spot_imgspot_img
21.1 C
Vaslui
24-apr.-2024

Codul rutier se va modifica: faza scurtã, obligatorie pe toate drumurile publice

- Advertisement -

PROPUNERE… Vesnica dilemã a soferilor legatã de aprinderea luminilor de întâlnire, pe timpul zilei, ar putea fi rezolvatã de parlamentari. Un proiect legislativ depus la Camera Deputatilor introduce obligatia ca soferii sã foloseascã faza scurtã pe toate drumurile publice, respectiv si pe cele nationale sau judetene, nu doar pe autostrãzi, drumuri expres sau europene, asa cum stabileste Codul Rutier acum.

Proiectul legislativ, ce ar putea primi curând votul decisiv al deputatilor, îi va obliga pe soferi sã foloseascã luminile de întâlnire sau faza scurtã, asa cum mai sunt acestea cunoscute, si atunci când circulã, în timpul zilei, pe drumurile nationale sau pe cele judetene. Propunerea legislativã trebuie sã treacã de vot la Camera Deputatilor si publicatã în Monitorul Oficial ca sã se aplice. Concret, conducãtorii de autovehicule si tractoare agricole sau forestiere vor fi obligati sã circule tot timpul cu faza scurtã aprinsã sau cu luminile pentru circulatia diurnã (în englezã, DRL – Daytime Running Light) „pe toate categoriile de drumuri publice”. Obligatia de a folosi faza scurtã pe timpul zilei sau, dacã masina este dotatã cu asa ceva, cu luminile pentru circulatia diurnã existã în prezent, potrivit Codului rutier în vigoare, doar pentru soferii care circulã cu masina pe autostrãzi, drumuri expres sau drumuri europene (notate cu E), nu si pentru cei care merg pe drumurile nationale (notate cu DN) ori drumuri judetene (notate cu DJ). Obligatia e valabilã si în cazul soferilor de tractoare agricole sau forestiere. Pe de altã parte, în prezent, legislatia rutierã obligã motociclistii sã foloseascã luminile de întâlnire pe toatã durata deplasãrii acestora pe drumurile publice, fãrã sã se numeascã clar, ca în cazul soferilor, categoriile de drum pe care trebuie respectatã obligatia. Aceastã propunere legislativã este destinatã completãrii legislatiei nationale din domeniul circulatiei rutiere, în conditiile în care, în multe tãri europene, legislatia rutierã stabileste obligatia de a folosi luminile de întâlnire în afara localitãtilor, indiferent de tipul drumului, acest lucru având ca scop reducerea numãrului de accidente auto. Potrivit statisticilor Uniunii Europene, România se aflã pe unul dintre ultimele locuri în topul sigurantei rutiere, înregistrând anual aproape 100 de decese rezultate din astfel de accidente, media europeanã fiind la jumãtate (49 de cazuri).

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

5 COMENTARII

  1. Avem niste retardați în conducere. Uniunea Europeană vrea să protejeze energia și resursele, noi risipim și consumăm aiurea energie. Am votat toți proștii la conducere.

  2. unica tara din europa unde luminile is obligatorii ziua , niste handicapati de parca vezi mai bine drumul ziua cu ele aprinse

  3. Vreo autostrada nu v-ar trece prin cap sa faceți politicienii p…….lii ? Noi tot facem itp anual , asigurări , rovignete , lumini , truse medicale , centuri , cauciucuri și multe alte cacaturiutile sau mai puțin utile …. numai obligații , voi .. ce faceți?????

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.