legea 165/2013, s-a crezut cã functionarii primãriilor nu au nimic de fãcut decât sã se ocupe de aceastã problemã. Or, în fiecare dimineatã, de la prima orã, avem 15 – 25 de solicitanti pe diferite probleme, pe care trebuie sã le rezolvãm cu cei 5 – 6 oameni din primãrie. În plus, aceastã actiune de inventariere a terenurilor este de maximã importantã, nu cred cã în viitorul apropiat se va mai face o actiune de acest gen. În plus, la nivelul comunei mele, terenurile sunt fãrâmitate, media fiind de 74 de ari pe gospodãrie, deci un volum foarte mare de muncã. Nu este de mirare cã nu am reusit sã finalizãm pânã acum aceastã actiune”, s-a exprimat în cadrul sedintei Neculai Ignat, primarul comunei Puscasi. La pãrerea acestuia s-au raliat si alti primari, nemultumiti de faptul cã, în afara cheltuielilor plãtite din bugetele si asa mici ale primãriilor, lipsa de functionari din cadrul aparatului administrativ este o problemã care a fost semnalatã de multi ani.

Actiunea trebuie finalizatã!

„Nu trebuie sã faceti mãsurãtori cadastrale sau cu pasul, trebuie doar sã adunati tot ceea ce este trecut pe titlurile de proprietate, sã adãugati pãdurile, pãsunile, drumurile si dependintele, si sã completati formularele. Treceti tot la rezerva disponibilã diferenta care rãmâne! Nu mai aveti timp pentru o evidentã perfectã”, i-a învãtat pe primarii prezenti la sedintã, Daniela Chiper, directorul OCPI Vaslui. „Trebuie doar sã stim ce rezervã mai este disponibilã si dacã nu cumva nu aveti nevoie de teren pentru satisfacerea tuturor cererilor de despãgubire. OCPI are o bazã de date, dar nu mai are competentã în verificarea tuturor cererilor. În opinia mea, legea (165/2013) are atât un aspect uman, cât si de normalitate. În termen de 20 de zile dupã data de 26 iunie, documentatia, inclusiv anexele în original, trebuie transmise la OCPI si centralizate. Am presentimentul pozitiv cã, dacã datele transmise sunt corecte, pe baza ortofotoplanurilor si a actelor, trebuie doar sã stim ce rezerve mai aveti si unde mai avem de dat teren”, a mai declarat Daniela Chiper, directorul OCPI Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.